er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Mussen2

Krussedulle skriver:

Jeg forstår godt at du er skuffet!!

Man skal respektere forældrenes måde at gøre tingene på!

Det kan jo næsten være ligemeget HVAD de gav hende, problemet er at de GAV hende noget, IMOD jeres ønske!

Jeg ville også blive skuffet hvis mine svigere eller egne forældre ikke respektere min holdning og måden at opdrage MIT barn på!

(Håber jeg har forstået din tråd rigtigt? Det var ikke en debat om slik, men det at de gik imod jeres vilje/ønske?!)

lige præcis, ikk en debat om slik, men en debat om at de bevidst g imod vores ønske det var nemlig pointen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

tarkoflen

MorDk skriver:

Man behøver jo ikke at have andre argumenter end: "Jeg ser ingen grund til at proppe mit barn med sukker og andre "stoffer" Det skal tids nok komme. 

Der findes mange andre gode alternativer.

Jeg mener fx. at det er de voksnes behov der dækkes når man tilbyder små børn slik og andre former for sukker....

Senere hen bliver de små klar over hvad slik er og synes det er spændende... osv. Men hvorfor ikke vente så længe man kan?

Det har du fuldstændig ret i, det er bare lidt mere problematisk, når det er mig og faren til vores kommende børn, der er uenig

Og eftersom han er ingeinør, så er han meget fakta orienteret, og derfor kunne jeg godt bruge nogle gode links

Jeg synes heller ikke vores børn skal have søde sager før de er min. 1 år, men jeg har ikke helt argumenterne i orden!

Og i forhold til TS er jeg helt enig i, at deres regler er gældende og det skal andre rette ind efter!

Anmeld

28. april 2012

MorDk

Mussen2 skriver:

arrrh, det synes jeg så heller ikke jeg har skrevet. og jeg er da sikker på hun kan hygge sig uden slik

Det er fair nok at flertallet er af en anden holdning til hornår man skal have slik. men det er ikke det det handler om for mig, det er at man bevidst har gjort noget andt end vi har ønsket. Det synes jeg er respektløst

ENIG! Det er "princippet" du er sur og skuffet over...

Det er jo ikke fordi du er ved at gå i baglås over at din datter har fået slik. Det er det faktum at de har brudt reglerne og gået imod "dig".... selvfølgelig ikke i ond mening... MEN... MEN... MEN...

Jeg kan godt følge dig...

Anmeld

28. april 2012

MorDk

tarkoflen skriver:

Det har du fuldstændig ret i, det er bare lidt mere problematisk, når det er mig og faren til vores kommende børn, der er uenig

Og eftersom han er ingeinør, så er han meget fakta orienteret, og derfor kunne jeg godt bruge nogle gode links

Jeg synes heller ikke vores børn skal have søde sager før de er min. 1 år, men jeg har ikke helt argumenterne i orden!

Og i forhold til TS er jeg helt enig i, at deres regler er gældende og det skal andre rette ind efter!

HiHi kender godt det der med at det ville være "herligt" med nogle gode argumenter.... (dem mangler jegf sgu tit) - nok derfor jeg skrev som jeg skrev *S*

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

Louisiana skriver:

Om TS så havde sagt, at hendes datter kun må få de brune M&M's, og ingen af de farvede, så skal bedsteforældrer og alle andre bare respekterer det. Det handler i og for sig ikke så meget om slikket, som det handler om, at respekterer forældrenes ønsker, det er trods alt deres barn. Det er princippet i det. 

Havde det været jeres barn, og bedsteforældrene havde lavet noget med jeres barn, som i har bedt om, at de lader være med, og de ALLIGEVEL gør det, så ville I vel også blive vrede og skuffede. 

ja, lige netop. Og de ved at dtte er en af mine velovervejede beslutninger. deres andet barnebarn som er 14 år ældre har de hele livet proppet med slik, hvilket jeg har stået på idelinien og set. Det barnebarn er i dag overvægtig og har et hlt forkert forhold til usunde sager. 

Desværre er mine svigerforældre nogen af de første til at påpegehends overvægt oghvor synd det er for hende

Anmeld

28. april 2012

MorDk

Kofoed. skriver:

Hvad er det for noget at skrive? Hvis du har valgt, at dit barn ikke må cykle andre steder end i indkørelsen og har gjort opmærksom på det, hvordan vil du så havde det, hvis de lader barnet cykle ude på vejen, selvom der ikke var biler i nærheden og det var dybt inde i er villa kvarter, så h*n sådan set aldrig var i fare? Ville du bare sige, super, det er godt i har hygget jer?

Hvad er det også for en holding, at der skal slik til, for det bliver hyggeligt? Det er en underlig dansk holding, at man kun kan hygge sig med mad og drikke. De kunne lige så godt tage ud på en legeplads eller føder ænder, det er lige så specielt og hyggeligt, som at sidde med en slikpose, hvis ikke mere.

ENIG! Kunne ikke have skrevet det bedre selv *S* 

Anmeld

28. april 2012

Mor til L&S

Jeg kan godt forstå dig... Jeg synes at svigerforældrene skal accepteres Jeres valg overfor JERES børn... I har bestemt ingen slik og så er det sådan, så kunne de give en is hvis det er det I har sagt GO for....

Jeg tænker også på når man i fremtiden er ude at handle... Så ved de hvad slik er og vil ha det igen...

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

jg skal se om jeg kan finde brochuren 

Anmeld

28. april 2012

MorDk

chael skriver:

Ja, meget muligt du ikke vil "høre" dette, men jeg synes du overreagere TOTALT!!!

Come on... En lille pose slik??

Det lyder jo ikke ligefrem som om de vil købe hende, men forkæle hende og gøre det, alle bedsteforældre gør. Det er ligesom deres privilegium!!

Og fred være med det. I som forældre sørger jo for hun ikke får det i hverdagene, så hvad sker der dog ved det??

Armen jeg forstår godt at mange kan have svært ved at acceptere nogle svigerdøtre og deres ekstreme firkantede og strikse holdninger. Jeg mener, de tog jo ikke færgen over til Tyskland og købe 2 kg slik til hende!!

*C

Tror seriøst ikke ik forstår TS "holdning" .... skrevne ord kan også OVERFORTOLKES....

TS falder jo ikke død om pga. datteren har fået slik. 

DET er PRINCIPPET .... 

Svigerforældrene går imod hendes holdning/overbevisning. DET er hendes barn = hun bestemmer!!!

Fair nok at du har en anden holdning.... men sys altså TS bliver misforstået lidt her...

Anmeld

28. april 2012

Krussedulle

Mussen2 skriver:

lige præcis, ikk en debat om slik, men en debat om at de bevidst g imod vores ønske det var nemlig pointen

Og jeg tænker, at du måske kunne sige det pænt (garanteret for ottende gang ) at du ville sætte pris på hvis de gad respektere jeres 'grænser'!

Der er bare ikke noget værre end at blive gjort til en sur skinke fordi man har nogle holdninger, som man gerne så blev respekteret!

Selvfølgelig har din datter hygget sig, men det havde hun med garanti også gjort UDEN slik!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.