hvad er jeres mening S:. ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Camel

Jo tidligere børn får skoldkopper, jo nemmere kommer de over det.

Begge mine piger har haft skoldkopper, men ellers måtte de gerne være sammen med andre der var syge af skoldkopper.

Men at kradse hul synes jeg ikke er i orden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Levi&LilysMor

Nettemor skriver:

Du ved godt at skoldkopper er noget de skal have før eller siden? Og det er bedst for dem at få som børn?

Ja selvfølgelig arbejder inden for pleje og omsorg , men synes bare ikke man skal gøre det bevidst , er ret sikker på at han nok skal få det i dp ...

Anmeld

10. maj 2012

Levi&LilysMor

SukkerDronning skriver:

Bliver dit barn så ikke vaccineret?

En vaccine er oftest dyrkede levende baterier eller virus, så det er "næsten" det samme.

Jo det bliver han, den beskytter jo mod sygdomme, hvis han kommer i kontakt med skoldkopper beskytter det jo ikke, skoldkopper er en sygdom, det er vaccinationer ikke... men ved også godt at han på et tidspunkt nok får det, synes bare det skal komme naturligt f.eks mens han er i dp  ..

Anmeld

10. maj 2012

Laulund87

Faith skriver:

Altså ligefrem at kradse hul på skoldkopperne på et andet barn og smitte sit eget barn, grænser da til det syge

Men kan godt se fordelen i at ens børn får sygdommen tidligt. Den er mildere jo yngre de er. Tror godt jeg kunne finde på at tage på besøg hos nogen med skoldkopper, for det er vitterligt en sygdom der bare skal overståes.

Helt enig -I begge dele

Anmeld

10. maj 2012

bullerbassen

Anonym skriver:

jeg skriver anonymt da jeg ikke vil udstille nogen!

jeg snakkede i dag med en ''bekendt'' der har et barn på snart 10 måneder, vi kom så ind på emnet skoldkobber(staves) og hun siger så: ''har du hørt at jeg har givet s***** skoldkobber med vilje?''.... ja ganske rigtigt hun var taget over til en anden veninde som har en datter på 2 år med skoldkobber, hvor veninden kradsede hul på en af sin datters skoldkobber bevist for at smitte S*****, og så siger min bekendte så ... ''ja så er det da overstået'' ? ej men come on !jeg ved ikke liiiige hvad jeg skal mene om det ?

Ja heldigvis har vi alle forskellige meninger.

Jeg ville ikke lade et 10 mdr barn smitte med vilje, og da slet ikke kradse hul på et andets barns skold kopper for at blive smittet.

Ja man siger jo tidligere jo bedre men chancen er der altså for de kommer 2 gange.

Min den ene ( tvillinger ) har haft det 2 gange, første gang blev han smittet af brormand og fik ganske få stk, men anden gang blev ham VOLDSOMT ramt.

Fik tilbudet om at lillebror blev smittet, af en fra mødregruppen hvis store dreng havde skoldkopper. Men takkede pænt nej

Anmeld

10. maj 2012

bullerbassen

rikkeregnbue skriver:

Jeg tænker ikke det vilde omkring det. Ser da også helst at Ida får skoldkopper tidligt, men ligefrem at kradse hul på en skoldkop for at smitte hende, det tror jeg ikke lige jeg ville gøre

Der er bare chance for at det rammer 2 gange når de er så små.

Ja det er måske mildt første gang men 2 gang er så slem.

Det har vi prøvet. Så ville bestemt ikke lade små børn blive smittet 

Anmeld

10. maj 2012

SukkerDronning

LevisMor skriver:

Jo det bliver han, den beskytter jo mod sygdomme, hvis han kommer i kontakt med skoldkopper beskytter det jo ikke, skoldkopper er en sygdom, det er vaccinationer ikke... men ved også godt at han på et tidspunkt nok får det, synes bare det skal komme naturligt f.eks mens han er i dp  ..

Hvis det er en levende bakterie eller virus, så ER det jo en sygdom man får ind i kroppen

Anmeld

11. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

bullerbassen skriver:

Der er bare chance for at det rammer 2 gange når de er så små.

Ja det er måske mildt første gang men 2 gang er så slem.

Det har vi prøvet. Så ville bestemt ikke lade små børn blive smittet 

Jeg har selv haft det 2 gange, så det ved jeg godt

Anmeld

11. maj 2012

Muhmi

Altså jeg holdt skoldkoppe"party" herhjemme for lidt over en uge siden... Det kan jeg altså ikke se noget galt i...... Vi hyggede os og snakkede samtidig med at ungerne hyggede sig...

Men at kradse hul på én af skoldkopperne er i min verden uacceptabel opførsel, for man burde vide, når man holder skoldkoppe-party, at skoldkopper er MEGET smitsomt og derfor er der slet ikke behov for at gøre skade på sit barn, for at smitte en anden...

Anmeld

11. maj 2012

Muhmi

Nettemor skriver:

Jeg synes at det med at kradse hul er grotesk og synd for det barn hvis skoldkopper var begyndt at hele.

Men jeg har også været på besøg ved en med skoldkopper i håb om at mit barn bliver smittet. Jeg vil IKKE risikere at mit barn først får det når han er ældre. Så hellere mens han nemmere kan komme over det. Det er skide farligt hvis de får de som voksne. Men som børn er det 'bare' en træls ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.