Skal jeg amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Kløver

HeXeri skriver:

kkglilllilllillalilladlillalilllillkgk

Du må selv bestemme alt, det er dit barn og heldigvis også din krop. Jeg havde det ligesom dig, synes amning var noget underligt noget. Men havde som sådan ikke fået det formidlet videre til min jordemoder, så efter mit kejsersnit, blev han lagt til og jeg ammede i 4 måneder.
Fordelene ved amning af dit barn umiddelbart efter fødslen er til at tage på; amning beskytter mod allergier, det er absolut det sundeste for systemet at starte op på og det giver baby noget uspoleret tæt kontakt med den krop den er vant til.
Du vil tabe dig med rasende fart hvis du ammer, husk at få dine vitaminer og spis korrekt for ellers taber du hår og negle og din hud bliver trist at se på.
Efter de 4 måneder kan du sagtens stoppe med amningen og slå over på flaske de 2-3 måneders tid inden du begynder på grød.

Jeg vil tillade at sige at det altså ikke Er alle som taber sig når de ammer, langt fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

MorDk

Lenore2009 skriver:

Synes bare folk stejler helt ekstremt over noget så subjektivt som amning.

Hvorfor kan folk ikke bare holde sig til det der rent faktisk bliver spurgt om, istedet for at komme med en lang smøre om ens holdninger til amning?!

Det er jeg enig i....

Mange tråde/debatter går over gevind fordi folk ikke holder sig til det konkrete... MEN når man ud fra en tråd/debat læser noget der undre en... så kan jeg godt forstå man reagerer.

Anmeld

2. juni 2012

MorDk

Jeg ved udemærket godt hvad der er bedst for barnet, men fordi det er godt for barnet skal moderen så bare finde sig i det, selvom hun ikke vil? Sådan hænger verden jo ikke sammen? Man skal ikke tvinges til at gøre noget man vil.

Self vil man gøre det bedste for sit barn, men fandme ikke hvis det går udover en selv, vel?.. Jeg må da fuldstændig selv bestemme hvad jeg vil..

Det her kan jeg da godt forstå der bliver kommenteret på (ærlig talt)

amning eller ej... så er det selve sætningen her folk stejler over (tror jeg)

Anmeld

2. juni 2012

MorDk

LOL, velkommen til mor-rollen. JO, du skal gøre en masse ting som du ikke har lyst til. Fordi du skal prioritere dit barn højere end dig selv. Sådan er det at være mor. 

Og her tænker jeg ikke på at AMME.... det er bare generelt... men igen så er det tit det der sker herinde.. at folk kommer væk fra emnet... MEN sådan er det jo når man læser noget i en trdå/debat man undre sig over!

Og det kan være måden tingene er formuleret på eller en holdning der skinner igenne...

Anmeld

3. juni 2012

Kongmulle

ano14316 skriver:

Det skal du snakke med din jordemoder om.

Men må da sige at jeg er ked af at læse at du ikke gider at amme.

Der er så godt for børn at blive ammet, flaske er bestemt ikke dem nemme løsning. Amning forebygger, maveproblemer, øger imunforsvaret, giver barnet antistoffer overfor sygdomme, forebygger kræft senere i livet, desuden er din mælk specielt designet til dit barn, så det får præcis hvad det har behov for. Dit barn for en den ehlt rigtige tryghed og kontakt når det ammes. Det er også så smart indrettet at om morgen er mælken tynd og tørstslukkende, så barnet bliver tanket op til dagen, om hen ad aftenen bliver mælken tykkere så den mætter bedre og holder længrere så barnet kan sove bedre. plus du altid har maden lige ved hånden. Og det er gratis.

flaskens ulemper er f.eks. at det meget meget ofte giver store maveproblemer, som er meget ubehageligt for barnet, det er heller ikke sjovt at stå mange gange om natten med et barn der græder og vil have mad NU, og så først skulle op og lave flaske. Det er dyrt at give flaske, og du skal altid sørger for at have mulighed for at varme den når man er ude.

Det var bare lidt fordele og ulemper, som jeg synes du skal overveje, og som måske er lidt vigtigere i det lange løb end om man taber sig.

Anmeld

3. juni 2012

HeXeri

Maja84 skriver:

Jeg vil tillade at sige at det altså ikke Er alle som taber sig når de ammer, langt fra

Tjae, jeg talte ud fra egne erfaringer og jeg har aldrig oplevet, hverken menneskekvinde eller dyr, der ikke tabte sig under amning. Som skrevet til en anden; der er altid regler der bekræftiger undtagelsen.

Anmeld

3. juni 2012

HeXeri

Lenore2009 skriver:

Synes bare folk stejler helt ekstremt over noget så subjektivt som amning.

Hvorfor kan folk ikke bare holde sig til det der rent faktisk bliver spurgt om, istedet for at komme med en lang smøre om ens holdninger til amning?!

Der er kvinder herinde der VIL have det på DERES måde. Og guds nåde og trøst til den der faktisk VOVER at forestille sig at barnet kunne blive LYKKELIG og VELFUNGERENDE uden pat
Tag det for hvad det er: Selvretfærdige kvinder der har lidt for travlt med at dømme andres handlinger, de skulle feje lidt foran egen dør og holde sig ude af debatter der ikke opfordrer til den frelste holdning der er omkring amning.

Anmeld

3. juni 2012

Kløver

HeXeri skriver:

BesBestemBesteBestemBestemt

Tjae, jeg talte ud fra egne erfaringer og jeg har aldrig oplevet, hverken menneskekvinde eller dyr, der ikke tabte sig under amning. Som skrevet til en anden; der er altid regler der bekræftiger undtagelsen.

Bestemt
Har kendt kvinder som har tabt sig, har stået stille og selv røg jeg først på normalvægt, derefter tog jeg på

Meget tror Jeg handler om ens gener og hvordan ens krop er bygget

Anmeld

3. juni 2012

Henriette Aaby

Jeg tror du skal tale med din JM om din usikkerhed ang amning.

Og du må indstille dig på både i dette forum, og i andre sammenhængende er amning ligesom en religion: Der er nogle der tro, der er nogle der ikke gør, og andre der måske tror, men praktisere ikke, og ligesom religion kan holdning til amning lave krig...

Jeg vil fortælle om min ammehistorie.

Jeg er fra naturens side udstyret med stor bryster, så da jeg blev gravid troede jeg naturligvis at jeg var som moderjord og skulle amme helt vildt længe. Jeg var så sikker på at det at amme ville falde mig naturligt, lige som det gjorde for min svigermor, svigermormor og mine veninder...

Men jeg tog fejl.

Mine bryster er nok så store, men vorterne er også flade, hvilket gjorde det nærmeste umuligt for min datter at hoppe på. Så jeg fik suttebrikker, hvilket virket ok...

Jeg ammede i 3 mrd, og jeg tror ikke jeg på nået tidspunkt nød det, ja jeg vil faktisk går så langt som at sige at jeg hadede det... Og jeg tror faktisk i dag at det har gjort noget i forhold til min tilknytning til min datter...

Da min datter var 3½ mrd fandt vi ud af at hun ikke fik nok mad, så jeg skulle supplerer med MME, derefter gik det hurtig med at mælken forsvandt. Og hold da op jeg var lettet, da vi gik over til fuld MME og grød.

Nu har jeg lige fået nr 2 for et ½ år siden. Herhjemme var vi indstillet på at det der amning nok vil være rigtig svært, og jeg (vi) havde gjort op at amningen skulle have et forsøg, men jeg ville ikke for en hver pris. Igen måtte jeg bruge suttebrikker. Dog havde min søn en anden suttekraft en min datter og efter 6 uger kunne jeg smide suttebrikkerne. Dog supplerede jeg med MME til natten. Da min søn blev 3½ mrd skiftede vi suttedims på flasken, derefter ville han ikke min bryster. Han skreg hver gang han blev lagt til, så jeg stoppede derfor, og nu får han MME og grød.

Der er bare så stor forskel på hvordan jeg oplevede det at amme de to gange. Ens for dem begge erat jeg ammede begge gange i 3½ mrd.

1. gang jeg synes det var så svært og forfærdeligt. Jeg nød det ikke, det var bare noget der skulle overståes.

2. gang har jeg nydt det, og jeg savner det.

Jeg tror, ikke du kan blive afklaret før, du er i situationen. Og mærk godt efter hvad der føles bedst for dig, for hvad der er bedst for dig er også bedst for dit barn!!!

Ang vægt tab, jeg tabte mig ikke under vægten, men har set andre gør det.

Håber du kan bruge mit indspark til noget

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

3. juni 2012

Henriette Aaby

Ps

Og jeg ang nærheden ved amning vs flaske...

Jeg synes jeg har den samme nærhed, hvis ikke bedre ved flasken...

Men begge mine børn har også kun fået flaske af mig, og få gange af min mand... For måske kunne jeg ikke amme, men det var mig der skulle give mad, det vil altid være min opgave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.