Jeg ville rigtig gerne amme, men havde store problemer med vores søn og kæmpede 3 mdr med at komme op at køre, derefter måtte jeg smide håndklædet i ringen og gå på 100 procent flaske.
Denne gang, var der igen problemer og efter 2 dage blev det for meget. Jeg sagde stop, og det accepterede sygehuset, kom lidt mælk jeg kunne malke ud hjemme, så hun fik lidt råmælk og så var det slut
Ulemper ved flasken er at det er dyrt, og kan være besværligt, samtidig kan det være nemmere på nogle punkter, og give bøvl med maven, dog har jeg også oplevet flere hvor amning kan gøre det samme, hvis man feks spiser chokolade og jordbær. Så det er meget forskelligt fra barn til barn. Nogle siger også mælken fra mor er bedst i forhold til allergi osv men tror det handler om genetik. Selv fik min søster og jeg flaske og har ingen allergi, mens min mellemste søster blev fuldt ammet, og har både allergi over for dyr, pollen/ høfeber.
Amning kan være fantastisk men ikke for alle, og ikke for enhver pris. Følg hvad du føler for og ønsker, man kan give lige så meget nærhed og tryghed og kærlighed om man ammer eller giver flaske

Du må gerne skrive privat hvis du får brug for det
Anmeld