Skal jeg amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

Koen.

jeg ammede kun det første døgn ved mit første barn, hvis du vil have en forklaring er du velkommen til at sende en pb da det ikke er noget jeg har lyst til at dele med alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

MorDk

maria_wlt skriver:

Stiller en del spørgsmål omkring amning...?? Synes mere at dit indlæg går ud på om du kan blive fri for det, men at det jo vil være et plus at tabe sig.

Hvor står spørgsmålene omkring sundhed til barnet? Hvad der er bedst for barnet? Hvad barnet har brug for?

Så NEJ jeg vil ikke pakke mine fordomme væk... 

Tænkte altså det samme...

I dit indlæg skriver du (TS) også ordet "gider"

Ikke at "gide" det er et ord der springer mig i øjnene...

For mig virker det som om du slet ikke har lyst til at amme og give det en chance... Det er jo helt op til dig! Men du skal snakke med din jordmoder om det. Vil bare lige sige at erstatning kan være fint nok... men det er DYRT!

Anmeld

1. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Okay. Jeg er da ked af du ikke kan læse det på den måde som det skal forståes.. 

Vi kan jo ikke alle være gode til at formulere vores spørgsmål, men kan ikke se andre der stiller spørgsmål til mit spørgsmål?? 

Sundhed til barnet?.. Jeg stiller de spørgsmål som jeg ikke ved noget om.. Jeg ved udemærket godt hvad der er bedst for barnet, men fordi det er godt for barnet skal moderen så bare finde sig i det, selvom hun ikke vil? Sådan hænger verden jo ikke sammen? Man skal ikke tvinges til at gøre noget man vil

Self vil man gøre det bedste for sit barn, men fandme ikke hvis det går udover en selv, vel?.. Jeg må da fuldstændig selv bestemme hvad jeg vil.. 

Så jo, de fordomme du udviser grundet din misforståelse af mine spørgsmål, den høre slet ikke hjemme her. Jeg stiller spørgsmål på denne side for at få svar, ligesom alle andre, vi alle ønsker en god tone herinde uden at blive hakket ned uden grund? Dette er ikke en side til de folk som ønsker at skabe dårlig stemning, for så har jeg da taget grueligt fejl omkring denne side. 

Men en del af det at blive/være mor, er jo at kunne tilsidesætte sine egen behov for barnets bedste. Du skriver at du ved hvad der er bedst for dit barn, så hvorfor gør du så bare ikke det??

Anmeld

1. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Okay. Jeg er da ked af du ikke kan læse det på den måde som det skal forståes.. 

Vi kan jo ikke alle være gode til at formulere vores spørgsmål, men kan ikke se andre der stiller spørgsmål til mit spørgsmål?? 

Sundhed til barnet?.. Jeg stiller de spørgsmål som jeg ikke ved noget om.. Jeg ved udemærket godt hvad der er bedst for barnet, men fordi det er godt for barnet skal moderen så bare finde sig i det, selvom hun ikke vil? Sådan hænger verden jo ikke sammen? Man skal ikke tvinges til at gøre noget man vil. 

Self vil man gøre det bedste for sit barn, men fandme ikke hvis det går udover en selv, vel?.. Jeg må da fuldstændig selv bestemme hvad jeg vil.. 

Så jo, de fordomme du udviser grundet din misforståelse af mine spørgsmål, den høre slet ikke hjemme her. Jeg stiller spørgsmål på denne side for at få svar, ligesom alle andre, vi alle ønsker en god tone herinde uden at blive hakket ned uden grund? Dette er ikke en side til de folk som ønsker at skabe dårlig stemning, for så har jeg da taget grueligt fejl omkring denne side. 

Rolig nu...

Der er jo ingen der skriver grimt til dig eller lign. Vi udefra har vel også lov at undre os over det du skriver og stiller spørgsmål om?!

Anmeld

1. juni 2012

HeidiW86

Anonym skriver:

Tak for dit svar, jeg er bare rigtig meget i tvivl om hvad jeg vil have det bedst med. 

JM og jeg har talt om at jeg kunne give det et forsøg, også hvis det ikke er noget for mig så kunne jeg altid bare stoppe, så det tror jeg bliver den løsning jeg tager.  

Jeg er jo førstegangsfødende og aner absolut intet om det, og ved jo heller ikke om jeg kommer til at elske det at amme, det er jo ikke til at sige. men pt, kan jeg kun tale udfra hvordan jeg tror jeg vil ha det med det. 

Nej det er rigtigt! Og du kan altid stoppe hvis det er!
Jeg har besluttet at jeg gerne vil amme netop fordi det skulle være rigtig godt for den lille også vil jeg gerne have oplevelsen med!

Anmeld

1. juni 2012

maria_wlt

MorDk skriver:

Rolig nu...

Der er jo ingen der skriver grimt til dig eller lign. Vi udefra har vel også lov at undre os over det du skriver og stiller spørgsmål om?!

Tak..

Anmeld

1. juni 2012

Humanincubator

Selvfølgelig skal man ikke amme. Og selvfølgelig kan man tabe sig alligevel...

Der er fordele og ulemper ved at amme, og som du sikkert har læst, så er modermælken fuld af gode ting, som styrker immunforsvaret etc., så det er klart, at det vil være godt, hvis du vil/kan amme. Men på den anden side set så er min personlige holdning, at det er bedre at lade være med at amme end at amme med følelsen af, at man virkelig ikke kan lide det her! For det gør mere skade end gavn på mor/barn-relationen.

Samtidig betyder det jo en del for faderens deltagelse, hvis man vælger at give flaske i stedet!

Så lyt til dig selv - giv det en chance, hvis du kan overkomme det, men hvis det bare er for meget, så lad være og koncentrer dig om at give dit barn en masse omsorg og kærlighed

Anmeld

1. juni 2012

Vivian87

Jeg har heller ikke ammet min datter, vi fik det aldrig til at virke. Jeg synes du skylder dig selv at give det en chance - man kan jo ikke vide om det bare lige er det bedste i verden for jer

Men ligemeget hvad så husk at det ikke gør dig til en dårlig mor hvis du ikke kan/vil amme! Det er et meget personligt valg og det kan aldrig blive andres valg en DIT

I bund og grund er det bedste for dit barn en glad og afbalanceret mor

Anmeld

1. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Er der nogen som har prøvet aldrig at amme deres barn? Og hvordan forgik det så især på sygehuset? 

Må man selv vælge om man har lyst? 

Hvis man bare ammer de første par dage, må man så godt stoppe med det og skifte til erstatning?? 

Jeg ved ikke om jeg har den store lyst til at amme?.. Men nogen siger man taber sig meget hvis man ammer, men kan man ikke også tabe sig selvom man ikke ammer? 

Hvad gør jeg helt præcis hvis jeg ikke gider amme? 

Jeg begyndte at amme på sygehuset, fordi jeg følte jeg blev presset, har hele tiden sagt, jeg ikke ville.

Ammede ca 4 uger, hvor jeg dårligt husker dagene fordi jeg havde det forfærdeligt, da jeg en dag fald om på køkkengulvet, var det nok, og stoppede.... fik piller til at stoppe produktionen, det gjorde nas

Mit bedste råd er at gøre hvad du føler for og stå ved det.

Jeg havde tabt de 14 + 2 ekstra efter 10 uger. på trods af at jeg ikke ammede længe. Men havde så også tabt 11 2 dage efter fødslen.

Anmeld

1. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Det er det bedste at amme, ligemeget hvordan du vender det.

Det kræver meget af dig at blive mor, det kræver meget af din krop. Det kræver meget af dig at føde, det ikke alt sammen lyserødt og som en dans på skyerne, men det hvad der høre til en graviditet og en fødsel. At være mor betyder at man sætter sig selv og dine behov og ønsker til side for sit barn, barnet har ubetinget 1. Pladsen og det er meget hårdt for mor og også far.

Jeg tror det vigtige for dig er at sætte dig lidt ind i det at amme, det er hårdt og især i starten, når du har født søger bebs helt selv mod dit bryst, for at amme og første gang bebs sutter er det en vidunderlig følelse som mor, det et helt specielt bånd, men allerede første døgn som ammende mor giver udfordringer, dit bryst er ikke vandt til det sug bebs laver og derfor får du ømme bryster og du kan måske risikere at bløde en smule, ud over det, trækker livmoderen sig sammen når bebs bliver lagt til, men alle disse ting er kun de første døgn, når du kommer hjem fra hospitalet er du måske ikke så øm mere og livmoderen er ved at finde sin plads og så løber mælken til, så får man mælke bomber i stedet for bryster, det er en meget speciel oplevelse! Men nu begynder amme forløbet at stabilisere sig, bebs er ved at have fundet sin sutte teknik og mor er ved at lære at kunne amme diskret alle steder.

Når amme forløbet har haft en god start og begge er faldet til ro med det, så køre det som regel rigtig godt herfra, men det kræver altså lidt fra mors side og det er altså meget givende at amme plus man gør det der er bedst for ens barn. Som mor må man gøre nogen ting for sit barn, selvom det kan være hårdt.

Jeg synes du skal sætte dig for at prøve, ikke halv hjertet, men prøve sådan rigtig, ikke at give op i opstartsfasen. Når det hele er faldet lidt til ro så føl dig frem, for er det virkelig så slemt at du ikke har lyst, så er det jo ikke det rette for dig, og så er det jo rart der findes alternativer, som er gode.

Men synes ikke du skal undgå amning før du ved hvad det er og hvordan det egentlig føles. Amning er helt naturlig og det bedste for bebs. Der er en grund til SST anbefaler fuld amning til 6 mdr og delvis amning fra 6 mdr til 12 mdr eller mere. Din mælk kan tilpasse sig 100% til dit barn, det kan mme altså ikke.

Men som sagt lever vi i en tid der byder på alternativer, men vil kun råde til alternativ hvis amning ikke fungere pga det fysiske eller psykiske.

Håber ikke det blev for rodet, skriver fra mobilen liggende med sovende ammebebs ved siden af.

Men jeg vil anbefale dig at tage et kig forbi ammenet.dk, der kan du få svar på alle spørgsmål om amning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.