Er det mig, der er ved at blive gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

pemiro

Frøken J. skriver:

Godt nok er jeg kun 23, men når jeg tænker sådan her, så kommer jeg til at tænke på, om jeg bare er ved at være gammel eller hvad..

Synes de sidste år, at sidste skoledags-udklædningerne er blevet værre og værre! Da jeg havde sidste skoledag var vi klædt ud på alle mulige sjove måder. Jeg var engel i en hvid t-shirt og knælang hvid nederdel, og så vinger og glorie. Nogen af de andre var klovn, prinsesse (med lang kjole), smølfer (med hvide bukser bl.a.) osv. osv. Normale udklædninger og ikke noget vildt der..

Men så når man ser de her sidste skoledags piger i dag. Jeg håber virkelig ikke jeg støder nogen eller taler for grimt her, men jeg synes faktisk mange af dem ligner.. ludere  90% af dem er klædt i ULTRA lortkorte nederdele, hvor man kan se det halve af røvballerne, selvsiddende knæstrømper, pushup bh med nedringet top og så ordentlig dullet op med makeup. Den slags kostumer man måske ville forvente folk brugte hjemme under dynen til en fræk gang rollespil, ikke til sidste skoledag i folkeskolen og så på åben gade.

Jeg må indrømme, at jeg bliver forarget. Altså fred være med det, det må de jo selv om, men jeg forstår bare ikke de værdier. Hvorfor skal man være så fræk som mulig? Og have absolut INTET på, og så endda på en iskold dag? Hvad blev der er af de skægge og opfindsomme kostumer? Og det bliver jo værre hvert år!!! Jeg frygter virkelig Rose vil have sådan noget på, når det er hendes tur. Jeg er dybt forarget, og jeg er ellers ikke sippet..

http://www.billigekostumer.dk/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/8/28069_1.jpg

Det kunne have været mig der skrev det indlæg.
Jeg var på jensens bøfhus igår med to klassekammerater (vi skulle vente på vi kunne hente computere på skolen efter engelsk skriftlig eksamen). Vi sad så og kunne kigge ud i gågaden og så selvfølgelig alle de udklædte. Og vi alle tre tænkte bare WHAT... Der kom to piger gående i så korte shorts at jeg er sikker på man ku se trusserne hvis man ville, stropbluserne var ca 5 cm for korte så man kunne se lidt af maven og så havde de så høje sko på at de burde være ulovlige...
Min første tanke var: "og så er der nogle der undre sig over så mange bliver vildtaget?"
Ved godt at det ikke er ok at voldtage og alt det, og synes virkelig det er det værste man kan udsætte piger for, men helt ærligt, når man kan gå SÅ udfordrende klædt, i 9-10 klasse, så er der da ikke noget at sige til at nogle fyre bliver liderlige...
De kunne jo lige så godt gå nøgne rundt.. Jeg var virkelig i chok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Sifling

Jeg var klædt ud som en kænguru med troldmandsjakke i 9kl, heller ikke så sexet, men skidesjovt!!
Jeg syntes også det er for meget, men kan så også sige at jeg jo selv har været yngre og da jeg gik i gymnasiet gik jeg til gymnasieudklædnings fester i udfordrende kostumer.. Ikke noget jeg er vitterligt stolt af den dag i dag, og jeg er helt klart imod børn i sådan noget tøj!

Anmeld

2. juni 2012

KittyCatta

Jeg må erklære mig helt enig i dine ord. Det er simpelthen for vammelt, at 15-16årige render rundt i "luder"kostumer.

Men jeg husker også godt min egen sidste skoledag, selvom det er flere år siden. Jeg har danset hele mit liv, specielt som showdanser i flere musicals, og derfor valgte jeg et cabaretkostume lignende dette. Dog med en top og nylonstrømper under kostumet, så det ikke så billigt ud. 
Jeg blev mobbet ud af nogle emsige 10. klassere, der i forvejen selv bar frække kostumer. Det ødelagde virkelig min dag.

Men for at vende tilbage til emnet. Jeg forstår simpelthen ikke disse helt unge piger, der vælger at klæde sig så billigt. Hvorfor have så travlt med at blive voksen?

Anmeld

2. juni 2012

-Sigrid-

Frøken J. skriver:

Godt nok er jeg kun 23, men når jeg tænker sådan her, så kommer jeg til at tænke på, om jeg bare er ved at være gammel eller hvad..

Synes de sidste år, at sidste skoledags-udklædningerne er blevet værre og værre! Da jeg havde sidste skoledag var vi klædt ud på alle mulige sjove måder. Jeg var engel i en hvid t-shirt og knælang hvid nederdel, og så vinger og glorie. Nogen af de andre var klovn, prinsesse (med lang kjole), smølfer (med hvide bukser bl.a.) osv. osv. Normale udklædninger og ikke noget vildt der..

Men så når man ser de her sidste skoledags piger i dag. Jeg håber virkelig ikke jeg støder nogen eller taler for grimt her, men jeg synes faktisk mange af dem ligner.. ludere  90% af dem er klædt i ULTRA lortkorte nederdele, hvor man kan se det halve af røvballerne, selvsiddende knæstrømper, pushup bh med nedringet top og så ordentlig dullet op med makeup. Den slags kostumer man måske ville forvente folk brugte hjemme under dynen til en fræk gang rollespil, ikke til sidste skoledag i folkeskolen og så på åben gade.

Jeg må indrømme, at jeg bliver forarget. Altså fred være med det, det må de jo selv om, men jeg forstår bare ikke de værdier. Hvorfor skal man være så fræk som mulig? Og have absolut INTET på, og så endda på en iskold dag? Hvad blev der er af de skægge og opfindsomme kostumer? Og det bliver jo værre hvert år!!! Jeg frygter virkelig Rose vil have sådan noget på, når det er hendes tur. Jeg er dybt forarget, og jeg er ellers ikke sippet..

http://www.billigekostumer.dk/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/8/28069_1.jpg

Jeg syntes ikke det er så slemt at de klæder sig ud sådan én dag i året, eller 2-3 stykker, men når jeg føler mig uskyldig når jeg kommer i skole fordi der er 12-14 årige piger med så meget make up og push up at det er imponerende de ikke bukker forover, så bliver jeg træt af det. Kan ikke forstå at man gør sig sexet inden man er klar til at have sex. Pæn, køn, jo selvfølgelig, men sexet

Giv dog drengene en chance for at tænke selv! 

Anmeld

2. juni 2012

Princesspigen

Muhmi skriver:

Sad lige og tænkte at det kunne jeg da egentlig heller ikke... Men ja, jeg er vist også ved at være gammel... Hahaha

jeg fylder 23 nu her så sys da ik jeg er gammel men nogle ting kan man bare ikke huske..

men det at skulle være mor til august gør at jeg tænker lidt anderledes syndes jeg.. på en måde mere voksent

Anmeld

2. juni 2012

TineA

Frøken J. skriver:

Jeg vil også gerne vide hvor forældrene er i det her.. Self. er det ikke fedt at være den eneste der er sobert klædt, hvis alle andre ikke er, men jeg kan simpelthen ikke greje de kostumer. Jeg forstår det ikke! Virkelig!

Tror du de ser sådan ud når de går hjemmefra 

Anmeld

2. juni 2012

TeamRocket

Da en af mine veninder gik ud af skolen for et par år siden sagde hendes storebror hun ikke skulle komme til ham når hun var blevet voldtaget. Hun var klædt ja eller vel nærmere afklædt som slut. Men må indrømme jeg synes piger skal have lov at gå i det tøj de vil, uden at frygte voldtægt eller blive kaldt ludere.. Altså når man går ud af skolen er man hvad 16 - 17 år ? Der bør man jo kunne gå i lige hvad man vil. Ikke fordi jeg personligt nogensinde har været typen der er taget i byen i bh og hotpants- jeg er mere til baggypants og hættetrøje, MEN jeg synes der skal være plads til man kan det. Noget andet er så at det hverken er pænt eller særlig varmt. I DK har vi friheden til at klæde os ud som billige tøser- selv om vi har ben i næsen og hjerne i kraniet, det er sku da fedt!
Jeg udvikler muligvis dobbelt moral når det er min datters tur til at være ung- den ret har jeg som forælder

Anmeld

2. juni 2012

anjamichell@gmail.com

1. Har I aldrig ville ha' opmærksomhed og være den drengene lagde mest mærke til??
Det har jeg!!

2. Tror I selv på at de får lov hjemmefra?!
Jeg gjorde ikk!!

3. Har I aldrig skiftet bagefter??
Det har jeg!!

4. Tror I kun det er dem der går sådan klædt der bli'r voldtaget??
Det tror jeg ikk!!

Ja det ville min datter heller ikk få lov til, men come on piger.....
Det er da fedt at være 14 og eftertragtet!! Og få noget opmærksomhed....
Hvem si'r de her piger ikk gør det fordi de søger den opmærksomhed de ikk får derhjemme?? Nogle gør da ihvertfald!!

Ja det er noget der ikk burde være sådan måske men hvorfor gøre os bedre end vi er?? :-)
Og nej selvfølgelig ikk alle, det ved jeg også :-)

Måske har vi drengemødre ikk de problemer.... Men glem nu ikk at det er OS DRENGEMØDRE der opdrager dem til ikk at voldtage uanset hvad tøj pigerne så end måtte ha' på eller ik!!

Anmeld

2. juni 2012

jydeinden

Frøken J. skriver:

et er at man er uklædt meget grimt ( og det synes jeg det er) noget andet er at det sender nogle MEGET forkerte signaler. Men var det bare en gang om året så fair nok. Men nej nej det er i manges tilfælde hver evig eneste dag, og hver gang de tager til fester.

Nu bor jeg jo i en stor by, og har godt nok ikke set nogle fra sidste skoledag, MEN de "kostumer" der dem ser jeg næsten hver eneste weekend i byen.

Min kæreste fortalte mig at han en gang havde set en tøs som måske godt nok var i starten af 20erne, men hun gik midt om vinteren i en "nederde" hvor det for ham som fyr, var fuldkommen umuligt at undgå at se farven på hendes undertøj. Så synes jeg godt nok det går for vidt.

Anmeld

2. juni 2012

jydeinden

Anjamichell skriver:

1. Har I aldrig ville ha' opmærksomhed og være den drengene lagde mest mærke til??
Det har jeg!!

2. Tror I selv på at de får lov hjemmefra?!
Jeg gjorde ikk!!

3. Har I aldrig skiftet bagefter??
Det har jeg!!

4. Tror I kun det er dem der går sådan klædt der bli'r voldtaget??
Det tror jeg ikk!!

Ja det ville min datter heller ikk få lov til, men come on piger.....
Det er da fedt at være 14 og eftertragtet!! Og få noget opmærksomhed....
Hvem si'r de her piger ikk gør det fordi de søger den opmærksomhed de ikk får derhjemme?? Nogle gør da ihvertfald!!

Ja det er noget der ikk burde være sådan måske men hvorfor gøre os bedre end vi er?? :-)
Og nej selvfølgelig ikk alle, det ved jeg også :-)

Måske har vi drengemødre ikk de problemer.... Men glem nu ikk at det er OS DRENGEMØDRE der opdrager dem til ikk at voldtage uanset hvad tøj pigerne så end måtte ha' på eller ik!!

der findes MANGE andre måder at få opmærksomhed på, end ved at ligne en som lige er hoppet ud af en sexshop, og så som 15 årig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.