Jonatansmor skriver:
Er ikke sikker på jeg er klar over hvad du mener var pis i mit indlæg?
Meget muligt at du og få andre har fået en succeshistorie, men du er stadig på en en eller anden offentlig forsørgelse. Går ikke ud fra du i krisetider kan finde dig en fuldtidsstilling som teenager?
Du kan studere, alt efter hvor gammel dit barn er, ja.
Jeg mener det skam gravalvorligt, jeg er uendeligt ligeglad hvordan du vil forme din fremtid. Men det er et problem det bliver forherliget når statestikkerne taler for det absolut modsatte. I bliver ikke stigmatiseret, vi "voksne" har bare den fordel, at vi ved hvad vi taler om.
Baby er pissehårdt arbejde. Ikke som at knokle i skolen og videre i fakta. Men en formålsløs ørkenvandring i minimum 2 år. Og det er hvis du får en let en.
Jeg synes det er ærgerligt I har så travlt, synes det er ærgerligt at jeres børn skal opdrages af børn og jeg synes det er rigtigt irriterende at jeg skal betale til jeres egoistiske projeketer.
Altså forstår ikke hvorfor det er du mener det er SÅ HÅRDT at få børn.. Ja det vender op og ned på dagligdagen, men kan slet ikke genkende det billed du tegne af at få børn ..
Jeg blev mor som 19 årig til to tvillinge piger.. Har hverken aflastning eller bedsteforældre der passer dem i tide og utide - men jeg har altså ikke oplevet det som en formålsløs ørken vandring eller voldsomt hårdt..
Det er da en omvæltning - helt sikkert, men synes godt nok tit folk maler fanden på vægen når de skal fortælle hvor frygteligt hårdt det er at blive mor..
Og hvis det er så ulideligt - hvorfor har i så selv lyst til at få børn ?jeg er altså også meget uenig i at ens liv bare slutter når man for børn - at så når man ikke sin ungdom - det er vel an på hvad man forventer af sin ungdom ? hvem siger at det der er rigtigt for nogen er rigtigt for alle ? hvem har defineret en lykkelig ungdom, som noget der skal bestå af udlandsrejse og druk ?
Til TS - kan godt forstå du følte dig ramt at tidligere debat .. Jeg plejer normalt ikke at deltage i debat om unge mødre fordi jeg synes det er det samme mønster hver gang. Unge piger der prøver at retfærdigører deres valg overfor omverden og måske overfor sig selv, og ældre mødre der fortæller dem at deres liv er slut hvis de for børn i en tidlig alder..
Hvis jeg var dig vil jeg være ligeglad med andres meninger - hvis du har det godt med dig selv og dit valg, så behøver du ikke verdens anerkendelse af dit livsvalg..
Så gør du som mig - træk på smilebåndet af de hårde kommentare, med viden om at det er din beslutnign og ikke alle mulige andres ..
Og nej jeg vil ikke råde en 13 årig til et barn - men jeg mener bare ikke man kan sætte et regelsæt op for hvad der er et godt liv, og hvornår det er bedst at få børn ...