Skal jeg amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.080 visninger
69 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen som har prøvet aldrig at amme deres barn? Og hvordan forgik det så især på sygehuset? 

Må man selv vælge om man har lyst? 

Hvis man bare ammer de første par dage, må man så godt stoppe med det og skifte til erstatning?? 

Jeg ved ikke om jeg har den store lyst til at amme?.. Men nogen siger man taber sig meget hvis man ammer, men kan man ikke også tabe sig selvom man ikke ammer? 

Hvad gør jeg helt præcis hvis jeg ikke gider amme? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

chael

Du melder det ud til din jordemoder. Der evt skriver det ind i din vandrejournal.

Så skal du nok have en god lang snak med din jordemoder om hvorfor du vælger amning fra osv.

*C

Anmeld

1. juni 2012

lycly

Du må gøre lige præcis det du har lyst til! Det eneste jeg vil sige er, at du bør give det et forsøg. Amning kan være det skønneste i verden hvis det hele kører og I begge nyder det. Det kan til gengæld også være forfærdeligt hvis du ikke bryder dig om det.

Men det står dig frit for at vælge det fra allerede fra fødslen, du skal bare sige det, så får du amme-stop piller som forhindrer mælken i at løbe til.
Man siger at livmoderen trækker sig hurtigere sammen jo mere man ammer, men tror ikke man nødvendigvis taber sig hurtigere af at amme

Anmeld

1. juni 2012

HeidiW86

Anonym skriver:

Er der nogen som har prøvet aldrig at amme deres barn? Og hvordan forgik det så især på sygehuset? 

Hvis man bare ammer de første par dage, må man så godt stoppe med det og skifte til erstatning?? 

Jeg ved ikke om jeg har den store lyst til at amme?.. Men nogen siger man taber sig meget hvis man ammer, men kan man ikke også tabe sig selvom man ikke ammer? 

Altså det med hvordan det foregår på sygehuset kan jeg ikke svarer dig på endnu! Da jeg har termin om 11 dage-!
Jeg mener dog at hvis du ikke ønsker at amme skal du sige det med det samme du kommer ind-, du må altså ikke hænge mig op på det!
Men grunden til jeg meget gerne vil amme ihvertfald det første 6 mdr er pga de gode stoffer som er i mælken til den lille, og jeg ved godt nok siger det betyder noget og andre siger det ikke gør, men jeg syntes det betyder noget!
Du skal selvfølgelig lytte til dig selv og hvad du har lyst til!

Anmeld

1. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Det er dit helt eget valg om du vil amme men husk og meld det ud inden fødslen for ellers vil personalet gøre sit for at du kommer til det..
Altså din baby får da lidt råmælk hvis du vælger at gøre det de første par dage men om det gavner særlig meget tør jeg ikke sige, man råder jo til at amme 4-6måneder pga. det mindsker allergi osv. og der er så mange gode ting i din mælk som babyen har brug for.. Og ja man taber sig ofte ved at amme, dermed ikke sagt at man ikke gør ved ikke at amme men det går noget hurtigere når man ammer.. Det skyldes at under graviditeten opbygger du amme fedt depoter som du jo så kan tabe efter fødslen..

Hvis du ikke vil amme så få amme stop piller og gi dit barn mme.. Hvis du slet ikke vil i bare de 4 måneder så ville jeg købe allergivenligt mme på apoteket, så har man da gjort lidt for at forebygge

Anmeld

1. juni 2012

ano14316

Anonym skriver:

Det skal du snakke med din jordemoder om.

Men må da sige at jeg er ked af at læse at du ikke gider at amme.

Der er så godt for børn at blive ammet, flaske er bestemt ikke dem nemme løsning. Amning forebygger, maveproblemer, øger imunforsvaret, giver barnet antistoffer overfor sygdomme, forebygger kræft senere i livet, desuden er din mælk specielt designet til dit barn, så det får præcis hvad det har behov for. Dit barn for en den ehlt rigtige tryghed og kontakt når det ammes. Det er også så smart indrettet at om morgen er mælken tynd og tørstslukkende, så barnet bliver tanket op til dagen, om hen ad aftenen bliver mælken tykkere så den mætter bedre og holder længrere så barnet kan sove bedre. plus du altid har maden lige ved hånden. Og det er gratis.

flaskens ulemper er f.eks. at det meget meget ofte giver store maveproblemer, som er meget ubehageligt for barnet, det er heller ikke sjovt at stå mange gange om natten med et barn der græder og vil have mad NU, og så først skulle op og lave flaske. Det er dyrt at give flaske, og du skal altid sørger for at have mulighed for at varme den når man er ude.

Det var bare lidt fordele og ulemper, som jeg synes du skal overveje, og som måske er lidt vigtigere i det lange løb end om man taber sig.

Anmeld

1. juni 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Må indrømme at jeg blev lidt paf...

Vil du kun amme hvis du taber dig?? Så synes jeg godt nok at du skal lade helt være..

Hvad med at tænke på hvad det bedste er for dit barn i stedet?

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Må indrømme at jeg blev lidt paf...

Vil du kun amme hvis du taber dig?? Så synes jeg godt nok at du skal lade helt være..

Hvad med at tænke på hvad det bedste er for dit barn i stedet?

What????!

Hvor står der i mit oplæg at jeg ikke vil gøre det bedste for mit barn?? det er spørgsmål jeg spørger om??? 

Det har intet at gøre med at jeg kun vil gøre det for at tabe mig, så rolig nu med de fordomme!.. 

Jeg stiller en del spørgsmål vedr, amning fordi jeg er uvis om hvordan det står til, jeg spørger så om en del ting, for at få afvide om diverse ting. Det med at tabe mig, er jeg egentlig ligeglad med har ikke brug for at tabe mig i forvejen så det er ligegyldigt, men ville bare gerne høre om folk som ikke ammer også kan tabe sig ligeså hurtigt som dem der ammer, måske der sidder andre derude der gerne vil vide det også??? 

Du behøver skam ikke at blive "paf" over dette indlæg, da det ikke rigtigt er vægttab mit oplæg er skrevet udfra, da jeg nok havde lavede en debat i rummet for vægttab istedet for amning! 

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

HeidiW86 skriver:

Altså det med hvordan det foregår på sygehuset kan jeg ikke svarer dig på endnu! Da jeg har termin om 11 dage-!
Jeg mener dog at hvis du ikke ønsker at amme skal du sige det med det samme du kommer ind-, du må altså ikke hænge mig op på det!
Men grunden til jeg meget gerne vil amme ihvertfald det første 6 mdr er pga de gode stoffer som er i mælken til den lille, og jeg ved godt nok siger det betyder noget og andre siger det ikke gør, men jeg syntes det betyder noget!
Du skal selvfølgelig lytte til dig selv og hvad du har lyst til!

Tak for dit svar, jeg er bare rigtig meget i tvivl om hvad jeg vil have det bedst med. 

JM og jeg har talt om at jeg kunne give det et forsøg, også hvis det ikke er noget for mig så kunne jeg altid bare stoppe, så det tror jeg bliver den løsning jeg tager.  

Jeg er jo førstegangsfødende og aner absolut intet om det, og ved jo heller ikke om jeg kommer til at elske det at amme, det er jo ikke til at sige. men pt, kan jeg kun tale udfra hvordan jeg tror jeg vil ha det med det. 

Anmeld

1. juni 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

What????!

Hvor står der i mit oplæg at jeg ikke vil gøre det bedste for mit barn?? det er spørgsmål jeg spørger om??? 

Det har intet at gøre med at jeg kun vil gøre det for at tabe mig, så rolig nu med de fordomme!.. 

Jeg stiller en del spørgsmål vedr, amning fordi jeg er uvis om hvordan det står til, jeg spørger så om en del ting, for at få afvide om diverse ting. Det med at tabe mig, er jeg egentlig ligeglad med har ikke brug for at tabe mig i forvejen så det er ligegyldigt, men ville bare gerne høre om folk som ikke ammer også kan tabe sig ligeså hurtigt som dem der ammer, måske der sidder andre derude der gerne vil vide det også??? 

Du behøver skam ikke at blive "paf" over dette indlæg, da det ikke rigtigt er vægttab mit oplæg er skrevet udfra, da jeg nok havde lavede en debat i rummet for vægttab istedet for amning! 

Stiller en del spørgsmål omkring amning...?? Synes mere at dit indlæg går ud på om du kan blive fri for det, men at det jo vil være et plus at tabe sig.

Hvor står spørgsmålene omkring sundhed til barnet? Hvad der er bedst for barnet? Hvad barnet har brug for?

Så NEJ jeg vil ikke pakke mine fordomme væk... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.