Er det mig, der er ved at blive gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Musen5

Hverken Liv eller Leah kommer til at rende rundt sådan der til deres sidste skoledag.

Ikke på vilkår om mine piger skal ligne noget fra det nærmeste gadehjørne.

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Godt nok er jeg kun 23, men når jeg tænker sådan her, så kommer jeg til at tænke på, om jeg bare er ved at være gammel eller hvad..

Synes de sidste år, at sidste skoledags-udklædningerne er blevet værre og værre! Da jeg havde sidste skoledag var vi klædt ud på alle mulige sjove måder. Jeg var engel i en hvid t-shirt og knælang hvid nederdel, og så vinger og glorie. Nogen af de andre var klovn, prinsesse (med lang kjole), smølfer (med hvide bukser bl.a.) osv. osv. Normale udklædninger og ikke noget vildt der..

Men så når man ser de her sidste skoledags piger i dag. Jeg håber virkelig ikke jeg støder nogen eller taler for grimt her, men jeg synes faktisk mange af dem ligner.. ludere  90% af dem er klædt i ULTRA lortkorte nederdele, hvor man kan se det halve af røvballerne, selvsiddende knæstrømper, pushup bh med nedringet top og så ordentlig dullet op med makeup. Den slags kostumer man måske ville forvente folk brugte hjemme under dynen til en fræk gang rollespil, ikke til sidste skoledag i folkeskolen og så på åben gade.

Jeg må indrømme, at jeg bliver forarget. Altså fred være med det, det må de jo selv om, men jeg forstår bare ikke de værdier. Hvorfor skal man være så fræk som mulig? Og have absolut INTET på, og så endda på en iskold dag? Hvad blev der er af de skægge og opfindsomme kostumer? Og det bliver jo værre hvert år!!! Jeg frygter virkelig Rose vil have sådan noget på, når det er hendes tur. Jeg er dybt forarget, og jeg er ellers ikke sippet..

http://www.billigekostumer.dk/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/8/28069_1.jpg

Hvor er jeg enig! Utrolig, så gammel man kan føle sig - selvom man endnu er ung!

Jeg synes det er forfærdeligt at se. Trist, for jeg tror slet ikke at de piger er klar over hvilke signaler de sender.. Måske de gerne vil sende dem til ham den lækre i klassen, eller whatever. Men deres mødre glemmer at fortælle dem, at ham den gamle stodder på hjørnet også opfager de signaler! Æv!

Nu har jeg ikke læst hele tråden - men har du set konfirmationskjolerne efterhånden? Jeg lover dig, Viola skal IKKE konfirmeres i miniskirt, korsage og pushup! Jeg forarges måske let, men jeg bliver helt rød i hovedet bare ved tanken..

Jeg havde selv købt en lårkort nederdel, da jeg var 13. Den var fra Miss Sixty, og jeg syntes den var rigtig smart. En dag spørger min mor mig om, hvorfor jeg ville have den. Jeg siger, at den er jo rigtig flot. Hvortil hun svarer, ja - det synes de gamle mænd også.. Hun havde bemærket, da vi gik på Amagerbrogade, at ulækkert mange mænd havde kigget efter mig.. Det syntes jeg var så klamt, at jeg aldrig brugte den igen.
Viola får det samme at vide, når hun en dag kommer hjem med sådan en stram lårkort...

Anmeld

3. juni 2012

Laulund87

Loa skriver:

Hehe Sorry

Synes det er helt fint

Anmeld

9. juni 2012

KakaoDrik

Det siger en hel del om forældrenes rolle i de her børns liv 

Anmeld

9. juni 2012

FrkZier

da jeg var 15 og gik ud af 9ne klasse, havde jeg godt nok heller ikke meget tøj på! nu når jeg kigger på billeder kan jeg godt undre mig over at jeg overhovedet havde lyst til at gå sådan ud - jeg var klædt ud som playboy'bunny..

men ja, den dag synes jeg at jeg så pisse godt ud, den dag i dag ville jeg ALDRIG gå ud i så lidt tøj - men man tænker vel anderledes når man er 15..

Anmeld

9. juni 2012

Kruse90

Er fuldstændig enig.

Anmeld

9. juni 2012

Michelle88

Er selv 23 år og synes også at det er for meget.. så en sidste år der skulle ligne eva så hun havde kun g-streng og bh på, hvor der var sat blade på..forstår ikk hvis forældrene har givet hende lov hvis de da v det. eller at skolen tillader det. synes godt at skolerne kunne lave nogle retningslinjer omkring det..

Anmeld

9. juni 2012

Mor til Ella

Frøken J. skriver:

Godt nok er jeg kun 23, men når jeg tænker sådan her, så kommer jeg til at tænke på, om jeg bare er ved at være gammel eller hvad..

Synes de sidste år, at sidste skoledags-udklædningerne er blevet værre og værre! Da jeg havde sidste skoledag var vi klædt ud på alle mulige sjove måder. Jeg var engel i en hvid t-shirt og knælang hvid nederdel, og så vinger og glorie. Nogen af de andre var klovn, prinsesse (med lang kjole), smølfer (med hvide bukser bl.a.) osv. osv. Normale udklædninger og ikke noget vildt der..

Men så når man ser de her sidste skoledags piger i dag. Jeg håber virkelig ikke jeg støder nogen eller taler for grimt her, men jeg synes faktisk mange af dem ligner.. ludere  90% af dem er klædt i ULTRA lortkorte nederdele, hvor man kan se det halve af røvballerne, selvsiddende knæstrømper, pushup bh med nedringet top og så ordentlig dullet op med makeup. Den slags kostumer man måske ville forvente folk brugte hjemme under dynen til en fræk gang rollespil, ikke til sidste skoledag i folkeskolen og så på åben gade.

Jeg må indrømme, at jeg bliver forarget. Altså fred være med det, det må de jo selv om, men jeg forstår bare ikke de værdier. Hvorfor skal man være så fræk som mulig? Og have absolut INTET på, og så endda på en iskold dag? Hvad blev der er af de skægge og opfindsomme kostumer? Og det bliver jo værre hvert år!!! Jeg frygter virkelig Rose vil have sådan noget på, når det er hendes tur. Jeg er dybt forarget, og jeg er ellers ikke sippet..

http://www.billigekostumer.dk/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/8/28069_1.jpg

ENIG

Jeg gruer for hvordan man så skal se ud når Ella har sidste skole dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.