hvorfor er forældre så underlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

raca skriver:

jeg syntes ikke du forholder dig særlig proffesinoelt til det.

barnet er ked og utryk ved at være ved dig.. selvom indkøring er ovre altså må der være noget galt et sted... måske bliver barnet aldrig glad for dig. forældrene har så valgt noget andet som de tror passer bedre til barnet.. og så er den ikke længre..

de skal ikke stå til regnskab overfor dig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

raca skriver:

jeg er nok bare rigtig meget farvet af den måde jeg har oplevet ligende sager hånteret på, her ude kan vi så kun vælge overflytning ti en anden dp..

men hvis man ikke som forældre føler samarbejdet køre og man kan mærke på barnet at det ikke trives optimalt, og man så vælger noget andet.. så bliver man presset til og beholde den tildelte dp plads.. af særligt dp, pæden.. seriøst pres om hvor synd det er for barnet, hvor hård en ny indkøring ville være, og hvirkelig hele skyld med skyld og skamføelse ved forældrene.. så kun de stærkeste tør flytte deres barn..

desvære var jeg gennem samme behandlig.. og flyttede derfor ikke mit barn.. dvs mit barn fik 9mdr i helvede... ved en dp.  hver barnet ikke trives overhovdet.. de var meget utrykke ved dennes bh start.. forde barnet jo var sart og asosial.. og blablabla... 1.5 dag og barnet var indkørt i bh... og der blev ikke grædt en tåre...

så jeg stoler på at det er forældrene der handlier rigtigt.. og at det ikke er synd for barnet.. jeg ville 100 gange heldre overlade mit barn til udannet personale end en dp..

Anmeld

14. maj 2012

Tvillingemor90 skriver:

Jeg kan godt forstå det er træls.. men det er jo også bare dit job, og sådan er det .. Det er jo et job hvor man knytter sig til andre, men det er desværre på lånt tid, og forældrene bliver jo nød til at være glade ved det sted de har valgt, ellers vil barnet kunne mærke det og aldrig rigtig selv falde til.. er heller ikke sikker på jeg ville fortælle hvis vi søgte om anden plads - da min frygt ville være at der ville blive en dårlig stemning mellem mig og evt dp. du siger også selv du føler dit arbejde er spildt, ville du så ikke havde ydet den samme indsats hvis du vidste barnet kun skulle være der kort ?
Men ville dog fortælle det når vi havde fået tildelt anden plads.

ved godt forældresamarbejde er svært - er selv pædagogstuderende ..

Anmeld

14. maj 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
raca skriver:

barnet er ked og utryk ved at være ved dig.. selvom indkøring er ovre altså må der være noget galt et sted... måske bliver barnet aldrig glad for dig. forældrene har så valgt noget andet som de tror passer bedre til barnet.. og så er den ikke længre..

Anmeld

14. maj 2012

Yurie skriver:

Underlige??? nej, men de haandtere det forkert. De skal ikke fortaelle dig at barnet skal blive hos dig, og saa alligevel lede efter en vuggestue plads. Saa maa de fortaelle dig hvis de faar en vuggestue plads, saa tager de den og saa er den ikke laengere.
Du har ikke ret til at sige at de er underlige. De sagde fra starten at de hellere ville have barnet i vuggestue. og det er 3maaneder.. Hjaelp barnet at blive tryg naar der er andre foraeldre i huset, saa det faar en dejlig start i vuggestue. Vaer et godt menneske over for det her lille barn.

Anmeld

14. maj 2012

lio

Jeg kan delvis forstå dine frustrationer idet jeg fornemmer du tager det personligt, men egentlig synes jeg, at det virker lidt uprofessionelt af dig i dit fag, at have dine personlige følelser indblandet. Det er jo op til forældrene hvad de mener er bedst. De kunne have indvoldveret dig i deres beslutning så du var underettet, men det finder jeg ikke underligt af dem ikke at gøre.

Anmeld

14. maj 2012

L&V

Yurie skriver:

der er skam ingen forskel, men alt det her er inden for en maaned. og de sagde jo barnet skal blive og saa leder de alligevel efter vuggestue. det er maaske lidt forkert maade at goere det paa.

Jeg tænker bare de nok har villet gi den en chance men da de så det ikke fungerede måtte de hoppe tilbage til deres første ønske

Anmeld

14. maj 2012

Muhmi

Ærlig talt så synes jeg altså ikke at det er forældrene der er underlige her... Jeg synes at du tager det her meget personligt og meget lidt proffesionelt, som du burde... Ja du knytter dig til børnene, men de skulle jo alligevel forlade dig på ét eller andet tidspunkt og der nytter det altså ærlig talt ikke at du står og flæber over det.... Ja sorry... Men jeg arbejder som social ogsundhedshjælper og jeg knytter mig også utroligt meget til de borgere jeg er inde hos, hører livshistorier fra og deler glæder og sorger med... Men det gavner altså ikke familien at jeg står og tuder som pisket når de dør, "bare fordi jeg har knyttet mig", der må man være proffesionel og klare den derhjemme....

Du havde jo en idé om at de ikke mente deres barn trivedes hos dig og derfor synes jeg de har gjort det HELT rigtige for DERES barn, for du skal jo altså lige huske at det er deres! Og jeg kan sagtens forstå de er gået bag din ryg, for det er sgu egentlig ikke særlig fedt at tage den snak med én der mener de har ret til at bestemme hvad deres barn skal og ikke skal...

Ja du får den altså lige, lige på og hårdt fra mig af, for jeg har selv en dagplejemor der knytter sig utroligt meget til de børn hun passer, inkl. Silas og hun siger allerede NU at hun frygter den dag Silas skal i børnehave og det kan jeg altså ikke helt forholde mig til... Det er jo jeres arbejde, ja selvfølgelig skal de have omsorg og hygge nede hos jer, men de er altså VORES børn....

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

for det første så er barnet ikke ked af at være ved mig. Barnet er ked af når der kommer andre forældre ind/ud af døren. Eller hvis jeg går på toilettet eller putter en af de andre børn først.

Lige inden barnet startede hos mig var barnet lige på det højeste af sin separationsangst og moderen derhjemme kunne heller ikke "få lov" at gå på wc osv selv om far sad i samme rum som barnet. . bl.a. derfor er indkøringen ikke gået optimalt. Derudover så startede barnet med en del sygdom og samtidig at skippe morgenluren hjemmefra. Det er ikke optimale betingelser for en indkøring. selv efter en måned har barnet pga sygdom ikke haft en hel uge hos mig.

Og så for det andet så skal de selvfølgelig ikke stå til regnskab. Men når vi nu har haft en godt samarbejde så undrer det mig en del at man først fortæller at man vil flytte barnet, dernæst vil man ikke flytte barnet og til sidst flytter barnet alligeel uden at je gfår det at vide.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

BigBabyDream skriver:

Gud hvor synd! Barnet når jo at knytte sig til dig, når du passer det hverdag! Og at forældrene intet har sagt, synes jeg er underligt 

Jeg ønsker barnet (og forældrene) alt det bedste. Jeg er bare ærgerlig over at få tre forskelligrettede beskeder inden fo rkort tid og så oven i købet at de ikke angang selv kan sige det. ´Vi skal trods alt arbejde sammen en god tid endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.