Anonym skriver:
Er der nogen som har prøvet aldrig at amme deres barn? Og hvordan forgik det så især på sygehuset?
Må man selv vælge om man har lyst?
Hvis man bare ammer de første par dage, må man så godt stoppe med det og skifte til erstatning??
Jeg ved ikke om jeg har den store lyst til at amme?.. Men nogen siger man taber sig meget hvis man ammer, men kan man ikke også tabe sig selvom man ikke ammer?
Hvad gør jeg helt præcis hvis jeg ikke gider amme?
Det skal du snakke med din jordemoder om.
Men må da sige at jeg er ked af at læse at du ikke gider at amme.
Der er så godt for børn at blive ammet, flaske er bestemt ikke dem nemme løsning. Amning forebygger, maveproblemer, øger imunforsvaret, giver barnet antistoffer overfor sygdomme, forebygger kræft senere i livet, desuden er din mælk specielt designet til dit barn, så det får præcis hvad det har behov for. Dit barn for en den ehlt rigtige tryghed og kontakt når det ammes. Det er også så smart indrettet at om morgen er mælken tynd og tørstslukkende, så barnet bliver tanket op til dagen, om hen ad aftenen bliver mælken tykkere så den mætter bedre og holder længrere så barnet kan sove bedre. plus du altid har maden lige ved hånden. Og det er gratis.
flaskens ulemper er f.eks. at det meget meget ofte giver store maveproblemer, som er meget ubehageligt for barnet, det er heller ikke sjovt at stå mange gange om natten med et barn der græder og vil have mad NU, og så først skulle op og lave flaske. Det er dyrt at give flaske, og du skal altid sørger for at have mulighed for at varme den når man er ude.
Det var bare lidt fordele og ulemper, som jeg synes du skal overveje, og som måske er lidt vigtigere i det lange løb end om man taber sig.