Lidt mere hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

Hvis du har stegt noget i en pande, så kan du altid komme vand i og lade det koge op. Bland lidt maizena i vand og hæld det i og lad det koge op, til det har den tykkelse du kan lide. Kom salt og peber i. Evt. kan du komme lidt ribsgele i

og farve hvis du vil have det mørkt

Smager det godt med ribsgele i sovsen?  Har jeg aldrig prøvet.. Men elsker ribsgele som tilbehør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

aarhusmor

Nettemor skriver:

Kan man også bruge den til karbonader? Altså bare uden persillen?

ja, men uden persillen smager det ikke godt. Men jeg kan forestille mig at du bare kan komme lidt bouillon i, så tror jeg det smager bedre.

mel og mælk rent er ikke godt. Nogen skal i.

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

kog en masse gule pebre i små stykker. Kun lige dækket af vand. Lad det køle lidt og kom det i blenderen. Tilsæt salt og peber og måske bearnaise essens, hvis du har lyst

Bliver det så lidt ala bearnais sovs? Og hvor får man fat på bearnais essens?

Anmeld

15. maj 2012

aarhusmor

Nettemor skriver:

Smager det godt med ribsgele i sovsen?  Har jeg aldrig prøvet.. Men elsker ribsgele som tilbehør

Ja det smager godt. Specielt hvis det er til en hakkebøf. Men kom kun 1 tsk i. Måske 2, men helst ikke mere. Så bliver det for sødt.

Det kan også være æblegele eller lignende

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

ja, men uden persillen smager det ikke godt. Men jeg kan forestille mig at du bare kan komme lidt bouillon i, så tror jeg det smager bedre.

mel og mælk rent er ikke godt. Nogen skal i.

Jamen fx lidt af vandet fra ærter og gulerødderne?

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

Ja det smager godt. Specielt hvis det er til en hakkebøf. Men kom kun 1 tsk i. Måske 2, men helst ikke mere. Så bliver det for sødt.

Det kan også være æblegele eller lignende

Det skal klart prøves! TAK

Anmeld

15. maj 2012

aarhusmor

Nettemor skriver:

Bliver det så lidt ala bearnais sovs? Og hvor får man fat på bearnais essens?

Ja det er derhen ad. Essensen kan man købe i supermarkeder og har de det ikke, vil jeg tro at matas har det.

Anmeld

15. maj 2012

aarhusmor

og det sidste er at stege lidt løg bløde og kommer en dåse flåede tomater i. Blend det når det har været varmt og er lidt afkølet (ellers flyver det op ad blenderen)

smag til med salt og peber

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

og det sidste er at stege lidt løg bløde og kommer en dåse flåede tomater i. Blend det når det har været varmt og er lidt afkølet (ellers flyver det op ad blenderen)

smag til med salt og peber

Hvad ville du bruge den sovs til?

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

Ja det er derhen ad. Essensen kan man købe i supermarkeder og har de det ikke, vil jeg tro at matas har det.

Bare sundere Det må prøves

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.