hvad er jeres mening S:. ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

LR85

hannetheis skriver:

de fleste børn har os bedsteforældre eller andre venner af familien som vil hjælpe nogle dage.
og ja det kan være mange dage. min søn har været hjemme siden sidste onsdag. og der har vi selv taget en dag hver og så har der været en weekend og ellers har bedsteforældrene passet ham og så har jeg taget en enkelt feriefridag.
så det kan lade sig gøre.
du tager jo heller ikke dit barn med hen til en der er forkølet for det bliver smidtet eller hjem til nogle der fx døjer med lus.

Nej det gør jeg nemlig ikke. For der er jo ikke en grund til a påføre sit barn sygdom uden grund. 

Og tvivler på der er nogen der vil sammenligne lus med skoldkopper. 

Men at 'sørge for' ens barn har det overstået, kan nu være ganske praktisk da man, som i mit tilfælde har én bedsteforældre der arbejder 37 timer og bor i jylland (mig selv kbh)

Og i mit fag får har vi vagtplaner 4 uger frem og det er ikke muligt a få ferie i den vagtplan der er lavet, da det jo så umuligt hænger sammen. 

Men det er da super dejligt hvis du og mange andre kan få det til a hænge sammen. Vær glad for det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Levi&LilysMor

Det forstår jeg ikke - "at man ikke bliver syg af andet"? Vaccinerne beskytter da kun mod præcis de sygdomme, de "indeholder", og det er præcis samme princip som påførte skoldkopper. 

Går du da til lægen og bliver vaccineret mod skoldkopper ? nej det tror jeg næppe. Der er en grund til at børn ikke skal komme i dagpleje , vuggestue og børnehave hvis de har skoldkopper. Hvis skoldkopper var en vaccination var det da nok tilladt at komme ud selvom man havde det så man kunne smitte andre, men det er det ikke.

Men i det her tilfælde kradser hun hul på hendes barns sår og det kan der altså gå betændelse i, tror bare der er nogle der engang skulle sætte sig ned og læse hvad det egentlig er for en sygdom og se hvilke komplikationer der er....

Men jeg har min mening og den står jeg ved...

Anmeld

11. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LevisMor skriver:

Går du da til lægen og bliver vaccineret mod skoldkopper ? nej det tror jeg næppe. Der er en grund til at børn ikke skal komme i dagpleje , vuggestue og børnehave hvis de har skoldkopper. Hvis skoldkopper var en vaccination var det da nok tilladt at komme ud selvom man havde det så man kunne smitte andre, men det er det ikke.

Men i det her tilfælde kradser hun hul på hendes barns sår og det kan der altså gå betændelse i, tror bare der er nogle der engang skulle sætte sig ned og læse hvad det egentlig er for en sygdom og se hvilke komplikationer der er....

"Hvis skoldkopper var en vaccination, var det da nok tilladt at komme ud selvom man havde det så man kunne smitte andre" -??? Smitte andre med en vaccination? Og have sygdommen, selvom man er vaccineret mod den?

Jeg forstår ikke en lyd. Er du sikker på, du har forstået, hvad en vaccination er, og hvorfor det danske vaccinationsprogram indeholder de sygdomme, det gør - og fx ikke skoldkopper? 

Anmeld

12. maj 2012

Levi&LilysMor

Mor og meget mere skriver:

"Hvis skoldkopper var en vaccination, var det da nok tilladt at komme ud selvom man havde det så man kunne smitte andre" -??? Smitte andre med en vaccination? Og have sygdommen, selvom man er vaccineret mod den?

Jeg forstår ikke en lyd. Er du sikker på, du har forstået, hvad en vaccination er, og hvorfor det danske vaccinationsprogram indeholder de sygdomme, det gør - og fx ikke skoldkopper? 

Ja selvfølgelig har jeg da forstået hvad en vaccination er tror du jeg bare lader mit barn blive stukket eller hvad!

Men nu har jeg givet min mening om det som hun ville have og så er denne samtale også slut.

Anmeld

12. maj 2012

TrineMine86

LevisMor skriver:

bare lige for at blande mig, så vil jeg bare lige sige at man rent faktisk godt KAN  blive vaccineret mod skoldkopper 

Anmeld

12. maj 2012

TrineMine86

Mor og meget mere skriver:

blander mig lige..

man kan faktisk godt blive vaccineret mod skoldkopper 

Anmeld

12. maj 2012

Lullaby

Hvis jeg kunne sørge for, at mine unger fik det når det passede mig og ikke en eller anden dag hvor de kom tilfældigt i kontakt ville jeg også gøre det. Feks i sommerferien. Og ikke en eller anden uge hvor jeg ikke ville ane hvordan vi skulle få nogle pasningsmuligheder.

Anmeld

12. maj 2012

Lullaby

hannetheis skriver:

de fleste børn har os bedsteforældre eller andre venner af familien som vil hjælpe nogle dage.
og ja det kan være mange dage. min søn har været hjemme siden sidste onsdag. og der har vi selv taget en dag hver og så har der været en weekend og ellers har bedsteforældrene passet ham og så har jeg taget en enkelt feriefridag.
så det kan lade sig gøre.
du tager jo heller ikke dit barn med hen til en der er forkølet for det bliver smidtet eller hjem til nogle der fx døjer med lus.

Ikke her. Begge sæt arbejder 37 timer om ugen. Min mand og jeg har begge ret til barns 1. og 2. sygedag men selvom barnet bliver sygt en mandag har vi stadig et problem fredag. Og hvad hvis hun smitter søster? Så er vi igang igen næste uge..

Anmeld

12. maj 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

jeg skriver anonymt da jeg ikke vil udstille nogen!

jeg snakkede i dag med en ''bekendt'' der har et barn på snart 10 måneder, vi kom så ind på emnet skoldkobber(staves) og hun siger så: ''har du hørt at jeg har givet s***** skoldkobber med vilje?''.... ja ganske rigtigt hun var taget over til en anden veninde som har en datter på 2 år med skoldkobber, hvor veninden kradsede hul på en af sin datters skoldkobber bevist for at smitte S*****, og så siger min bekendte så ... ''ja så er det da overstået'' ? ej men come on !jeg ved ikke liiiige hvad jeg skal mene om det ?

jeg synes ikke man skal OPSØGE sygdom - skoldkopper eller ej..

dem der er BANGE for at deres børn ikke når at få det som små - kan vælge at få deres børn vaccineret mod skoldkopper.

man anbefaler faktisk voksne, at blive vaccineret mod skoldkopper - hvis de ikke har haft det som barn..

jeg har personligt sagt nej tak til at komme i mødregruppe hvis nogle af børnene er smittet..

Anmeld

12. maj 2012

Levi&LilysMor

TrineMine86 skriver:

bare lige for at blande mig, så vil jeg bare lige sige at man rent faktisk godt KAN  blive vaccineret mod skoldkopper 

Hvorfor bliver man det så ikke ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.