Skal jeg amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror, du skal læse dit første indlæg igen... Det er ikke fordomsfuldt at læse og forholde sig til det skrevne - der er kun dine ord at gå ud fra, og de omhandler kun, om DU gider og har lyst - dit barn nævnes ikke. Senere i tråden skriver du, at man fandme ikke vil gøre det bedste for sit barn, hvis det går ud over en selv - jo!, det vil man og det skal man gang på gang på gang. Det er en helt grundlæggende konsekvens af forældrerollen. 

Det er muligt, at misforståelserne skyldes, at du har svært ved at formulere, hvad du mener, men så må du uddybe og udrydde misforståelserne i stedet for at blive vred over, at andre tager det, du skriver, alvorligt. 

Kan du ikke bare respektere at TS muligvis ikke har lyst til at amme?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes jeg helt selv du ska bestemme!! Jeg havde altid sagt inden jeg fik thea at jeg ik sku amme, men da hun så kom i uge 34 virkede det helt tosset ik at sku amme hende. Ammede i 11 mdr og savnede det helt vildt da det var slut. Tænker bare at nogle gange gir det perfekt mening, andre gange ik! Vh Stine 

Anmeld

2. juni 2012

modesty

Jeg ved udemærket godt hvad der er bedst for barnet, men fordi det er godt for barnet skal moderen så bare finde sig i det, selvom hun ikke vil? Sådan hænger verden jo ikke sammen? Man skal ikke tvinges til at gøre noget man vil. 

Self vil man gøre det bedste for sit barn, men fandme ikke hvis det går udover en selv, vel?.. Jeg må da fuldstændig selv bestemme hvad jeg vil.. 

LOL, velkommen til mor-rollen. JO, du skal gøre en masse ting som du ikke har lyst til. Fordi du skal prioritere dit barn højere end dig selv. Sådan er det at være mor. 

Anmeld

2. juni 2012

Maja_4000

Synes godt nok der er nogle lidt hårde svar 

Selvfølgelig SKAL du ikke amme .. Men jeg synes da at du skal prøve .. Jeg har aldrig haft den tanke at jeg bare VILLE amme ! .. Men jeg prøvede da "selvfølgelig" alligevel .. Det kom ikke til at fungere og vi gik over til flasken .. Jeg fortryder slet ikke at jeg ikke kæmpede mere for det dengang .. Jeg fik meget mere overskud efter vi startede med mme og bedst af alt: Far kunne også være med (og stå op om natten ) .. Tror også jeg vil give den næste flaske .. MÅSKE giver jeg amningen et forsøg til

Anmeld

2. juni 2012

LR85

Jeg kan kun sige: 

Jeg anede intet om a amme, og min dreng hoppede bare på og så kørte det bare fra første gang. 

Jeg elskede det og glæder mig Så meget til a amme igen omen god uges tid. 

Håber du måske finder en lykke ved det som du ikke vidste fandtes. 

Anmeld

2. juni 2012

Faith

Jeg ammede mine tvillingedrenge sammenlagt 14 dage, og det var en kamp hele vejen igennem. Jeg havde ikke nok mælk til dem og de var konstant sultne og derfor osse utilfredse. Mine nerver hang i laser og mit overskud var ikke eksisterende.

Så kom sundhedsplejersken på besøg, kastede et blik på mig og mine drenge og sagde "Du skal stoppe med at amme og gå over til flaske, og det kan kun gå for langsomt". Hun var/er af den helt klare holdning at fungerer amningen ikke, så giver det utilfredse og stressede børn samt ulykkelige og stressede mødre og det er en rigtig skidt kombi.

Så vi gik over til flaske, og vupti fik vi glade og mætte unger som havde overskud til kontakt. Og de fik en glad mor med overskud.

Mit råd til dig er at give det en chance med amningen, for det er en dejlig kontakt at have med sit barn. Så har du i det mindste forsøgt og så er det måske også nemmere for dig at skifte til flaske hvis det bare overhovedet ikke fungerer.

Pøj pøj

Anmeld

2. juni 2012

MorDk

Lenore2009 skriver:

Kan du ikke bare respektere at TS muligvis ikke har lyst til at amme?!

Man kan respekterer andre mennesker men man har lov at have en mening og en holdning til oprettede tråde/debatter her på siden... og hvis man læser noget som undre en eller lign. har man vel lov at reagere og svare på dette?! Dette er ikke = fordomsfuld!

Anmeld

2. juni 2012

Kløver

Jeg ville rigtig gerne amme, men havde store problemer med vores søn og kæmpede 3 mdr med at komme op at køre, derefter måtte jeg smide håndklædet i ringen og gå på 100 procent flaske.
Denne gang, var der igen problemer og efter 2 dage blev det for meget. Jeg sagde stop, og det accepterede sygehuset, kom lidt mælk jeg kunne malke ud hjemme, så hun fik lidt råmælk og så var det slut

Ulemper ved flasken er at det er dyrt, og kan være besværligt, samtidig kan det være nemmere på nogle punkter, og give bøvl med maven, dog har jeg også oplevet flere hvor amning kan gøre det samme, hvis man feks spiser chokolade og jordbær. Så det er meget forskelligt fra barn til barn. Nogle siger også mælken fra mor er bedst i forhold til allergi osv men tror det handler om genetik. Selv fik min søster og jeg flaske og har ingen allergi, mens min mellemste søster blev fuldt ammet, og har både allergi over for dyr, pollen/ høfeber.

Amning kan være fantastisk men ikke for alle, og ikke for enhver pris. Følg hvad du føler for og ønsker, man kan give lige så meget nærhed og tryghed og kærlighed om man ammer eller giver flaske

Du må gerne skrive privat hvis du får brug for det

Anmeld

2. juni 2012

Lovely<3

MorDk skriver:

Man kan respekterer andre mennesker men man har lov at have en mening og en holdning til oprettede tråde/debatter her på siden... og hvis man læser noget som undre en eller lign. har man vel lov at reagere og svare på dette?! Dette er ikke = fordomsfuld!

Synes bare folk stejler helt ekstremt over noget så subjektivt som amning.

Hvorfor kan folk ikke bare holde sig til det der rent faktisk bliver spurgt om, istedet for at komme med en lang smøre om ens holdninger til amning?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.