hvad er jeres mening S:. ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Maja_4000

rikkeregnbue skriver:

Jeg tænker ikke det vilde omkring det. Ser da også helst at Ida får skoldkopper tidligt, men ligefrem at kradse hul på en skoldkop for at smitte hende, det tror jeg ikke lige jeg ville gøre

Det samme her

Det ville være nok hvis de havde drukket af den samme kop , delt sut eller sådan noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

wamse

Ja sådan er man jo så forskellig, for jeg synes faktisk det er en god idé

Så er det overstået mens de er små, hvor det efter sigende heller ikke skulle være så slmt, som når man er større.

Anmeld

10. maj 2012

sofiell89

Anonym skriver:

jeg skriver anonymt da jeg ikke vil udstille nogen!

jeg snakkede i dag med en ''bekendt'' der har et barn på snart 10 måneder, vi kom så ind på emnet skoldkobber(staves) og hun siger så: ''har du hørt at jeg har givet s***** skoldkobber med vilje?''.... ja ganske rigtigt hun var taget over til en anden veninde som har en datter på 2 år med skoldkobber, hvor veninden kradsede hul på en af sin datters skoldkobber bevist for at smitte S*****, og så siger min bekendte så ... ''ja så er det da overstået'' ? ej men come on !jeg ved ikke liiiige hvad jeg skal mene om det ?

i dagplejer og institutioner ser de da også helst at børnene smitter hinanden, således at de får det tidligt ! Kan absolut ikke se hvad du bliver stødt af, ville hellere end gerne sende min datter til skoldkoppe party, til den tid. Fik det selv som teenager, og ved at netop dét ikke er sjovt..

Anmeld

10. maj 2012

Clisolka

Jeg kan godt se fordelen ved at de får det som små, men ikke noget jeg selv ville vælge jagte bevidst 

Anmeld

10. maj 2012

hekran

Det kan jeg faktisk ikke se noget galt i (måske bortset fra selve det at kradse i skorpen selv). Vi er en stor vennekreds med mange børn og da der var skoldkopper for nogle måneder siden, kom vi sammen ligesom vi plejer... og måske lidt mere. Vi holdt i hvert fald ingen børn hjemme pga skoldkopper. De var mere end velkomne alle steder, da det jo er en sygdom alle børn på et eller tidspunkt skal i kontakt med. 

Så er det vel ligemeget, om man udsætter dem for det selv eller om de får det 'af naturlige årsager'. 

Jeg synes ikke det behøver være noget, som de skal skærmes for.

Anmeld

10. maj 2012

klmf

Da Oliver havde skoldkopper, kom en veninde med sit barn for at se om ikke der lige kunne springe et par over på hende. Det kan være en fordel at de får det tidligt, så kan man håbe på et mildere forløb. Så hellere få det overstået så tidligt som muligt...

Anmeld

10. maj 2012

SukkerDronning

Anonym skriver:

jeg syntes bare det er mærkeligt at lade sit barn smitte med vilje , bliver ikk stødt som sådan , syntes bare det er noget mærkeligt noget

Nåårh Arhmen det er der mange der gør.

Jeg tænker bare, at det er fint at få det overstået, så tidligt som muligt. Det bliver jo kun værre med alderen. Man kan godt være uheldig, ikke at få det som barn (fx mig). Hvis man får det som voksen kan man risikere, at skulle indlægges, fordi det bliver så meget voldsommere.

Og så er det vel ikke så meget anderledens, end at gå til lægen og blive vaccineret mod div. sygdomme? Der bliver den jo bare sprøjtet ind.

Anmeld

10. maj 2012

klmf

sofiell89 skriver:

i dagplejer og institutioner ser de da også helst at børnene smitter hinanden, således at de får det tidligt ! Kan absolut ikke se hvad du bliver stødt af, ville hellere end gerne sende min datter til skoldkoppe party, til den tid. Fik det selv som teenager, og ved at netop dét ikke er sjovt..

Man kan nemlig blive hunde hamrende syg af det som voksen, så jeg ville klart foretrække at mine får det som små

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

sofiell89 skriver:

jeg bliver stødt over at veninden kradser hul på sin datter bevist så de kan smitte den anden ! DET er sgu da noget mærkelig noget ???

jeg har heller ikke hørt om at folk gør sådan før altså at lade deres barn smitte med vilje med skoldkobber , derfor skrev jeg også til sidst at jeg ikke vidste hvad jeg skulle mene om det

Anmeld

10. maj 2012

-Sigrid-

Jeg tror aldrig jeg ville kradse et barn for at give min datter skoldkobber. Men regner/håber da på at komme på besøg ved en smittet familie næste sommer når min datter er 1½. Vil ikke gøre det mens hun er under 12 måneder, for der kan det vist være farligt, men jeg havde det selv forholdsvis tidligt, som 7årig, og jeg kan huske at jeg havde det varm og sov meget. That's it. Jeg er glad for at min mor "gjorde det mod mig" så jeg ikke fik det nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.