hvorfor er forældre så underlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Lullaby

Jeg er lærer og ved fra en elev at han stopper her om 14 dage. Forældrene har intet fortalt mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

wamse

TeamRocket skriver:

Prøv at vend den om, hvis barnet stadig ikke er 100% tryg hos dig og mor og far ser det ikke fungere optimalt, så må du jo stole på de ved hvad de gør, nogle børn fungere bedre i en vuggestue og andre i dp- og bliver ens barn sat et sted det ikke fungere- jamen så skifter man da til noget der gør når man får chancen.

Min lille niece hun faldt ikke til hos dp'en og græd hver dag i to mdr, da hun startede i vuggestue græd hun første dag og har elsket det lige siden. Man skal gøre hvad der er bedst for barnet og mor og far kender nok barnet bedst. Jeg kan huske min søster var så sur da dagplejen udtalte at et 'sart barn som hende ikke ville fungere i en vuggestue' for det vidste hun ikke en pind om, og hun havde jo heller ikke ret, hun elsker og trives i den vuggestue.
Men selfølgelig er det irriterende de ikke selv siger det. Men sådan er det jo bare.

Enig

Anmeld

14. maj 2012

Tvillingemor80

Jeg kan godt forstå det er træls.. men det er jo også bare dit job, og sådan er det .. Det er jo et job hvor man knytter sig til andre, men det er desværre på lånt tid, og forældrene bliver jo nød til at være glade ved det sted de har valgt, ellers vil barnet kunne mærke det og aldrig rigtig selv falde til.. er heller ikke sikker på jeg ville fortælle hvis vi søgte om anden plads - da min frygt ville være at der ville blive en dårlig stemning mellem mig og evt dp. du siger også selv du føler dit arbejde er spildt, ville du så ikke havde ydet den samme indsats hvis du vidste barnet kun skulle være der kort ?
Men ville dog fortælle det når vi havde fået tildelt anden plads.

ved godt forældresamarbejde er svært - er selv pædagogstuderende ..

Anmeld

14. maj 2012

TNBC

raca skriver:

jeg syntes ikke du forholder dig særlig proffesinoelt til det.

barnet er ked og utryk ved at være ved dig.. selvom indkøring er ovre altså må der være noget galt et sted... måske bliver barnet aldrig glad for dig. forældrene har så valgt noget andet som de tror passer bedre til barnet.. og så er den ikke længre..

de skal ikke stå til regnskab overfor dig... 

jeg er i teorien enig med dig, de skal ikke staa til regnskab overfor hende, men paa den anden side.. Foerst siger de at de hellere ville have haft barnet og saa siger de at barnet skal blive der, og saa ringer lederen og siger at barnet skal i vuggestue. Det synes jeg er en forkert maade at goere det paa.

De skulle maaske have sagt, vores barn skal vaere her, men hvis det faar en vuggestueplads, tager vi den. Saa ved hun at det kan stoppe naar som helst. De har jo sagt til hende at barnet skal blive hos hende.

Anmeld

14. maj 2012

L&V

TeamRocket skriver:

Prøv at vend den om, hvis barnet stadig ikke er 100% tryg hos dig og mor og far ser det ikke fungere optimalt, så må du jo stole på de ved hvad de gør, nogle børn fungere bedre i en vuggestue og andre i dp- og bliver ens barn sat et sted det ikke fungere- jamen så skifter man da til noget der gør når man får chancen.

Min lille niece hun faldt ikke til hos dp'en og græd hver dag i to mdr, da hun startede i vuggestue græd hun første dag og har elsket det lige siden. Man skal gøre hvad der er bedst for barnet og mor og far kender nok barnet bedst. Jeg kan huske min søster var så sur da dagplejen udtalte at et 'sart barn som hende ikke ville fungere i en vuggestue' for det vidste hun ikke en pind om, og hun havde jo heller ikke ret, hun elsker og trives i den vuggestue.
Men selfølgelig er det irriterende de ikke selv siger det. Men sådan er det jo bare.

Ku ikke sagt det bedre selv.

Til ts: de havde jo ytret ønske om en vuggestue plads og når det så ikke fungere hos dig så er det da klart de flytter, jeg ville da gøre det samme hvis det var mig og tænker når du har den indstilling som du lyder til at havde så pas på det ikke smitter af på barnet, det er jo ikke barnets skyld og ja det er da hårdt arbejde men det er da os det der gør det spændende at man ska gøre alt hva man kan for at få det her barn til at have en god dag, sådan ser jeg i hvert fald mit arbejde

Anmeld

14. maj 2012

TNBC

Anonym skriver:

Jeg e ren af de mange dagplejere herinde
For ca. 1 md siden fik jeget nyt dagplejebarn. forældrene fortalte allerede fra dag 1 at de hellere ville have haft vuggestueplads. Men efter få dage kom de og fortalte at barnet skulle blive her alligevel.
Det har barn har været utrolig utryg i opstarten og meget svær at indkøre.  Forældrene har selvfølgelig været bekymrede men vi har samarbejdet godt om barnets indkøring.

Nu er jeg blevvet rignet op af min leder der fortæller mig at barnet skal i vuggestue i midsten af august. Jeg er så gal inden i. Forældren har intet sagt ogdet stakkels barn der stadig er utryg hos mig når der kommer og går andre forældre, kan nu nå at falde godt til her inden barnet starter forfra i en vuggestue.

Det er synd fo rbarnet og groft sagt også synd fo rmig. Jeg kanjo ikke lade være med at holde af børnene og skal allerede sige farvel. For ikke at tale om at det altså har været (og stadig er) ret hårdt arbejde med et barn der græder meget. Jeg fristes til at sige at jeghar spilt mine kræfer. men det er også bare fordi jeglige nu er ked af det og sur over at forældrene ikke selv ville fotælle det til mig.

Underlige??? nej, men de haandtere det forkert. De skal ikke fortaelle dig at barnet skal blive hos dig, og saa alligevel lede efter en vuggestue plads. Saa maa de fortaelle dig hvis de faar en vuggestue plads, saa tager de den og saa er den ikke laengere.
Du har ikke ret til at sige at de er underlige. De sagde fra starten at de hellere ville have barnet i vuggestue. og det er 3maaneder.. Hjaelp barnet at blive tryg naar der er andre foraeldre i huset, saa det faar en dejlig start i vuggestue. Vaer et godt menneske over for det her lille barn.

Anmeld

14. maj 2012

L&V

Yurie skriver:

jeg er i teorien enig med dig, de skal ikke staa til regnskab overfor hende, men paa den anden side.. Foerst siger de at de hellere ville have haft barnet og saa siger de at barnet skal blive der, og saa ringer lederen og siger at barnet skal i vuggestue. Det synes jeg er en forkert maade at goere det paa.

De skulle maaske have sagt, vores barn skal vaere her, men hvis det faar en vuggestueplads, tager vi den. Saa ved hun at det kan stoppe naar som helst. De har jo sagt til hende at barnet skal blive hos hende.

Hva forskel gør det om hun ved barnet måske stopper?? i forhold til ar det kommer uventet?

Anmeld

14. maj 2012

Nessie

Kan godt forstå at du synes det er mærkeligt at de først siger noget, og så får du noget andet at vide fra en anden, men de har måske ikke kunnet lide at sige at de havde ombestemt sig.

I vores kommune kommer de små altid i DP først, og vi sagde med det samme at vores søn var skrevet op til VS.
Vores søn var aldrig glad for at være der, og da de (stor DP) først fandt ud af at vi holdt fast i at han skulle i VS, blev de faktisk endnu dårligere til at passe ham.

Håber at du har hjerterum til at holde af ham alligevel, og give ham en god tid hos dig, uanset hvor kort eller lang den så må blive

Anmeld

14. maj 2012

TNBC

Månsson skriver:

Hva forskel gør det om hun ved barnet måske stopper?? i forhold til ar det kommer uventet?

der er skam ingen forskel, men alt det her er inden for en maaned. og de sagde jo barnet skal blive og saa leder de alligevel efter vuggestue. det er maaske lidt forkert maade at goere det paa.

Anmeld

14. maj 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

TeamRocket skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.