Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

UngMor17

rikkeregnbue skriver:

Jeg føler mig også en smule ramt, men hvad fanden...  Jeg tager det ærlig talt ikke personligt mere. Folk har deres meninger og jeg VED at Ida kunne ikke have en bedre mor end mig!

JAAAAAAA hvor er det bare en FED holdning at have! 

Den vil jeg tage til mig, og hver gang jeg lige får smidt en dum kommentar i hoved om hvor dårlige unge mødre er, vil jeg bare overhøre det, og tænke at min datter ikke kan ha' en bedre mor end mig. og din datter ikke kan ha' en bedre mor end dig! RESPEKT for det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Zeus

Sirup skriver:

Skal det forståes som, at man ikke kan overskue hvad konsekvensen er, eller at man ikke kan overskue at takle konsekvensen?

For der er jo ingen der ved, hvad de går ind til når bliver gravide.

Min kæreste var 38 da vi fik den yngste, og han havde da slet ingen som helst idé om, hvad han gik ind til

Anmeld

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SjeBets skriver:

jeg synes nu også stadig man er et barn når man er 15 -16 år, og derfra begyndet man at blive et ungt menneske i mine øjne, ville blive så ked af det hvis min søster kom hjem og sagde hun skulle have et barn, hun er bliver 16, heldigvis har hun ikke de tanker, jeg vil ikke ønske for hende at hun bliver en ung mor lidt som mig (hendes søster) og hendes mor. Men det ser også ud til hun er mere fornuftig end os andre  Og håber bestemt ikke min egen datter komme hjem og er gravid før hun er ihvertfald 18 men helst over 20 

jeg er helt enig med dig.

Anmeld

29. april 2012

Monski

SjeBets skriver:

Ååårh selv mine bedste forældre som fik de første unger for 60 år siden, var ikke 14-15-16-17 år  så det vil jeg faktisk betvivle noget den påstand

Min moster der fik den første som 17 årig og det er så nu 44 år siden, det var meget tidligt den gang. og hun blev gift på kongebrev, men selv om det er 44 år siden ja så holdte det forhold heller ikke at de fik børn så tidlig .

Jeg synes du skal læse mit indlæg igen og så kommentere bagefter 

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

SjeBets skriver:

jeg synes nu også stadig man er et barn når man er 15 -16 år, og derfra begyndet man at blive et ungt menneske i mine øjne, ville blive så ked af det hvis min søster kom hjem og sagde hun skulle have et barn, hun er bliver 16, heldigvis har hun ikke de tanker, jeg vil ikke ønske for hende at hun bliver en ung mor lidt som mig (hendes søster) og hendes mor. Men det ser også ud til hun er mere fornuftig end os andre  Og håber bestemt ikke min egen datter komme hjem og er gravid før hun er ihvertfald 18 men helst over 20 

Vil lige fastslå igen at min graviditet altså IKKE var planlagt!! 

Anmeld

29. april 2012

nusenjo88

synes godt nok tonen fra nogen herinde er ubegrundet hård! Man kan vel alle komme ud i en situation hvor man har brug for hjælp fra det offentlige for at kunne overleve. Pludselig sygdom (en knæskade såvel som kræft) så at man er sur over at man føler man skal holde røven oppe på andre kan jeg personligt sletikke forstå! Kan forstå man er sur over det når man føler man betaler til nogen som ikke GIDER deltage i at få samfundet til at fungere... men ellersforstår jeg det ikke!

Hvad angår alderi forhold til det at blive mor er min holdning at man ikke kan stille det så firkantet op. Det er jo MEGET forskelligt hvordan vi er so mennesker, hvornår vi er klar til at få børn osv. Synes under ingen omstændigheder det lyder fornuftigt at planlægge graviditet som 15-16 årig men at det sker ved et uheld er jo nohet helt andet! Så må manjo vurdere hvad der i dengivne situation er bedst for barnet såvel som de kommende forældre. (barnet er for mig den vigtigste at tage hensyn til i en sådan situation) men at man ikke kan overskue konsekvenserne af sine handlinger før man er 25 kan man ikke bruge til noget. ved godt det er videnskabeligt bevist men for det første kan man jo ikke generalisere o

Anmeld

29. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

UngMor17 skriver:

Den vil jeg tage til mig, og hver gang jeg lige får smidt en dum kommentar i hoved om hvor dårlige unge mødre er, vil jeg bare overhøre det, og tænke at min datter ikke kan ha' en bedre mor end mig. og din datter ikke kan ha' en bedre mor end dig! RESPEKT for det! 

Hehe!  Folk ved jo ikke hvordan man er... De fleste dømmer bare en på alderen. Og det er ikke fair!  Det er jo heller ikke fair at man siger til en 45 årig nybagt mor, at hun er for gammel!

Og hvad så, derfor kan hun da godt være en god mor! Ligesom alle andre.

Anmeld

29. april 2012

Tvillingemor80

Jonatansmor skriver:

Er ikke sikker på jeg er klar over hvad du mener var pis i mit indlæg?

Meget muligt at du og få andre har fået en succeshistorie, men du er stadig på en en eller anden offentlig forsørgelse. Går ikke ud fra du i krisetider kan finde dig en fuldtidsstilling som teenager?
Du kan studere, alt efter hvor gammel dit barn er, ja.

Jeg mener det skam gravalvorligt, jeg er uendeligt ligeglad hvordan du vil forme din fremtid. Men det er et problem det bliver forherliget når statestikkerne taler for det absolut modsatte. I bliver ikke stigmatiseret, vi "voksne" har bare den fordel, at vi ved hvad vi taler om.

Baby er pissehårdt arbejde. Ikke som at knokle i skolen og videre i fakta. Men en formålsløs ørkenvandring i minimum 2 år. Og det er hvis du får en let en.

Jeg synes det er ærgerligt I har så travlt, synes det er ærgerligt at jeres børn skal opdrages af børn og jeg synes det er rigtigt irriterende at jeg skal betale til jeres egoistiske projeketer.

Altså forstår ikke hvorfor det er du mener det er SÅ HÅRDT at få børn.. Ja det vender op og ned på dagligdagen, men kan slet ikke genkende det billed du tegne af at få børn ..

Jeg blev mor som 19 årig til to tvillinge piger.. Har hverken aflastning eller bedsteforældre der passer dem i tide og utide - men jeg har altså ikke oplevet det som en formålsløs ørken vandring eller voldsomt hårdt..

Det er da en omvæltning - helt sikkert, men synes godt nok tit folk maler fanden på vægen når de skal fortælle hvor frygteligt hårdt det er at blive mor..

Og hvis det er så ulideligt - hvorfor har i så selv lyst til at få børn ?jeg er altså også meget uenig i at ens liv bare slutter når man for børn - at så når man ikke sin ungdom - det er vel an på hvad man forventer af sin ungdom ? hvem siger at det der er rigtigt for nogen er rigtigt for alle ? hvem har defineret en lykkelig ungdom, som noget der skal bestå af udlandsrejse og druk ?

Til TS - kan godt forstå du følte dig ramt at tidligere debat .. Jeg plejer normalt ikke at deltage i debat om unge mødre fordi jeg synes det er det samme mønster hver gang. Unge piger der prøver at retfærdigører deres valg overfor omverden og måske overfor sig selv, og ældre mødre der fortæller dem at deres liv er slut hvis de for børn i en tidlig alder..

Hvis jeg var dig vil jeg være ligeglad med andres meninger - hvis du har det godt med dig selv og dit valg, så behøver du ikke verdens anerkendelse af dit livsvalg..
Så gør du som mig - træk på smilebåndet af de hårde kommentare, med viden om at det er din beslutnign og ikke alle mulige andres ..

Og nej jeg vil ikke råde en 13 årig til et barn - men jeg mener bare ikke man kan sætte et regelsæt op for hvad der er et godt liv, og hvornår det er bedst at få børn ...

Anmeld

29. april 2012

Christina :-)

UngMor17 skriver:

altså det kommer man til mange gange nu fik jeg min søn for snart 3 år siden. og han går i dp jo og vær fredag er han i legestue med hans dp og når jeg kommer og henter ham og min søn siger min mor mor så glor flok som om de aldrig har set et mennske men ved du hvad jeg glor tilbage hehe grin af det det har jeg lært

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

nusenjo88 skriver:

synes godt nok tonen fra nogen herinde er ubegrundet hård! Man kan vel alle komme ud i en situation hvor man har brug for hjælp fra det offentlige for at kunne overleve. Pludselig sygdom (en knæskade såvel som kræft) så at man er sur over at man føler man skal holde røven oppe på andre kan jeg personligt sletikke forstå! Kan forstå man er sur over det når man føler man betaler til nogen som ikke GIDER deltage i at få samfundet til at fungere... men ellersforstår jeg det ikke!

Hvad angår alderi forhold til det at blive mor er min holdning at man ikke kan stille det så firkantet op. Det er jo MEGET forskelligt hvordan vi er so mennesker, hvornår vi er klar til at få børn osv. Synes under ingen omstændigheder det lyder fornuftigt at planlægge graviditet som 15-16 årig men at det sker ved et uheld er jo nohet helt andet! Så må manjo vurdere hvad der i dengivne situation er bedst for barnet såvel som de kommende forældre. (barnet er for mig den vigtigste at tage hensyn til i en sådan situation) men at man ikke kan overskue konsekvenserne af sine handlinger før man er 25 kan man ikke bruge til noget. ved godt det er videnskabeligt bevist men for det første kan man jo ikke generalisere o

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.