Anonym skriver:
Jeg e ren af de mange dagplejere herinde 
For ca. 1 md siden fik jeget nyt dagplejebarn. forældrene fortalte allerede fra dag 1 at de hellere ville have haft vuggestueplads. Men efter få dage kom de og fortalte at barnet skulle blive her alligevel.
Det har barn har været utrolig utryg i opstarten og meget svær at indkøre. Forældrene har selvfølgelig været bekymrede men vi har samarbejdet godt om barnets indkøring.
Nu er jeg blevvet rignet op af min leder der fortæller mig at barnet skal i vuggestue i midsten af august. Jeg er så gal inden i. Forældren har intet sagt ogdet stakkels barn der stadig er utryg hos mig når der kommer og går andre forældre, kan nu nå at falde godt til her inden barnet starter forfra i en vuggestue.
Det er synd fo rbarnet og groft sagt også synd fo rmig. Jeg kanjo ikke lade være med at holde af børnene og skal allerede sige farvel. For ikke at tale om at det altså har været (og stadig er) ret hårdt arbejde med et barn der græder meget. Jeg fristes til at sige at jeghar spilt mine kræfer. men det er også bare fordi jeglige nu er ked af det og sur over at forældrene ikke selv ville fotælle det til mig.
forældre er mennesker ligesom du og jeg og de gør nogle gange nogle ting hvor vi blot kan ryste på hovedet.. men vi ryster da så sandelig også på hovedet når et varmt barn tvinges af pædagogerne til at have termo tøj på under sit regntøj..
tror slet ikke du skal tage det personligt, men jeg kan sagtens følge din frustration.. stod i en situation med en pige på 3 der gjorde ting ved sig selv mens hendes bror gik der, da han flyttede stoppede det med det sammen, men moderen mente pigen også skulle flytte uden at se på pigens tav..
sådan er det desværre..
selvom vi ikke må "engagere os" for meget så synes jeg det er bedre at du sørger for at passe en tand ekstra på dine børn end at du er en tand ekstra ligeglade med dem

Anmeld