Lidt mere hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.725 visninger
57 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Nettemor

Ja jeg ved det. Jeg har en del spørgsmål i denne kategori for tiden men vi trænger til at prøve lidt noget nyt.

Og nu er det SOVSEN der er mit store problem. Hvordan laver I den? Indtil videre har vi hovedsagligt lavet opbagt sovs da det er det jeg syns er nemmest (at få til at smage af noget) Men det er jo mega fed. Og det skal vi til at ændre lidt på..

Så kom gerne med tips og tricks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

morethanperfect

Nettemor skriver:

Ja jeg ved det. Jeg har en del spørgsmål i denne kategori for tiden men vi trænger til at prøve lidt noget nyt.

Og nu er det SOVSEN der er mit store problem. Hvordan laver I den? Indtil videre har vi hovedsagligt lavet opbagt sovs da det er det jeg syns er nemmest (at få til at smage af noget) Men det er jo mega fed. Og det skal vi til at ændre lidt på..

Så kom gerne med tips og tricks

En sovs til en flæsesteg skal da være fed !
Mit råd : Fortsæt med at lave den gode sovs  

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

morethanperfect skriver:

En sovs til en flæsesteg skal da være fed !
Mit råd : Fortsæt med at lave den gode sovs  

Jamen flæskestegssovsen blev også god og fed Den kan nærmest ikke andet jo..

Men tænkte mest sådan til andre retter. Fx frikadeller.

Anmeld

15. maj 2012

morethanperfect

Nettemor skriver:

Nåårh . Der kan jeg så ik hjælpe .. Vi er virkelig dårlige til at lave sovs til frikadeller

Anmeld

15. maj 2012

morethanperfect

Nettemor skriver:

Nåårh . Der kan jeg så ik hjælpe .. Vi er virkelig dårlige til at lave sovs til frikadeller

Anmeld

15. maj 2012

aarhusmor

Persillesovs

Bland 2 spsk mel med 2 del skummetmælk hæld i gryde og opvarm

Bland 2 dl skummetmælk mere i. Når det er blevet tykt (efter en opkogning) kommer du persille i og lader være med at koge det mere

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

morethanperfect skriver:

Jamen den bliver egentlig okay. Altså den opbagte. Men den er jo bare så fed i forhold til en jævnet sovs.. Og vi vil til at skærer noget af fedtet ud af vores hverdag. Vi gider nemlig ikke desideret kur..

Anmeld

15. maj 2012

aarhusmor

Hvis du har stegt noget i en pande, så kan du altid komme vand i og lade det koge op. Bland lidt maizena i vand og hæld det i og lad det koge op, til det har den tykkelse du kan lide. Kom salt og peber i. Evt. kan du komme lidt ribsgele i

og farve hvis du vil have det mørkt

Anmeld

15. maj 2012

Nettemor

aarhusmor skriver:

Persillesovs

Bland 2 spsk mel med 2 del skummetmælk hæld i gryde og opvarm

Bland 2 dl skummetmælk mere i. Når det er blevet tykt (efter en opkogning) kommer du persille i og lader være med at koge det mere

Kan man også bruge den til karbonader? Altså bare uden persillen?

Anmeld

15. maj 2012

aarhusmor

kog en masse gule pebre i små stykker. Kun lige dækket af vand. Lad det køle lidt og kom det i blenderen. Tilsæt salt og peber og måske bearnaise essens, hvis du har lyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.