hvorfor er forældre så underlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ked af den drejning debatten her har taget og det var slet ikke min mening at kritisere forældrene som udgangspunkt. Jeg er bare ærgerlig over situationene . Jeg forstår il fulde at forældrene gør hvad de mener er bedst. Jeg er da også selv mor. Jegville bare have ønsket at de var kommet til mig. Jeg ville aldrig bede dem blive hvis de gerne ville forlade pladsen hos mig.

Jeg har da heldigvis børn på venteliste til at overtage pladsen, så det er ikke et problem

Jeg er meget opmærksom på selv at være ærlig.Og forventer det samme af mine dagplejeforælre
. En af mine kollegeer har altdid haft tilfredse forældre - men fordi hun lyver for dem og fortæller at barnet har haft en god dag selv om det ikke er rigtigt. 
Hvis forældrene beder om sær-behandling af deres barn siger hun bare ja ja og gør hvad hun selv vil, uden at sige det. Og så er forældren tilfreds.
Jeg har klaget over hende. Men hun har været dagplejer i mange år uden klager så der sker intet. Jeg undrer bare over at forældrene ikke mærker på børnne at de har haft en dårlig dag selv om dagplejeren siger det er gået fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Jeg kan godt forstå dig. Men synes ikke det hører til på nettet.

Jer der mener at man skal være professionel og ikke blive påvirket.. Det kan man IKKE. Man knytter sig til de her børn. Man er sammen med dem det meste af deres vågne tid og er der kritik, er der KUN en. Dagplejeren. Det kan slet ikke sammenlignes med vs eller bh. Man kan godt sige at man er og opføre sig professionelt, men klumpen i halsen ved at vide, at man snart skal sige farvel, fordi forældrene mener at noget andet er bedre, kan altså godt sidde der lidt.

Til TS: Smid det ud til højre og vis den faglige stolthed ved at læsse anerkendelse og tryghed på det lille barn, der snart virkelig har behov for at være fyldt op med det. Det kan gøre en kæmpe forskel ved vuggestuestart. Ja, det er der nok en del der ikke har tænkt over - at dagplejeren kan have æren for at vuggestueindkøring går fint.

Jeg er også ked af drejningen det har har taget. Det havde jegikke forudset. Jeg skrev bare for at læss af hvad jeg lige havde i tankerene. Jeg ville ikke hænge forældrene ud.

De der herinde siget at jeg er for knyttet tror jeg også ikke hvel ved hvor tæt man kommer på dagplejebørn. En del børn de rhar været hos mig gennem tiden har set mere til mig i deres vågne timer end deres egen forældere. Det err ikke for at generere flertalet men sådan er det nogen gange. Jeg ville da ønske det var forælderne de så mest i stedet for mig.
Nogen børn har ikke søskende eller far og bliver særlige glade for min søn på 15 eller mand.

I dagplejen komme rman tæt p åbørnene. Jeg er aldrig syg og holder ikke  så meget fridage. Så nogle børn er her jo altid  fra morgen til sen eftermiddag. 48 timer om ugen. Hvis je gikke holdt af dem ville jeg være lavet af sten.

Jeg vil gøre en ekstra indsats for barnet. Vil vil selvfølig besøge vuggestuen og jeg vil arbejde godt på at banret får en stabil base her inden overflytningen så barnet er godt rustet. Og så kan jeg jp bare håbe at de bliver glade for vuggestuen og at vuggestuen bliver glade for barnet.

Anmeld

14. maj 2012

ekebiv

14. maj 2012

TNBC

Anonym skriver:

det er lige netop her humlen ligger. De kommer med tre forskellige udmeldinger på kort tid og den sidste kan de så ikke engang fortælle mig selv.

Jegønsker kun barnet der bedste og vil da hellere end gerne sende barnet i vuggestue hvis det er det forældren mener er bedst.

Ja, de burde have fortalt dig at de stadigvæk søgte VP, fordi de har jo sagt at barnet ska være hos dig.

Men du kan ik tillade dig at kalde dem underlige.

Jeg synes du skal snakke med dem. spørge hvorfor de ik har snakket med dig om det

Anmeld

14. maj 2012

wamse

Jeg har sgu ikke lige magtet at læse alle svar igennem, så hvis jeg gentager nogle, så er det ikke bevidst

Jeg synes ikke at det er inde er det rette fora at skrive det i, for hvad nu hvis forældrerne er her inde, og genkender dem selv. Ud over det ved jeg, at det lige netop er sådan noget du vil kunne bruge daplejepædagogen til. Din professionalitet bør være højere, end at lufte tankerne her inde, ligesom jeg bestemt heller ikke mener at pædagoger, læger, m.m bør bruge dette fora til professionelle dilemmaer, det sænker simpelthen det faglige niveau

Når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at det må være træls for dig. Måske forældrerne ikke føler sig tryggge ved dig, eller er usikre på, om du vil begandle deres barn anderledes, når det kom frem, eller at de bare ikke magter at sige det selv til dig......

Anmeld

15. maj 2012

MortilElias2010

At være professionel betyder ikke at man ikke har følelser eller ikke bør vise dem!!! Det er så forkert en opfattelse efter min mening og holdning! 

Jeg syntes det er dejligt Ts skriver til os og deler hendes følelser og tanker. Det er jo ikke nogen nogen af os kan slukke for uanset hvilket job vi besidder. Jeg vil langt hellere have mit barn passet af et menneske og ikke en robot! 

Kæmpe knus til dig TS. midt i bygen af hug! 

Anmeld

15. maj 2012

jydeinden

wamse skriver:

Jeg har sgu ikke lige magtet at læse alle svar igennem, så hvis jeg gentager nogle, så er det ikke bevidst

Jeg synes ikke at det er inde er det rette fora at skrive det i, for hvad nu hvis forældrerne er her inde, og genkender dem selv. Ud over det ved jeg, at det lige netop er sådan noget du vil kunne bruge daplejepædagogen til. Din professionalitet bør være højere, end at lufte tankerne her inde, ligesom jeg bestemt heller ikke mener at pædagoger, læger, m.m bør bruge dette fora til professionelle dilemmaer, det sænker simpelthen det faglige niveau

Når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at det må være træls for dig. Måske forældrerne ikke føler sig tryggge ved dig, eller er usikre på, om du vil begandle deres barn anderledes, når det kom frem, eller at de bare ikke magter at sige det selv til dig......

jeg kan altså ikke helt se hvorfor det med at debatterer ting kun går den ene vej? hvis en mor er træt af eller frusteret over en pædagog eller en vuggestue/børnehave/dagplejer så må hun gerne sige det. Men hvis en kvinde både er proffesionel OG mor så må hun ikke udtale sig om hvad hun føler. dét forstår jeg absolut ikke noget af. jeg kunne forstå hvis hun hang vedkommende ud, og skrev både navn osv, men den beskrivelse TS giver af en oplevelse hun har haft, tjaa den synes jeg altså jeg har set på MANGE børn. og ikke kun på ét barn.

Anmeld

15. maj 2012

wamse

jydeinden skriver:

jeg kan altså ikke helt se hvorfor det med at debatterer ting kun går den ene vej? hvis en mor er træt af eller frusteret over en pædagog eller en vuggestue/børnehave/dagplejer så må hun gerne sige det. Men hvis en kvinde både er proffesionel OG mor så må hun ikke udtale sig om hvad hun føler. dét forstår jeg absolut ikke noget af. jeg kunne forstå hvis hun hang vedkommende ud, og skrev både navn osv, men den beskrivelse TS giver af en oplevelse hun har haft, tjaa den synes jeg altså jeg har set på MANGE børn. og ikke kun på ét barn.

Det er også helt okay, hvis du ikke kan se det, som jeg gør det

Jeg ved bare, at hvis jeg som forældre genkendte mig selv ud fra ts fortælling, så ville jeg i den grad klage. Jeg ville ikke finde mig i, at blive hængt ud som underlige forældre, bare fordi en dp ikke forstår mine handlinger.

I min verden er der stor forskel på, om det er forældre eller en professionel, der udtaler sig, og jeg ved at en dp kan bruge enten de andre dp kollegaer eller dp kontoret til de her frustrationer. Jeg ved, at i den dp kontor, hvor jeg var i praktik hos, ville man bestemt ikke syntes at det var i orden at lufte frustrationer her inde.

Men ud over det, så er det her jo kun min holdning, som ts jo kan være helt ligeglad med når ts jo tydeligvis har en anden holdning til det

Anmeld

15. maj 2012

AndreasMor84

Det kan jo også være at der ikke ligger andet i det end at de måske har fået tilbudt den drømmeplads de har ventet på i vuggestuen.
Som pædagog har jeg oplevet lidt af hvert, så ville bare tage den op og falde ned på den
Men ja det er da træls for dig når man lægger kræfter i at køre et barn ind, som så alligevel smutter igen om et par mdr.

Anmeld

15. maj 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Jeg e ren af de mange dagplejere herinde
For ca. 1 md siden fik jeget nyt dagplejebarn. forældrene fortalte allerede fra dag 1 at de hellere ville have haft vuggestueplads. Men efter få dage kom de og fortalte at barnet skulle blive her alligevel.
Det har barn har været utrolig utryg i opstarten og meget svær at indkøre.  Forældrene har selvfølgelig været bekymrede men vi har samarbejdet godt om barnets indkøring.

Nu er jeg blevvet rignet op af min leder der fortæller mig at barnet skal i vuggestue i midsten af august. Jeg er så gal inden i. Forældren har intet sagt ogdet stakkels barn der stadig er utryg hos mig når der kommer og går andre forældre, kan nu nå at falde godt til her inden barnet starter forfra i en vuggestue.

Det er synd fo rbarnet og groft sagt også synd fo rmig. Jeg kanjo ikke lade være med at holde af børnene og skal allerede sige farvel. For ikke at tale om at det altså har været (og stadig er) ret hårdt arbejde med et barn der græder meget. Jeg fristes til at sige at jeghar spilt mine kræfer. men det er også bare fordi jeglige nu er ked af det og sur over at forældrene ikke selv ville fotælle det til mig.

Kan da godt forstå du er træt af det. De vil slet ikke samarabejde med dig eller bare prøve det, men vælger straks noget andet fordi deres barn er utryg.

Det er en helt normal reaktion at have når man starter nye steder og derfor skal man da ikke bare finde nyt sted til barnet. Er ret sikker på at med tiden finder han/hun sig godt tilpas og får nogle rigtig gode dage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.