hvorfor er forældre så underlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.748 visninger
69 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg e ren af de mange dagplejere herinde
For ca. 1 md siden fik jeget nyt dagplejebarn. forældrene fortalte allerede fra dag 1 at de hellere ville have haft vuggestueplads. Men efter få dage kom de og fortalte at barnet skulle blive her alligevel.
Det har barn har været utrolig utryg i opstarten og meget svær at indkøre.  Forældrene har selvfølgelig været bekymrede men vi har samarbejdet godt om barnets indkøring.

Nu er jeg blevvet rignet op af min leder der fortæller mig at barnet skal i vuggestue i midsten af august. Jeg er så gal inden i. Forældren har intet sagt ogdet stakkels barn der stadig er utryg hos mig når der kommer og går andre forældre, kan nu nå at falde godt til her inden barnet starter forfra i en vuggestue.

Det er synd fo rbarnet og groft sagt også synd fo rmig. Jeg kanjo ikke lade være med at holde af børnene og skal allerede sige farvel. For ikke at tale om at det altså har været (og stadig er) ret hårdt arbejde med et barn der græder meget. Jeg fristes til at sige at jeghar spilt mine kræfer. men det er også bare fordi jeglige nu er ked af det og sur over at forældrene ikke selv ville fotælle det til mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ej hvor er det øv! Min mor er også dagplejer... Og hun hader også når hun får indkørt et barn, så skal det i vuggestue.

Kæmpe kram til dig

Anmeld

14. maj 2012

mortilnoahogmelina

Ej hvor kan jeg godt forstå dig .

Vi har selv et barn det tog halvanden måned at køre ind , jeg kunne aldrig drømme om at fjerne ham nu .

Anmeld

14. maj 2012

raca

jeg syntes ikke du forholder dig særlig proffesinoelt til det.

barnet er ked og utryk ved at være ved dig.. selvom indkøring er ovre altså må der være noget galt et sted... måske bliver barnet aldrig glad for dig. forældrene har så valgt noget andet som de tror passer bedre til barnet.. og så er den ikke længre..

de skal ikke stå til regnskab overfor dig... 

Anmeld

14. maj 2012

Lykke:)

Gud hvor synd! Barnet når jo at knytte sig til dig, når du passer det hverdag! Og at forældrene intet har sagt, synes jeg er underligt 

Anmeld

14. maj 2012

Nettemor

raca skriver:

barnet er ked og utryk ved at være ved dig.. selvom indkøring er ovre altså må der være noget galt et sted... måske bliver barnet aldrig glad for dig. forældrene har så valgt noget andet som de tror passer bedre til barnet.. og så er den ikke længre..

Som jeg læser det så er barnet utrygt når der kommer andre i hendes hjem , De andre forældre osv.. Ikke ved dp moren selv

Anmeld

14. maj 2012

Nettemor

Vi havde også den ide om at vores skulle i VS. Men gud hvor er jeg glad for vi ikke gjorde det.. Han havde 'nok' i dagpleje.. Kunne måske gøre det nu men vil ikke flytte ham når han om under et år skal i børnehave..

til dig og barnet.

barnet vil trives i vuggestuen på trods af oddsene

Anmeld

14. maj 2012

TeamRocket

Prøv at vend den om, hvis barnet stadig ikke er 100% tryg hos dig og mor og far ser det ikke fungere optimalt, så må du jo stole på de ved hvad de gør, nogle børn fungere bedre i en vuggestue og andre i dp- og bliver ens barn sat et sted det ikke fungere- jamen så skifter man da til noget der gør når man får chancen.

Min lille niece hun faldt ikke til hos dp'en og græd hver dag i to mdr, da hun startede i vuggestue græd hun første dag og har elsket det lige siden. Man skal gøre hvad der er bedst for barnet og mor og far kender nok barnet bedst. Jeg kan huske min søster var så sur da dagplejen udtalte at et 'sart barn som hende ikke ville fungere i en vuggestue' for det vidste hun ikke en pind om, og hun havde jo heller ikke ret, hun elsker og trives i den vuggestue.
Men selfølgelig er det irriterende de ikke selv siger det. Men sådan er det jo bare.

Anmeld

14. maj 2012

raca

jeg er nok bare rigtig meget farvet af den måde jeg har oplevet ligende sager hånteret på, her ude kan vi så kun vælge overflytning ti en anden dp..

men hvis man ikke som forældre føler samarbejdet køre og man kan mærke på barnet at det ikke trives optimalt, og man så vælger noget andet.. så bliver man presset til og beholde den tildelte dp plads.. af særligt dp, pæden.. seriøst pres om hvor synd det er for barnet, hvor hård en ny indkøring ville være, og hvirkelig hele skyld med skyld og skamføelse ved forældrene.. så kun de stærkeste tør flytte deres barn..

desvære var jeg gennem samme behandlig.. og flyttede derfor ikke mit barn.. dvs mit barn fik 9mdr i helvede... ved en dp.  hver barnet ikke trives overhovdet.. de var meget utrykke ved dennes bh start.. forde barnet jo var sart og asosial.. og blablabla... 1.5 dag og barnet var indkørt i bh... og der blev ikke grædt en tåre...

så jeg stoler på at det er forældrene der handlier rigtigt.. og at det ikke er synd for barnet.. jeg ville 100 gange heldre overlade mit barn til udannet personale end en dp..

Anmeld

14. maj 2012

Hvem?

raca skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.