Lidt mere hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

aarhusmor

Nettemor skriver:

Hvad ville du bruge den sovs til?

Den ville jeg bruge til næsten alt. Jeg kan ikke forestille mig noget den ikke kan bruges til, sålænge det er noget kød der er stegt. Men den kan også bruges til at komme oven på skiver af aubergine, som man sætter ind i ovnen med reven ost på. Det smager rigtigt godt.

Man kan variere den med at komme enten timian, oregano eller basilikum i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

aarhusmor

Nettemor skriver:

Jamen fx lidt af vandet fra ærter og gulerødderne?

ja det kan man godt

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

Den ville jeg bruge til næsten alt. Jeg kan ikke forestille mig noget den ikke kan bruges til, sålænge det er noget kød der er stegt. Men den kan også bruges til at komme oven på skiver af aubergine, som man sætter ind i ovnen med reven ost på. Det smager rigtigt godt.

Man kan variere den med at komme enten timian, oregano eller basilikum i

Jeg må igang!

Tusind tak for dine gode råd!

Anmeld

15. maj 2012

aarhusmor

Nettemor skriver:

Jeg må igang!

Tusind tak for dine gode råd!

Det var så lidt

Anmeld

16. maj 2012

Plysbjørnen

Nettemor skriver:

Ja jeg ved det. Jeg har en del spørgsmål i denne kategori for tiden men vi trænger til at prøve lidt noget nyt.

Og nu er det SOVSEN der er mit store problem. Hvordan laver I den? Indtil videre har vi hovedsagligt lavet opbagt sovs da det er det jeg syns er nemmest (at få til at smage af noget) Men det er jo mega fed. Og det skal vi til at ændre lidt på..

Så kom gerne med tips og tricks

Hvis det er en alm. brun sovs, plejer jeg at koge 0,5 l vand i en elkedel, smide 3 små maggiterninger i. ca 60 g. jævningepulver og en smugle kulør.

Anmeld

16. maj 2012

Tona

Nettemor skriver:

Ja jeg ved det. Jeg har en del spørgsmål i denne kategori for tiden men vi trænger til at prøve lidt noget nyt.

Og nu er det SOVSEN der er mit store problem. Hvordan laver I den? Indtil videre har vi hovedsagligt lavet opbagt sovs da det er det jeg syns er nemmest (at få til at smage af noget) Men det er jo mega fed. Og det skal vi til at ændre lidt på..

Så kom gerne med tips og tricks

Til nogle retter kan man erstatte sovsen med græsk youghurt rørt med krydderier og fx soltørrede tomater eller små bitte stykker forårsløg eller bare kun med krydderier. Det er fx lækkert oven på kartofler i stedet for sovs  Ved godt at det ikke løser dit sovse-problem, men jeg syntes det er så lækkert og sundt og jeg har nok lidt den der holdning selv at når man endelig skal have sovs så skal det være rigtig sovs og til hverdag vil jeg så hellere komme det her over eller olivenolie

Anmeld

16. maj 2012

Maja_4000

Når jeg laver sauce til frikadeller , hakkebøffer osv. tager jeg den pande jeg har stegt dem på (med mindre de er lavet i ovnen ) , hælder mælk på som jeg koger op og jævner med maizena .. Tilsætter en terning bouillon , kulør og salt + peber .. Engang imellem også ribsgelé .. Vi synes den smager godt Hehe

Anmeld

16. maj 2012

Nettemor

Amandas-mor skriver:

Til nogle retter kan man erstatte sovsen med græsk youghurt rørt med krydderier og fx soltørrede tomater eller små bitte stykker forårsløg eller bare kun med krydderier. Det er fx lækkert oven på kartofler i stedet for sovs  Ved godt at det ikke løser dit sovse-problem, men jeg syntes det er så lækkert og sundt og jeg har nok lidt den der holdning selv at når man endelig skal have sovs så skal det være rigtig sovs og til hverdag vil jeg så hellere komme det her over eller olivenolie

Kan man lave det til et par dage af gangen? Eller SKAL det være frisk lavet hver dag? For tænker bare at min mand han er lidt kræsen så det er ikke sikker jeg kan sælge det til ham men så kan han jo få sovs og jeg kan få det andet Er nemlig ikke så vild med sovs men syns det bliver tørt og kedeligt hvis der ikke er noget..

Anmeld

16. maj 2012

Nettemor

Maja_4000 skriver:

Når jeg laver sauce til frikadeller , hakkebøffer osv. tager jeg den pande jeg har stegt dem på (med mindre de er lavet i ovnen ) , hælder mælk på som jeg koger op og jævner med maizena .. Tilsætter en terning bouillon , kulør og salt + peber .. Engang imellem også ribsgelé .. Vi synes den smager godt Hehe

Det kan være jeg skal prøve den.. Den er jo dog også lidt fed efter fedstoffet, Men så er der da god smag i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.