Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Jonatansmor

Guldimaven skriver:

Må lige spørge hvor alders grænsen går, efter din mening..

Nogen er moden oveni når de er 20, andre bliver det aldrig.

Men når man kan forsørge sig selv som 18-årig, må man også kunne forsørge et barn, så smertegrænsen går vel dér.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Guldimaven

Jonatansmor skriver:

Nogen er moden oveni når de er 20, andre bliver det aldrig.

Men når man kan forsørge sig selv som 18-årig, må man også kunne forsørge et barn, så smertegrænsen går vel dér.

Okay tak..  

Anmeld

29. april 2012

Guldimaven

MorDk skriver:

Hold nu op nogle fordomme der bliver smidt på bordet her...

Her kommer mine tanker: 

DEM som brokker sig over de unge mødre... og generalisere osv. er det mon mødre som er oppe i alderen? Ikke selv kan få børn? Måske har været gennem fertilitetsbehandling osv. og har P*SSE ondt i røven over at de unge mødre får børn og faktisk klarer det super godt? 

Det var bare en tanke...

Fri mig for kommentare om at jeg ikke ved hvad jeg snakker om.

1. fylder 31 om en uge og venter barn nummer 2. 

2. HAr selv været igennem fertilitetsbeh. kender tankerne følelserne omkring hele det emne der... (blev naturlig gravid med min nuveærende kæreste og er lykkelig for det kunne lade sig gøre) 

3. Var jeg blevet gravid med min eksmand gennem fertilitetsbeh. havde jeg været under 25. 

4 Igen jeg er 31 men af sind føler jeg mig yngre... Hmmm.... så er jeg måske en dårlig mor? 

Er SÅ træt af de evige debatter omkring unge mødre. Nogle af dem klare det faktisk SÅ meget bedre end de sindssygt pylret mødre på 45 som har kæmpet i 10 år for at få det barn og har kørt sig selv helt ned på det... at de ikke kan overskue barnet når de endeligt får det. 

Hov der kom liiiige en masse tanker... osv. MEN Stop nu for pokker med at hak på hinanden! Det er en sørgelig tendens!! 

TIL DE UNGE MØDRE! I ved bedst selv så bare luk ørene for alt det "crap"

Det var bare lige præcis det jeg havde lyst til at skrive! Jeg tror du har helt ret!!!!

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Fenja09 skriver:

Min personlige mening er, at når man er 13 år, så er man et barn og skal derfor overhovedet ikke koncentere sig om eller planlægge børn. Der er meget forskel på et ungt menneske der får barn og så et barn der får barn.

Og ja, jeg synes også man er for ung når man er 16 år, men er det et "ups" og pigen vælger at få det, så er det jo det. Men ligefrem at planlægge det...det er mig uforståeligt. Tænker selvfølgelig, at når man er så ung, er der 1000 andre ting man skal lave - man skal have lov at udvikle sig, være barn som barn og ung som ung.

/Fenja

Det er jeg enig med dig i 

Det var overhovedet heller ikke i mine tanker før jeg stod med en positiv test og var 3 måneder henne.. 

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

EKBJ skriver:

EGOISTISKE PROJEKTER?? Hvor er det dog respektløst sagt!! 

Min graviditet var ikke planlagt!!!! for guds skyld hellere et barn end en abort du vil have i baghovedet og fortryde hele dit liv.. så kan du være nok så uenig!! 

Når man planlægger et barn som 14-årig, er det er dybt egoistisk projekt.

Hvordan din situation ser ud, har jeg intet sagt noget om.

Læs det nu rigtigt.

Anmeld

29. april 2012

MorDk

Jonatansmor skriver:

Når man planlægger et barn som 14-årig, er det er dybt egoistisk projekt.

Hvordan din situation ser ud, har jeg intet sagt noget om.

Læs det nu rigtigt.

At få barn LIGEGYLDIGT alder.... er et EGOISTISK projekt. Barnet der kommer til verden har jo intet at skulle have sagt!! 

Anmeld

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Hold nu op nogle fordomme der bliver smidt på bordet her...

Her kommer mine tanker: 

DEM som brokker sig over de unge mødre... og generalisere osv. er det mon mødre som er oppe i alderen? Ikke selv kan få børn? Måske har været gennem fertilitetsbehandling osv. og har P*SSE ondt i røven over at de unge mødre får børn og faktisk klarer det super godt? 

Det var bare en tanke...

Fri mig for kommentare om at jeg ikke ved hvad jeg snakker om.

1. fylder 31 om en uge og venter barn nummer 2. 

2. HAr selv været igennem fertilitetsbeh. kender tankerne følelserne omkring hele det emne der... (blev naturlig gravid med min nuveærende kæreste og er lykkelig for det kunne lade sig gøre) 

3. Var jeg blevet gravid med min eksmand gennem fertilitetsbeh. havde jeg været under 25. 

4 Igen jeg er 31 men af sind føler jeg mig yngre... Hmmm.... så er jeg måske en dårlig mor? 

Er SÅ træt af de evige debatter omkring unge mødre. Nogle af dem klare det faktisk SÅ meget bedre end de sindssygt pylret mødre på 45 som har kæmpet i 10 år for at få det barn og har kørt sig selv helt ned på det... at de ikke kan overskue barnet når de endeligt får det. 

Hov der kom liiiige en masse tanker... osv. MEN Stop nu for pokker med at hak på hinanden! Det er en sørgelig tendens!! 

TIL DE UNGE MØDRE! I ved bedst selv så bare luk ørene for alt det "crap"

Jeg synes ikke der i tråden bliver sagt at alle unge mødre er dårlige mødre,  men ja, som 15årig er man da stadig et barn. Du kan da ikke ærligt sige at det i alder 14/15 ikke er svært at varetage en så stor opgave som at være mor. Og ja nogle klarer det super flot og andre gør ikke. Der er ingen der er efter de unge, kommunen er heller ikke efter de unge hvis de kan varetage opgaven, men desværre er der rigtig mange som ikke kan. (igen, ja nogle gør det super flot)

Din første påstand omkring mødre der har ondt i røven og fertilitetsbehandling osv...her tror jeg du tager fejl. Men en sjov tanke er det vel.

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

Tvillingemor90 skriver:

Altså forstår ikke hvorfor det er du mener det er SÅ HÅRDT at få børn.. Ja det vender op og ned på dagligdagen, men kan slet ikke genkende det billed du tegne af at få børn ..

Jeg blev mor som 19 årig til to tvillinge piger.. Har hverken aflastning eller bedsteforældre der passer dem i tide og utide - men jeg har altså ikke oplevet det som en formålsløs ørken vandring eller voldsomt hårdt..

Det er da en omvæltning - helt sikkert, men synes godt nok tit folk maler fanden på vægen når de skal fortælle hvor frygteligt hårdt det er at blive mor..

Og hvis det er så ulideligt - hvorfor har i så selv lyst til at få børn ?jeg er altså også meget uenig i at ens liv bare slutter når man for børn - at så når man ikke sin ungdom - det er vel an på hvad man forventer af sin ungdom ? hvem siger at det der er rigtigt for nogen er rigtigt for alle ? hvem har defineret en lykkelig ungdom, som noget der skal bestå af udlandsrejse og druk ?

Til TS - kan godt forstå du følte dig ramt at tidligere debat .. Jeg plejer normalt ikke at deltage i debat om unge mødre fordi jeg synes det er det samme mønster hver gang. Unge piger der prøver at retfærdigører deres valg overfor omverden og måske overfor sig selv, og ældre mødre der fortæller dem at deres liv er slut hvis de for børn i en tidlig alder..

Hvis jeg var dig vil jeg være ligeglad med andres meninger - hvis du har det godt med dig selv og dit valg, så behøver du ikke verdens anerkendelse af dit livsvalg..
Så gør du som mig - træk på smilebåndet af de hårde kommentare, med viden om at det er din beslutnign og ikke alle mulige andres ..

Og nej jeg vil ikke råde en 13 årig til et barn - men jeg mener bare ikke man kan sætte et regelsæt op for hvad der er et godt liv, og hvornår det er bedst at få børn ...

Ja, jeg kender flere der har indstillingen til det som du har. De har også siden vi var ganske små snakket om babyer, fik de første som 19-årige, fik den næste som 20-årig, gik fra kæresten som 25 årig og sidder nu som 30-årig, 3 børn og har lidt fortrudt.

Livet er langt. Børn tager tid.

Og det er jo nu også forskelligt hvor stor en omvætning det første barn var.

Anmeld

29. april 2012

MorDk

Hvad med dem som er gennem fertilitetsbeh? 

DET er da EGOISTISK! Det koster sgu da også samfundet penge!! Ej come on... fakta er der fødes alt for lidt børn.... og hvis alle skulle vente til de er 40 ... ja så kan vi da godt se hvor det ender!!

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

MorDk skriver:

At få barn LIGEGYLDIGT alder.... er et EGOISTISK projekt. Barnet der kommer til verden har jo intet at skulle have sagt!! 

Jae. Kan vi sagtens sige.

Vil stadig vove at påstå at man som voksen selvforsørgende har et lidt større indblik i økonomien, det personlige og ansvaret i at få børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.