Kære trådstarter
Pyyyha man skal da passe på hvad man spørger om herinde
Om man skal amme eller ej er som regel også et emne der får folk op af stolen (som vi også kan se i den her tråd)!
Jeg vil bare tilføje at der i forskellige lande findes ufattelig mange forskellige tilgange til ammepraksis. I nogle lande ammer kun ca. 50% af nybagte mødre (USA). I Danmark er der rigtig stor fokus på amning som det 'mest korrekte'.
Fra mit arbejde ved jeg at når Sundhedsstyrelsen sender pjecer ud har man f.eks. her regler om at man ikke må fremstille det at give flaske til et barn (eks. På et billede) som en hyggesituation - man må altså ikke fremstille det som noget der kan være en tiltrækkende ide i udgangspunktet, men alene som et alternativ. Det kan man så stille spørgsmålstegn ved om man synes er fair. Amning har rigtigt mange gode fordele (som det lyder som om du udmærket kender
), men det er jo ikke fordi flaskebørn på nogen måde har det ringere af at de får flaske og ikke bryst.
Min pointe er at det er dit valg og dit alene - selv om man kan blive i tvivl når så mange (herinde og ellers) har så stærke meninger om hvad du skal med dit barn.
Jeg mener at du med god samvittighed skal vælge præcis det, som du mener,er det rigtige for dig og dit barn og ellers derefter lukke ørene for hele koret af folk som så inderligt forsøger at fortælle dig at du skal det ene eller det andet.
Man bliver jo ikke en doven eller dårligere mor, som ikke vil sit barn det bedste, fordi man beslutter ikke at amme! 
Anmeld