hvad er jeres mening S:. ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Mumto3

Anonym skriver:

jeg syntes bare det er mærkeligt at lade sit barn smitte med vilje , bliver ikk stødt som sådan , syntes bare det er noget mærkeligt noget

Jeg kan godt forstå din bekendte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

jeg skriver anonymt da jeg ikke vil udstille nogen!

jeg snakkede i dag med en ''bekendt'' der har et barn på snart 10 måneder, vi kom så ind på emnet skoldkobber(staves) og hun siger så: ''har du hørt at jeg har givet s***** skoldkobber med vilje?''.... ja ganske rigtigt hun var taget over til en anden veninde som har en datter på 2 år med skoldkobber, hvor veninden kradsede hul på en af sin datters skoldkobber bevist for at smitte S*****, og så siger min bekendte så ... ''ja så er det da overstået'' ? ej men come on !jeg ved ikke liiiige hvad jeg skal mene om det ?

Synes simpelthen det er noget svineri at gøre! Det skal komme naturligt, smitter hun også sig selv bevidst eller hvad så det er overstået!? Gjorde jeg ALDRIG , stakkels barn bliver virkelig syg af det.

Anmeld

10. maj 2012

Nettemor

Jeg synes at det med at kradse hul er grotesk og synd for det barn hvis skoldkopper var begyndt at hele.

Men jeg har også været på besøg ved en med skoldkopper i håb om at mit barn bliver smittet. Jeg vil IKKE risikere at mit barn først får det når han er ældre. Så hellere mens han nemmere kan komme over det. Det er skide farligt hvis de får de som voksne. Men som børn er det 'bare' en træls ting.

Anmeld

10. maj 2012

Nettemor

LevisMor skriver:

Synes simpelthen det er noget svineri at gøre! Det skal komme naturligt, smitter hun også sig selv bevidst eller hvad så det er overstået!? Gjorde jeg ALDRIG , stakkels barn bliver virkelig syg af det.

Du ved godt at skoldkopper er noget de skal have før eller siden? Og det er bedst for dem at få som børn?

Anmeld

10. maj 2012

Eliza

altså at kradse hul på sit barn med vilje er skisme da en sær ting at foretage sig?? 

Men at opsøge skoldkopperne, kunne jeg nok os finde på.. 

Det er bedst at få det som barn, og det kan være kritisk for gravide kvinder senere i livet hvis de ikke har haft det..

Anmeld

10. maj 2012

signe.

Anonym skriver:

jeg skriver anonymt da jeg ikke vil udstille nogen!

jeg snakkede i dag med en ''bekendt'' der har et barn på snart 10 måneder, vi kom så ind på emnet skoldkobber(staves) og hun siger så: ''har du hørt at jeg har givet s***** skoldkobber med vilje?''.... ja ganske rigtigt hun var taget over til en anden veninde som har en datter på 2 år med skoldkobber, hvor veninden kradsede hul på en af sin datters skoldkobber bevist for at smitte S*****, og så siger min bekendte så ... ''ja så er det da overstået'' ? ej men come on !jeg ved ikke liiiige hvad jeg skal mene om det ?

Der er nogen der holder såkaldte "skoldkoppefester" Jeg fik også tilbuddet om at vi kunne komme og lege med en som havde skoldkopper, men det var lige inden de sku starte i DP så jeg takkede nej. hvis de enten var startet eller der var lang tid til at de skulle starte havde jeg takket ja til at komme til skoldkoppe -play-date Jo hurtigere de for det, det bedre.

Anmeld

10. maj 2012

MorDk

Jeg kunne ærlig talt godt finde på at lade min dreng lege med et andet barn der havde skoldkopper... (det kan jo også ske i vuggestuen) Men små børn klare sygdommen med en større børn og voksne... så jo før de får det jo bedre... 

MEN ligefrem at kradse hul på en skoldkop for at den kan smitte DET sys jeg er SYGT! 

Anmeld

10. maj 2012

lio

At med vilje prøve at overfører sygdommen forstår jeg i nogen grad, da det er forfærdeligt at have som større barn. (erfaring) - Men ville aldrig kradse hul på min eget barn mht. ar (som er voldsomt grimme) og evt. infektion i huden.

Så hvad jeg synes om det, Trækker let på skuldrene over andre gør det, men jeg vil nok ikke gøre det selv.

Anmeld

10. maj 2012

B&J

jeg har altid ønsket mit barn skulle få det tidlig og heldig vis var der jo lige en i dagplejen der blev sendt hjem for en 3uger siden med nogle og igår fik min dreng dem JUBIII

men det du skriver de krassede hul for at smitte osv det lyder meget mærkeligt og lidt uhyggeligt jeg ville da sige det ville da være nok at børne bare skulle lege sammen for at se om man ville få dem eller ej

Anmeld

10. maj 2012

SukkerDronning

LevisMor skriver:

Bliver dit barn så ikke vaccineret?

En vaccine er oftest dyrkede levende baterier eller virus, så det er "næsten" det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.