er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

liwsmor

jydeinden skriver:

jaa kan godt være jeg er gammeldags, og kan godt ske jeg bliver haglet ned nu. Men jeg kan altså ikke helt se hvad problemet er i at hun får en lille pose hvis det er dem jeg tror det er, en gang imellem. Kunne forstå hvis din datter var 1 eller 2 år gammel og fik det på daglig basis, men når hun er 3 og der kun er tale om en gang imellem, så ville det absolut IKKE kunne bringe mit pis i kog.

Er det ikke vigtigst at dit barn har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedste forældre?

jeg er helt enige med dig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

jg skal se om jeg kan finde brochuren 

Kun hvis det ikke er noget bøvl, ellers får jeg den jo nok på et tidspunkt

Anmeld

28. april 2012

Kofoed.

Og det jeg ikke kan slå ud af hovedet, hvad nu hvis barnet var allergisk, hvis i ikke rigtig er begyndt på slik der hjemme, puha, hvor var jeg blevet hysterisk. men sådan skal man ikke tænke...

Anmeld

28. april 2012

chael

MorDk skriver:

Tror seriøst ikke ik forstår TS "holdning" .... skrevne ord kan også OVERFORTOLKES....

TS falder jo ikke død om pga. datteren har fået slik. 

DET er PRINCIPPET .... 

Svigerforældrene går imod hendes holdning/overbevisning. DET er hendes barn = hun bestemmer!!!

Fair nok at du har en anden holdning.... men sys altså TS bliver misforstået lidt her...

Jo, men så man jo lade være med at lade sine børn passe ude. Når man ved det kan forekomme.

Mange vil jo heller ikke lade deres børn passe hos rygere. Og lader de ikke være med at ryge, kommer man der ikke.

Samme "princip" med slikket!!!

Jeg synes ikke der overfortolkes.

I overskriften liver der udtrykt at ts er virkelig SUR og skuffet!!!

Men lad da ungerne forbinde besøget hos bedsteforældrene med kedelig klidkager. Det nu engang det den generation formår at diske op med af hygge og fred være med!

Anmeld

28. april 2012

Morgensol

Kofoed. skriver:

Hvad er det for noget at skrive? Hvis du har valgt, at dit barn ikke må cykle andre steder end i indkørelsen og har gjort opmærksom på det, hvordan vil du så havde det, hvis de lader barnet cykle ude på vejen, selvom der ikke var biler i nærheden og det var dybt inde i er villa kvarter, så h*n sådan set aldrig var i fare? Ville du bare sige, super, det er godt i har hygget jer?

Hvad er det også for en holding, at der skal slik til, for det bliver hyggeligt? Det er en underlig dansk holding, at man kun kan hygge sig med mad og drikke. De kunne lige så godt tage ud på en legeplads eller føder ænder, det er lige så specielt og hyggeligt, som at sidde med en slikpose, hvis ikke mere.

Nu er der RIMELIG stor forskel på slik og at cykle! Guf vs. sikkerhed.. Den kan vidst ik heeeelt sammenligne! Desuden så, ja! Jeg ville ikke havde betænkeligheder ved det, for jeg ved at både mine forældre og min kærestes er ansvarlige voksne mennesker som godt kan styre en sådan situation uden at mit barn kommer i fare eller til skade! 

og undskyld mig! Men jeg har på intet tidspunkt skrevet min holdning til om børn må få slik! Min datter på 2 har smagt en vingummi men gad det ikke og hun har aldrig fået sodavand!! Jeg sys ikke det er nødvendigt! MEN! Jeg ville ikke flejne skråt hvis en bedste lod hende smage!

Lad være med at lægge ord i min mund, tak!!!! 

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

chael skriver:

Ja, meget muligt du ikke vil "høre" dette, men jeg synes du overreagere TOTALT!!!

Come on... En lille pose slik??

Det lyder jo ikke ligefrem som om de vil købe hende, men forkæle hende og gøre det, alle bedsteforældre gør. Det er ligesom deres privilegium!!

Og fred være med det. I som forældre sørger jo for hun ikke får det i hverdagene, så hvad sker der dog ved det??

Armen jeg forstår godt at mange kan have svært ved at acceptere nogle svigerdøtre og deres ekstreme firkantede og strikse holdninger. Jeg mener, de tog jo ikke færgen over til Tyskland og købe 2 kg slik til hende!!

*C

jeg oprettede ikke indlægget for at blive belært om og påduttet an dres holdning til slik. det handler om at de vel vidende, at det er imod vores principper, vælger at trodse vores valg.

det gør muig sgu ked af det. de kunne have gjort så meget andet.

Anmeld

28. april 2012

chael

Mussen2 skriver:

jeg oprettede ikke indlægget for at blive belært om og påduttet an dres holdning til slik. det handler om at de vel vidende, at det er imod vores principper, vælger at trodse vores valg.

det gør muig sgu ked af det. de kunne have gjort så meget andet.

Jeg pådutter dog ikke nogen holdning.

Men prøver at give dig et andet syn, end den sort/hvide verden du ser tingene i!!

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

Mor til Liva skriver:

Jeg kan godt forstå dig... Jeg synes at svigerforældrene skal accepteres Jeres valg overfor JERES børn... I har bestemt ingen slik og så er det sådan, så kunne de give en is hvis det er det I har sagt GO for....

Jeg tænker også på når man i fremtiden er ude at handle... Så ved de hvad slik er og vil ha det igen...

oh yes. det er da kun derfor jeg fandt ud af det. datgteren stod og hev i en pose haribo, den fik hun ved farfar, så det ville hun gerne ha igen

Anmeld

28. april 2012

Misscbn

Mussen2 skriver:

Vi har altid haft den mening at vores datter ikke  skulle rpoppes md søde sager og at vi selv ville introducerer hende for de søde sager når vi mente det var tid.

mine svigerforældre havde ret svært ved at respekterer dette og fra det øjeblik vi stod i døren fik hun stukket en is i hånden. det var bogstavelig talt før vi havde sagt hej, at isen var nævnt. Det fik vi sat en stopper for (det vaar da hun var noget mindre end nu, hvohun er knap 3)

sidenhen har vi løbendde introduceret is, kge, chokolade osv. men ikke soddavand, slik og is. det har vi villet vente med. dog har hun den seneste måned til fredagsslik fået et snørebånd, da vi gerne vil lære hend hvad slik er inden hun skal i børnehave.

det har altså været het klart at vi ingenslik har ville have.

i weekenden blev hun så passet af svigerne og jeg har så fået en mistankde om at de har givet hende slik. for da jeg var oppe og handle, ville min datter lige pldselig have en pose haaribo, ligesom den hun fik af farfar

jeg sade det til min mand, men sagde også at det jo kunne være en fejl g at hun måske barre havde set den eller noget

men nej, min mand kommer hjem i dag og fortæller atsvigerne har givet hende en lille pose haribo.

Fuck hvor er jeg skuffet! hvis de har behov for at skulle købe hende, hvorfor fanden så ikke holde sig til kage og is ller legetøj, som de ved hun må få. 

øv jeg synes det er ringe og har meget lyst til at sige det til dem med store bogstaver.

Jeg forstår dig 100%... 

jeg har en lille dreng på 6 mdr, og jeg har sagt til hele min fam og omgangskreds at jeg bestemt ikke ønsker at han skal ha nogle former for slik, sodavand osv

men hellere sunde ting i form af frugt, tørret frugt, osv indtil jeg har sagt go for det!!

men det bunder i at jeg har lidt meget med farvestof allergi og det har hæmmet mig meget i min barndom ku ik spise en vingummi eller drikke lidt sodavand så havde jeg udslet i hele hovedet, arme og ben og det ønsker jeg ik for min søn så derfor vil jeg så¨vidt muligt holde ham for ting med farvestoffer i så længe som muligt.. og det håber jeg osse min familie til den tid forstår selvom jeg tror min mormor(Marcellos oldemor) nok får lidt svært ved ik at give ham alt muligt og bare sige orh herre gud da, det skader ik.. men nu må vi se jeg holder ihvertfald osse fast i den beslutning og bliver også sur og skuffet hvis jeg finder ud af andet 

Anmeld

28. april 2012

MorDk

chael skriver:

Jo, men så man jo lade være med at lade sine børn passe ude. Når man ved det kan forekomme.

Mange vil jo heller ikke lade deres børn passe hos rygere. Og lader de ikke være med at ryge, kommer man der ikke.

Samme "princip" med slikket!!!

Jeg synes ikke der overfortolkes.

I overskriften liver der udtrykt at ts er virkelig SUR og skuffet!!!

Men lad da ungerne forbinde besøget hos bedsteforældrene med kedelig klidkager. Det nu engang det den generation formår at diske op med af hygge og fred være med!

Nu synes jeg altså du er langt ude...

Det er jo for pokker ikke det debatten handler om. 

Skulle bedsteforældre nu være kedlige fordi de ikke tilbyder deres børnebørn slik og andre søde sager?  

Jesus!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.