Lidt mere hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Nettemor

Aniteb skriver:

Hvis det er en alm. brun sovs, plejer jeg at koge 0,5 l vand i en elkedel, smide 3 små maggiterninger i. ca 60 g. jævningepulver og en smugle kulør.

Hvad er de der maggiterninger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

Den her kom lige ind af mail-døren i dag:

http://samvirke.dk/mad/raad-og-tips/faa-styr-paa-sovsen-saadan-jaevner-sovsen-paa-forskellige-maader.html

Man skulle tro de lige havde set den her tråd Tak

Anmeld

16. maj 2012

Michalala

Jeg har ikke læst de andre svar, så måske du allerede har fået disse forslag:

Hvis ikke jeg har noget god kraft fra en steg e.l. bruger jeg ofte bouillon til at give lidt ekstra smag. Herudover tilføjer jeg tit ribsgele, solbærsyltetøj e.l. til lige at give et ekstra pift. Rosmarin kan også være godt. Men så har du jo krydderurterne i sovsen...

Jeg gør mig ikke selv så meget i store stegeben m.m. Men hvis du har god kraft fra stegeben e.l. kan du fryse det ned i mindre portioner og så tage op når du skal lave sovs - hvor du ikke har så meget andet til at give smag.

Anmeld

16. maj 2012

Nettemor

Michalala skriver:

Jeg har ikke læst de andre svar, så måske du allerede har fået disse forslag:

Hvis ikke jeg har noget god kraft fra en steg e.l. bruger jeg ofte bouillon til at give lidt ekstra smag. Herudover tilføjer jeg tit ribsgele, solbærsyltetøj e.l. til lige at give et ekstra pift. Rosmarin kan også være godt. Men så har du jo krydderurterne i sovsen...

Jeg gør mig ikke selv så meget i store stegeben m.m. Men hvis du har god kraft fra stegeben e.l. kan du fryse det ned i mindre portioner og så tage op når du skal lave sovs - hvor du ikke har så meget andet til at give smag.

Har overvejet om man skulle lavet noget god kraft af nogle ben..

Når du bruger bouillon hvad gør du så for at det ikke smager meget af det? Altså det skal jo helst ikke være den eneste smag

Anmeld

16. maj 2012

Maja_4000

Nettemor skriver:

Det kan være jeg skal prøve den.. Den er jo dog også lidt fed efter fedstoffet, Men så er der da god smag i

Bruger næsten ikke noget fedtstof
Men du kan også sagtens lave det i en gryde jo .. Så skal der i hvert fald bouillon i .. Ellers smager det ikke af noget

Anmeld

16. maj 2012

Nettemor

Maja_4000 skriver:

Bruger næsten ikke noget fedtstof
Men du kan også sagtens lave det i en gryde jo .. Så skal der i hvert fald bouillon i .. Ellers smager det ikke af noget

Synes bare det smager meget at bouillon så

Men skal da vist prøve det næste gang

Anmeld

16. maj 2012

Michalala

Nettemor skriver:

Har overvejet om man skulle lavet noget god kraft af nogle ben..

Når du bruger bouillon hvad gør du så for at det ikke smager meget af det? Altså det skal jo helst ikke være den eneste smag

Nej. Det kan jeg godt følge dig i. Generelt bruger jeg lidt mindre boullon til lidt mere vand end "bouillon-opskriften" siger. Og når jeg så tilføjer gelé e.l. syntes jeg faktisk ikke smagen blir' for meget.

Men det lækreste ville da helt sikkert være at lave noget god kraft af stegeben. Men det er jo også så krævende

Anmeld

16. maj 2012

Plysbjørnen

Nettemor skriver:

Hvad er de der maggiterninger?

Det er en boullionterning du somregel kan købe i fakta... Selve terningen måler ca 0,5*0,5 cm. mener dog de danske er pakket ind 2 og 2. normalt skal man kun bruge 2 til 0,5 liter vand, men synes det smager bedre med 3.

Æsken er gul og der står Maggi-Boulion (staves??) på den med rødt.

Anmeld

16. maj 2012

Maja_4000

Nettemor skriver:

Synes bare det smager meget at bouillon så

Men skal da vist prøve det næste gang

Det tager ribsgeléen Hehe

Anmeld

16. maj 2012

Nettemor

Maja_4000 skriver:

Det tager ribsgeléen Hehe

Den der ribsgele skal da helt klart i sovsen næste gang Plejer bare at bruge den som tilbehød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.