Skal jeg amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Stiller en del spørgsmål omkring amning...?? Synes mere at dit indlæg går ud på om du kan blive fri for det, men at det jo vil være et plus at tabe sig.

Hvor står spørgsmålene omkring sundhed til barnet? Hvad der er bedst for barnet? Hvad barnet har brug for?

Så NEJ jeg vil ikke pakke mine fordomme væk... 

Okay. Jeg er da ked af du ikke kan læse det på den måde som det skal forståes.. 

Vi kan jo ikke alle være gode til at formulere vores spørgsmål, men kan ikke se andre der stiller spørgsmål til mit spørgsmål?? 

Sundhed til barnet?.. Jeg stiller de spørgsmål som jeg ikke ved noget om.. Jeg ved udemærket godt hvad der er bedst for barnet, men fordi det er godt for barnet skal moderen så bare finde sig i det, selvom hun ikke vil? Sådan hænger verden jo ikke sammen? Man skal ikke tvinges til at gøre noget man vil. 

Self vil man gøre det bedste for sit barn, men fandme ikke hvis det går udover en selv, vel?.. Jeg må da fuldstændig selv bestemme hvad jeg vil.. 

Så jo, de fordomme du udviser grundet din misforståelse af mine spørgsmål, den høre slet ikke hjemme her. Jeg stiller spørgsmål på denne side for at få svar, ligesom alle andre, vi alle ønsker en god tone herinde uden at blive hakket ned uden grund? Dette er ikke en side til de folk som ønsker at skabe dårlig stemning, for så har jeg da taget grueligt fejl omkring denne side. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Er der nogen som har prøvet aldrig at amme deres barn? Og hvordan forgik det så især på sygehuset? 

Må man selv vælge om man har lyst? 

Hvis man bare ammer de første par dage, må man så godt stoppe med det og skifte til erstatning?? 

Jeg ved ikke om jeg har den store lyst til at amme?.. Men nogen siger man taber sig meget hvis man ammer, men kan man ikke også tabe sig selvom man ikke ammer? 

Hvad gør jeg helt præcis hvis jeg ikke gider amme? 

Vil sige til dig at du skal prøve det af i nogle dage, efter mælken er løbet til. De første par dage er der jo kun råmælk, og amningen er ikke på toppen der, fordi I begge skal lærer det.

Havde ingen forstilling om hvordan amning forgik eller noget, da jeg fødte min datter, og alle så mit bryst, endda svigermor og svigerfar
Men det rørte mig langsomt, bare mit guld fik noget at spise. Jeg kunne ligge og amme hende og bare falde i søvn bagefter, DET er guld værd!!

Anmeld

1. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Er der nogen som har prøvet aldrig at amme deres barn? Og hvordan forgik det så især på sygehuset? 

Hvis man bare ammer de første par dage, må man så godt stoppe med det og skifte til erstatning?? 

Jeg ved ikke om jeg har den store lyst til at amme?.. Men nogen siger man taber sig meget hvis man ammer, men kan man ikke også tabe sig selvom man ikke ammer? 

Du må selv bestemme alt, det er dit barn og heldigvis også din krop. Jeg havde det ligesom dig, synes amning var noget underligt noget. Men havde som sådan ikke fået det formidlet videre til min jordemoder, så efter mit kejsersnit, blev han lagt til og jeg ammede i 4 måneder.
Fordelene ved amning af dit barn umiddelbart efter fødslen er til at tage på; amning beskytter mod allergier, det er absolut det sundeste for systemet at starte op på og det giver baby noget uspoleret tæt kontakt med den krop den er vant til.
Du vil tabe dig med rasende fart hvis du ammer, husk at få dine vitaminer og spis korrekt for ellers taber du hår og negle og din hud bliver trist at se på.
Efter de 4 måneder kan du sagtens stoppe med amningen og slå over på flaske de 2-3 måneders tid inden du begynder på grød.

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Vil sige til dig at du skal prøve det af i nogle dage, efter mælken er løbet til. De første par dage er der jo kun råmælk, og amningen er ikke på toppen der, fordi I begge skal lærer det.

Havde ingen forstilling om hvordan amning forgik eller noget, da jeg fødte min datter, og alle så mit bryst, endda svigermor og svigerfar
Men det rørte mig langsomt, bare mit guld fik noget at spise. Jeg kunne ligge og amme hende og bare falde i søvn bagefter, DET er guld værd!!

Tak for dit svar.. Jeg har det præcis ligesom dig, jeg aner ikke om jeg vil kunne lide det.. men ja det handler om at gøre det bedste for sit barn, men man skal jo heller ikke tvinges til det. 

men som skrevet længere oppe så har jeg aftalt med JM at prøve det, og se hvordan det går, og så kan jeg jo altid stoppe med det når jeg vil.. 

Jeg er også meget sky overfor at alle folk glor, men man kan jo self også bare gå ind for sig selv, men det er stadig ikke fedt. 

jeg kan heller ikke sige om jeg kommer til at elske det helt vildt. 

Anmeld

1. juni 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Tak for dit svar.. Jeg har det præcis ligesom dig, jeg aner ikke om jeg vil kunne lide det.. men ja det handler om at gøre det bedste for sit barn, men man skal jo heller ikke tvinges til det. 

men som skrevet længere oppe så har jeg aftalt med JM at prøve det, og se hvordan det går, og så kan jeg jo altid stoppe med det når jeg vil.. 

Jeg er også meget sky overfor at alle folk glor, men man kan jo self også bare gå ind for sig selv, men det er stadig ikke fedt. 

jeg kan heller ikke sige om jeg kommer til at elske det helt vildt. 

Det var også kun på sygehuset alle stod ind over mig for at hjælpe. Hjemme gik jeg væk for at amme, for mit barn skulle stadig have ro og kun mig og maden at fokusere på.
Ser heller ingen grund til at alle skal se mit bryst bare fordi det er naturligt at amme

Anmeld

1. juni 2012

2babygirls

HeXeri skriver:

Du må selv bestemme alt, det er dit barn og heldigvis også din krop. Jeg havde det ligesom dig, synes amning var noget underligt noget. Men havde som sådan ikke fået det formidlet videre til min jordemoder, så efter mit kejsersnit, blev han lagt til og jeg ammede i 4 måneder.
Fordelene ved amning af dit barn umiddelbart efter fødslen er til at tage på; amning beskytter mod allergier, det er absolut det sundeste for systemet at starte op på og det giver baby noget uspoleret tæt kontakt med den krop den er vant til.
Du vil tabe dig med rasende fart hvis du ammer, husk at få dine vitaminer og spis korrekt for ellers taber du hår og negle og din hud bliver trist at se på.
Efter de 4 måneder kan du sagtens stoppe med amningen og slå over på flaske de 2-3 måneders tid inden du begynder på grød.

arh... skulle vi nu ikke lige droppe at skære alle over en kamp

Jeg var dårlig til at huske mig selv da jeg ammede, men tog en amme vitamin pille, og mit vægttab gik stille og roligt.

Anmeld

1. juni 2012

HeXeri

Tina&Martin skriver:

arh... skulle vi nu ikke lige droppe at skære alle over en kamp

Jeg var dårlig til at huske mig selv da jeg ammede, men tog en amme vitamin pille, og mit vægttab gik stille og roligt.

Jo, der er altid undtagelsen der bekræfter reglen

Anmeld

1. juni 2012

tarkoflen

Jeg får lidt ondt i maven, når du skriver at du ikke gider amme. Når det er sagt, så skal du 100% gøre hvad der er bedst for dig og dit barn...

Jeg tror du skal give det en chance, og se hvordan det er! Så kan du også sige til dem, der stiller sig kritisk overfor dit valg, at du har prøvet det, og at det enten ikke var dig, eller at det bare ikke fungerede...

Jeg har en veninde, hvor det bare slet ikke fungrede med amning, og de fik at vide, af sundhedsplejersken, at det ville være rigtig godt, hvis det kun var hende og hendes kæreste, der gav flaske især i de første måneder, selvom det jo er nemt, at lade andre om det... Så får barnet den nærhed og omsorg kun med forældrene, så måske det kunne være en løsning for jer også?

Anmeld

1. juni 2012

lilledittemor

Anonym skriver:

Jeg har aldrig ammet - det var bare ikke noget for mig.
Efter fødslen fik jeg en pille som gjorde at mælken ikke ville løbe til brysterne.
Det er ikke noget problem at give flaske på hospitalet - jeg vil bare foreslå dig at du tager din egen sutteflaske med, så baby vender sig til kun den slags.

Din jordemoder og mange andre vil nok gøre alt for at få dig til at skifte mening mht amningen - men det er dit valg.
Jeg vil dog sige at efter min datter er kommet til verden, så har jeg få gange kigget på hende og fortrudt at jeg ikke gav hende det som egentlig er bedst for hende.. Netop også fordi alle slår en i hovedet over ens beslutning.

Du kan godt stoppe amning efter et par dage, men ofte tager det jo nogle dage før det løber til. Og så kommer brysterne til at løbe osv. Og det er ikke sikkert at baby vil tage flasken efter h*n har vænnet sig til bryst.

Man kan sagtens tabe sig uden at amme. Det er ikke sværere

Hvis du ikke vil amme, så siger du det til din jordmoder - og lad vær med at lade hende give dig dårlig samvittighed og stå fast på dit valg, for hun vil helt sikkert prøve at tale dig fra det.

Husk at moderskabet sidder i hjertet, ikke i brysterne.

Anmeld

1. juni 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

Første gang måtte jeg ikke amme pga medicin... Anden gang valgte jeg amning fra... 

På sygehuset har de noget mme baby kan få medmindre man selv medbringer det.. Jeg havde det selv med begge gange... 

Man bestemmer selv om man har lyst til amme... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.