Jeg tror du skal tale med din JM om din usikkerhed ang amning.
Og du må indstille dig på både i dette forum, og i andre sammenhængende er amning ligesom en religion: Der er nogle der tro, der er nogle der ikke gør, og andre der måske tror, men praktisere ikke, og ligesom religion kan holdning til amning lave krig...
Jeg vil fortælle om min ammehistorie.
Jeg er fra naturens side udstyret med stor bryster, så da jeg blev gravid troede jeg naturligvis at jeg var som moderjord og skulle amme helt vildt længe. Jeg var så sikker på at det at amme ville falde mig naturligt, lige som det gjorde for min svigermor, svigermormor og mine veninder...
Men jeg tog fejl.
Mine bryster er nok så store, men vorterne er også flade, hvilket gjorde det nærmeste umuligt for min datter at hoppe på. Så jeg fik suttebrikker, hvilket virket ok...
Jeg ammede i 3 mrd, og jeg tror ikke jeg på nået tidspunkt nød det, ja jeg vil faktisk går så langt som at sige at jeg hadede det... Og jeg tror faktisk i dag at det har gjort noget i forhold til min tilknytning til min datter...
Da min datter var 3½ mrd fandt vi ud af at hun ikke fik nok mad, så jeg skulle supplerer med MME, derefter gik det hurtig med at mælken forsvandt. Og hold da op jeg var lettet, da vi gik over til fuld MME og grød.
Nu har jeg lige fået nr 2 for et ½ år siden. Herhjemme var vi indstillet på at det der amning nok vil være rigtig svært, og jeg (vi) havde gjort op at amningen skulle have et forsøg, men jeg ville ikke for en hver pris. Igen måtte jeg bruge suttebrikker. Dog havde min søn en anden suttekraft en min datter og efter 6 uger kunne jeg smide suttebrikkerne. Dog supplerede jeg med MME til natten. Da min søn blev 3½ mrd skiftede vi suttedims på flasken, derefter ville han ikke min bryster. Han skreg hver gang han blev lagt til, så jeg stoppede derfor, og nu får han MME og grød.
Der er bare så stor forskel på hvordan jeg oplevede det at amme de to gange. Ens for dem begge erat jeg ammede begge gange i 3½ mrd.
1. gang jeg synes det var så svært og forfærdeligt. Jeg nød det ikke, det var bare noget der skulle overståes.
2. gang har jeg nydt det, og jeg savner det.
Jeg tror, ikke du kan blive afklaret før, du er i situationen. Og mærk godt efter hvad der føles bedst for dig, for hvad der er bedst for dig er også bedst for dit barn!!!
Ang vægt tab, jeg tabte mig ikke under vægten, men har set andre gør det.
Håber du kan bruge mit indspark til noget
Mange hilsner
Henriette