hvad er jeres mening S:. ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

jeg skriver anonymt da jeg ikke vil udstille nogen!

jeg snakkede i dag med en ''bekendt'' der har et barn på snart 10 måneder, vi kom så ind på emnet skoldkobber(staves) og hun siger så: ''har du hørt at jeg har givet s***** skoldkobber med vilje?''.... ja ganske rigtigt hun var taget over til en anden veninde som har en datter på 2 år med skoldkobber, hvor veninden kradsede hul på en af sin datters skoldkobber bevist for at smitte S*****, og så siger min bekendte så ... ''ja så er det da overstået'' ? ej men come on !jeg ved ikke liiiige hvad jeg skal mene om det ?

det synes jeg til dels er helt fint.

Hvis det passer ind i en periode hvor man har ferie eller andet, så man kan hjælpe og være der for barnet.

De får det jo før eller siden, og det er langt nemmere jo mindre de er siger mange)

og, ja. Når det er overstået, så er det jo overstået.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

jeg syntes bare det er mærkeligt at lade sit barn smitte med vilje , bliver ikk stødt som sådan , syntes bare det er noget mærkeligt noget

Det handler jo om noget alle mennesker skal igennem, og jo ældre man bliver, jo værre er det.

Det er langt bedre at have haft det som lille barn end som voksen.

Og når du først har haft det, får du det ikke igen, så det er faktisk ret praktisk a få det overstået, både for barnets skyld og for forældrene

Anmeld

11. maj 2012

lycly

Nu ved jeg ikke om de overhovedet må få skoldkopper så tidligt, men hvis de gerne må, så synes jeg ikke der er noget galt i det. Jo tidligere de får det, desto bedre. Jeg kan HUSKE mine skoldkopper fordi jeg fik dem sent, og det var bestemt ikke rart! Så jeg kunne ærlig talt godt finde på også "med vilje" at give min datter skoldkopper.

Sad engang i Ikea med min søster på armen da hun var lille og lige havde haft skoldkopper (hun havde stadig sårene over det hele) og der kom en mor over med sit barn og spurgte om min søster stadig smitter. Det gjorde hun så ikke, men ellers så ville moren der gerne have at hun lige smittede hendes dreng.

Så jeg tror altså det er en meget normal ting

Anmeld

11. maj 2012

Levi&LilysMor

SukkerDronning skriver:

Hvis det er en levende bakterie eller virus, så ER det jo en sygdom man får ind i kroppen

Ja men det er en sygdom som hjælper på at man ikke bliver syg af andet, skoldkopper beskytter ikke at man bliver syg af andre sygdomme, men ja kan da godt se at det er bedre at de får det som små fordi man får det endnu værre når man er voksen/ældre, men derfor synes jeg jo stadig ikke det er noget man skal gøre bevidst, hvis andre vil gøre det er det helt fint, det er bare ikke noget jeg selv ville gøre med min dreng , men der er vi jo forskellige

Anmeld

11. maj 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kan ikke forstå hvorfor forældre vælger at få sit barn smidtet med vilje under deres barsel.
Har oplevet og hørt om andre som har gjort det samme med den indstilling så det overstået under barsel. Og nej ik nødvendigvis har oplevet børn der har haft skoldkopper 2 gange hvor de første gang har fået det da barnet vår under 1 år. Og derfor ikke har haft ret mange.
Ville aldrig lade mine børn smidte med vilje min ældste havde lige før han blev 3 år, og den yngste er lige ved at komme over det i alder 14 mdr.

Anmeld

11. maj 2012

Nessie

Et helt lille barn ville jeg holde væk fra skoldkopper.

Ved ikke helt med et 10-mdrs. barn, men ville da i hvert fald overveje at tage på visit. Ville dog aldrig kradse i en skoldkop for at overføre smitten, den skal nok komme alligevel.

Min søn fik det da han var 15-16 mdr., og det var virkelig hårdt ved ham, så ville da nødigt se ham få det når han var 10 eller 20 år, det ville da have været helt forfærdeligt

Anmeld

11. maj 2012

LR85

hannetheis skriver:

Kan ikke forstå hvorfor forældre vælger at få sit barn smidtet med vilje under deres barsel.
Har oplevet og hørt om andre som har gjort det samme med den indstilling så det overstået under barsel. Og nej ik nødvendigvis har oplevet børn der har haft skoldkopper 2 gange hvor de første gang har fået det da barnet vår under 1 år. Og derfor ikke har haft ret mange.
Ville aldrig lade mine børn smidte med vilje min ældste havde lige før han blev 3 år, og den yngste er lige ved at komme over det i alder 14 mdr.

Jeg håber godt nok a mit barn får det under min barsel, da det jo i nogen tilfælde kan kræve 7-10 dages sygemelding.

Jeg har ret til barns 1. sygedag, thats it.

Så det er ret problematisk at være hjemme med et sygt barn i 7 dage fx.

Derfor helt klart nemmeste at få det overstået mens man går hjemme eller har ferie eller ved det er muligt a være hos barnet.

Anmeld

11. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LevisMor skriver:

Ja men det er en sygdom som hjælper på at man ikke bliver syg af andet, skoldkopper beskytter ikke at man bliver syg af andre sygdomme, men ja kan da godt se at det er bedre at de får det som små fordi man får det endnu værre når man er voksen/ældre, men derfor synes jeg jo stadig ikke det er noget man skal gøre bevidst, hvis andre vil gøre det er det helt fint, det er bare ikke noget jeg selv ville gøre med min dreng , men der er vi jo forskellige

Det forstår jeg ikke - "at man ikke bliver syg af andet"? Vaccinerne beskytter da kun mod præcis de sygdomme, de "indeholder", og det er præcis samme princip som påførte skoldkopper. 

Anmeld

11. maj 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
LR85 skriver:

Jeg håber godt nok a mit barn får det under min barsel, da det jo i nogen tilfælde kan kræve 7-10 dages sygemelding.

Jeg har ret til barns 1. sygedag, thats it.

Så det er ret problematisk at være hjemme med et sygt barn i 7 dage fx.

Derfor helt klart nemmeste at få det overstået mens man går hjemme eller har ferie eller ved det er muligt a være hos barnet.

de fleste børn har os bedsteforældre eller andre venner af familien som vil hjælpe nogle dage.
og ja det kan være mange dage. min søn har været hjemme siden sidste onsdag. og der har vi selv taget en dag hver og så har der været en weekend og ellers har bedsteforældrene passet ham og så har jeg taget en enkelt feriefridag.
så det kan lade sig gøre.
du tager jo heller ikke dit barn med hen til en der er forkølet for det bliver smidtet eller hjem til nogle der fx døjer med lus.

Anmeld

11. maj 2012

Vingummien

Den der med at kradse er måske lige voldsomt nok. Men dengang jeg havde skoldkopper som barn, det fik jeg også ved at min mor vidste at min veninde havde det, og så kom jeg over til hende for at lege, og så få det overstået. Det er jo bedre som barn end når man er voksen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.