er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Fair nok at du har den holdning til det, og det skal andre selvfølgelig respektere! Men har du forklaret dem hvorfor du har den holdning?

Der ud over er jeg rigtig nysgerrig efter, hvor du har læst, at det kan være kræftfremkaldende?

Jeg havde en længere diskution med kæresten om, at jeg ikke mener, at børn under 1 år skal have sukker og søde sager, men synes det er svært at finde nogle super gode argumenter, så hvis du har nogle hjemmesider du kan henvise til, vil jeg sætte stor pris på det

Men når det er sagt, så tror jeg godt nok det er svært at holde dem fra det helt til de er tre år gamle...

Nu stod der nok ikke ordret at det gav kræft men som jeg husker det at det knne være årsag til det. Jeg mener faktisk det var i nogen af de mange mange brochurer, som vi fik at sundhdsplejersken den gang for godt 3 år siden. 

Men jeg er da enig i at det kan være svært at holde dem ra det og at det er mindst ligeså vigtigt at give dem et naturligt forhold til det.

Det  havde jeg så også så småt taget hul på, men det har været noget JEG har ønsket at være herre over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

MorDk

Mussen2 skriver:

nej, det synes jeg faktisk ikke det er. jg har sat nogle rammer op, som jeg som mor tror på og lever efter. at andre hr andre spilleregler er ok, men jeg mener at alle bør respekterer forældrenes spilleregler.

Jeg har læst at man bør holde børn fra sodavand og slik indtil eter 3 års alderen,  grundet risiko for kræft og dethar jeg valgt at tro på og handle efter. Jerg synes det er møj forkert at trodse forældrenes ønsker, jeg synes faktisk det er respektløs. 

Jeg har selv set frem til at jeg, kunne give hende et forhold til slik, som jeg har ønsket, når jeg synes tden var. 

Det err princippet i det, når de nu 100 procenbt ved at vi siger det ikke er ok. resultatt er nu at min datter stod oghev i Hariboposen oppe ved købmanden.

Jeg vil bare sige at jeg er fuldstændig enig med dig. 

Her i huset har vi også holdt vores søn fra alt sukker indtil han var 1 år. Derefter hed det frugstænger, lidt kage, saft, is, chokolade osv. MEN ingen sodavand og slik. Og det ER forældrene der bestemmer og jeg sys virkelig det er SÅ tarveligt at folk ikke kan respekterer og accepterer de "grænser" man nu engang har sat. 

Jeg er fuldstændig ligeglad hvad andre mener og synes...

JEG bestemmer hvad mit barn skal have og hvornår! 

Så igen... kan ikke være mere enig med dig. 

Jeg forstår godt at du er SKUFFET og sur på dine svigerforældre!

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

Bertemor skriver:

Åha.. Jeg må erklære mig enig med resten. Jeg sys du er über pylret! Jeg ku forstå hvis hun KUN havde fået slik en hel weekend, men en mini tiny pose slikm det får hun nok ik kræft af!  

Fair nok at i har valgt at leve som efter nuL slimenig bedsteforældrene skal selvfølgelig respektere jer, men for filan., slå lige koldt vand i blodet! De har nok ik gjort det for at genere jer!

Desuden må jeg sige at jeg sys det er en anelse skræmmende at du sys dine principper er vigtigere end at din datter har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedster! 

arrrh, det synes jeg så heller ikke jeg har skrevet. og jeg er da sikker på hun kan hygge sig uden slik

Det er fair nok at flertallet er af en anden holdning til hornår man skal have slik. men det er ikke det det handler om for mig, det er at man bevidst har gjort noget andt end vi har ønsket. Det synes jeg er respektløst

Anmeld

28. april 2012

Krussedulle

Louisiana skriver:

Om TS så havde sagt, at hendes datter kun må få de brune M&M's, og ingen af de farvede, så skal bedsteforældrer og alle andre bare respekterer det. Det handler i og for sig ikke så meget om slikket, som det handler om, at respekterer forældrenes ønsker, det er trods alt deres barn. Det er princippet i det. 

Havde det været jeres barn, og bedsteforældrene havde lavet noget med jeres barn, som i har bedt om, at de lader være med, og de ALLIGEVEL gør det, så ville I vel også blive vrede og skuffede. 

Enig!

Ts kunne (i princippet) lige så godt have skrevet at hun ikke ville have at de farvede hendes hår

Anmeld

28. april 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Nu stod der nok ikke ordret at det gav kræft men som jeg husker det at det knne være årsag til det. Jeg mener faktisk det var i nogen af de mange mange brochurer, som vi fik at sundhdsplejersken den gang for godt 3 år siden. 

Men jeg er da enig i at det kan være svært at holde dem ra det og at det er mindst ligeså vigtigt at give dem et naturligt forhold til det.

Det  havde jeg så også så småt taget hul på, men det har været noget JEG har ønsket at være herre over.

Jeg kan helt sikkert godt forstå, at du er skuffet over, at de ikke respekterer jeres valg og grænser, det var jeg også blevet skuffet over!

Jeg må læse på lektien, når engang vi er så heldige, at vi får de to gyldne streger

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

MorDk skriver:

Jeg vil bare sige at jeg er fuldstændig enig med dig. 

Her i huset har vi også holdt vores søn fra alt sukker indtil han var 1 år. Derefter hed det frugstænger, lidt kage, saft, is, chokolade osv. MEN ingen sodavand og slik. Og det ER forældrene der bestemmer og jeg sys virkelig det er SÅ tarveligt at folk ikke kan respekterer og accepterer de "grænser" man nu engang har sat. 

Jeg er fuldstændig ligeglad hvad andre mener og synes...

JEG bestemmer hvad mit barn skal have og hvornår! 

Så igen... kan ikke være mere enig med dig. 

Jeg forstår godt at du er SKUFFET og sur på dine svigerforældre!

dejligt med en lidelsesfælle. det vaar lige det jeg havde brug for da jeg oprettede indlægget og igen. fair nok andre har en anden holdning. men jeg respekter andre forældres grænser og forventer at andrer respekterer mine

Anmeld

28. april 2012

MorDk

tarkoflen skriver:

Fair nok at du har den holdning til det, og det skal andre selvfølgelig respektere! Men har du forklaret dem hvorfor du har den holdning?

Der ud over er jeg rigtig nysgerrig efter, hvor du har læst, at det kan være kræftfremkaldende?

Jeg havde en længere diskution med kæresten om, at jeg ikke mener, at børn under 1 år skal have sukker og søde sager, men synes det er svært at finde nogle super gode argumenter, så hvis du har nogle hjemmesider du kan henvise til, vil jeg sætte stor pris på det

Men når det er sagt, så tror jeg godt nok det er svært at holde dem fra det helt til de er tre år gamle...

Man behøver jo ikke at have andre argumenter end: "Jeg ser ingen grund til at proppe mit barn med sukker og andre "stoffer" Det skal tids nok komme. 

Der findes mange andre gode alternativer.

Jeg mener fx. at det er de voksnes behov der dækkes når man tilbyder små børn slik og andre former for sukker....

Senere hen bliver de små klar over hvad slik er og synes det er spændende... osv. Men hvorfor ikke vente så længe man kan?

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Jeg kan helt sikkert godt forstå, at du er skuffet over, at de ikke respekterer jeres valg og grænser, det var jeg også blevet skuffet over!

Jeg må læse på lektien, når engang vi er så heldige, at vi får de to gyldne streger

man bestemmer jo heldigvis selv, og man udfylder jo forældrerollen efter bedste evne.

det vigtigste er at man går ind for sine principper og vil sit barn det bedste.

pøj pøj med projekt baby

Anmeld

28. april 2012

Kofoed.

Bertemor skriver:

Åha.. Jeg må erklære mig enig med resten. Jeg sys du er über pylret! Jeg ku forstå hvis hun KUN havde fået slik en hel weekend, men en mini tiny pose slikm det får hun nok ik kræft af!  

Fair nok at i har valgt at leve som efter nuL slimenig bedsteforældrene skal selvfølgelig respektere jer, men for filan., slå lige koldt vand i blodet! De har nok ik gjort det for at genere jer!

Desuden må jeg sige at jeg sys det er en anelse skræmmende at du sys dine principper er vigtigere end at din datter har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedster! 

Hvad er det for noget at skrive? Hvis du har valgt, at dit barn ikke må cykle andre steder end i indkørelsen og har gjort opmærksom på det, hvordan vil du så havde det, hvis de lader barnet cykle ude på vejen, selvom der ikke var biler i nærheden og det var dybt inde i er villa kvarter, så h*n sådan set aldrig var i fare? Ville du bare sige, super, det er godt i har hygget jer?

Hvad er det også for en holding, at der skal slik til, for det bliver hyggeligt? Det er en underlig dansk holding, at man kun kan hygge sig med mad og drikke. De kunne lige så godt tage ud på en legeplads eller føder ænder, det er lige så specielt og hyggeligt, som at sidde med en slikpose, hvis ikke mere.

Anmeld

28. april 2012

chael

Ja, meget muligt du ikke vil "høre" dette, men jeg synes du overreagere TOTALT!!!

Come on... En lille pose slik??

Det lyder jo ikke ligefrem som om de vil købe hende, men forkæle hende og gøre det, alle bedsteforældre gør. Det er ligesom deres privilegium!!

Og fred være med det. I som forældre sørger jo for hun ikke får det i hverdagene, så hvad sker der dog ved det??

Armen jeg forstår godt at mange kan have svært ved at acceptere nogle svigerdøtre og deres ekstreme firkantede og strikse holdninger. Jeg mener, de tog jo ikke færgen over til Tyskland og købe 2 kg slik til hende!!

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.