er så skide hammerende skuffet og SUR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Mussen2

modesty skriver:

Jeg synes det er helt fair at sætte grænser m.h.t. søde sager for sine børn, også selvom de er ældre. Og det skal andre voksne acceptere.

Men jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår jeres skelnen. Hun må godt få kage, chokolade og is, men ikke slik? Kage vil jeg umiddelbart mene er det mest usunde, da det både indeholder sukker OG en masse stivelse. Du nævner i dit indlæg is både under ting hun ikke må få og ting hun må få. Mon dine svigerforældre også er blevet en anelse forvirrede, ligesom jeg er?

jeg er imod e numrene som er i s,lik. De har aldrig været i tvivl for vores udmelding har været helt klar, hvis de var i vivl så burde de spørge.

Jeg synes heller ikke det handler om hvornår de må få det og hvad holdning man er af. jeg synes det er princippet i at man giver hende det mod vores vilje og overbevisning. 

Det pisser mig af og jeg føler mig trådt på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Mira0911

SØS skriver:

Det synes jeg jo så er noget ganske andet - din datter kan ikke TÅLE slik og skal dermed selvfølgelig ikke have det, dette er jo ikke tilfældet for TS. - Men jeg forstår bestemt dig...

Ja, og mine sviger ved godt hun ikke kan tåle det, men alligevel giver de hende, os selvom vi har forklaret og forklaret, så fiser det ikke ind på lystavlen... 

Ja kan godt se det ikke lige er det samme som TS.. 

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

Mira0911 skriver:

Det problem har jeg også nogle steder, folk ved godt at Julie ikke kan tåle slik, vi er nået frem til at det må være E numrene... Så det burde komme af sig selv at man ikke giver hende noget... Meen det er ikke alle der vil respektere det i vores kreds... 

Hver gang hun har fået noget slik eller får det andre steder, så rent ud sagt, så skider hun vand hver gang pga det.... Der går alt fra en ½ time, 1 time til en 1½ før der kommer en reaktion på det... 

lige præcis, vi har bevidst favalgt e numrene. og det er kke slik som sådan jeg er i mod.

Det provokerer mig groft at det ikke kan respekteres.

At nogen har den holdning at deres børn gerne må få det er ok, med mig, det er ikke det det handler om.

Anmeld

28. april 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

nej, det synes jeg faktisk ikke det er. jg har sat nogle rammer op, som jeg som mor tror på og lever efter. at andre hr andre spilleregler er ok, men jeg mener at alle bør respekterer forældrenes spilleregler.

Jeg har læst at man bør holde børn fra sodavand og slik indtil eter 3 års alderen,  grundet risiko for kræft og dethar jeg valgt at tro på og handle efter. Jerg synes det er møj forkert at trodse forældrenes ønsker, jeg synes faktisk det er respektløs. 

Jeg har selv set frem til at jeg, kunne give hende et forhold til slik, som jeg har ønsket, når jeg synes tden var. 

Det err princippet i det, når de nu 100 procenbt ved at vi siger det ikke er ok. resultatt er nu at min datter stod oghev i Hariboposen oppe ved købmanden.

Fair nok at du har den holdning til det, og det skal andre selvfølgelig respektere! Men har du forklaret dem hvorfor du har den holdning?

Der ud over er jeg rigtig nysgerrig efter, hvor du har læst, at det kan være kræftfremkaldende?

Jeg havde en længere diskution med kæresten om, at jeg ikke mener, at børn under 1 år skal have sukker og søde sager, men synes det er svært at finde nogle super gode argumenter, så hvis du har nogle hjemmesider du kan henvise til, vil jeg sætte stor pris på det

Men når det er sagt, så tror jeg godt nok det er svært at holde dem fra det helt til de er tre år gamle...

Anmeld

28. april 2012

Mussen2

SØS skriver:

Jeg er SÅ enig. Jeg synes godt nok TS overreagerer helt vildt . hvad med i stedet at fokusrer på det vigtige - din datter har hygget sig hos sine bedsteforældre....

det er bestemt dejligt at de hygger sig, men det kunne de helt sikkert også gøre uden. jeg synes det er forkert at modsætte sig noget, som vi var ønsket at undgå. det ser jeg ikke nogen grund til. HVorfor skul hun af alle tiing have det det forstår jeg ikke

Anmeld

28. april 2012

Morgensol

Åha.. Jeg må erklære mig enig med resten. Jeg sys du er über pylret! Jeg ku forstå hvis hun KUN havde fået slik en hel weekend, men en mini tiny pose slikm det får hun nok ik kræft af!  

Fair nok at i har valgt at leve som efter nuL slimenig bedsteforældrene skal selvfølgelig respektere jer, men for filan., slå lige koldt vand i blodet! De har nok ik gjort det for at genere jer!

Desuden må jeg sige at jeg sys det er en anelse skræmmende at du sys dine principper er vigtigere end at din datter har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedster! 

Anmeld

28. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Bertemor skriver:

Åha.. Jeg må erklære mig enig med resten. Jeg sys du er über pylret! Jeg ku forstå hvis hun KUN havde fået slik en hel weekend, men en mini tiny pose slikm det får hun nok ik kræft af!  

Fair nok at i har valgt at leve som efter nuL slimenig bedsteforældrene skal selvfølgelig respektere jer, men for filan., slå lige koldt vand i blodet! De har nok ik gjort det for at genere jer!

Desuden må jeg sige at jeg sys det er en anelse skræmmende at du sys dine principper er vigtigere end at din datter har hygget sig og haft en god oplevelse hos sine bedster! 

Anmeld

28. april 2012

Krussedulle

Mussen2 skriver:

Vi har altid haft den mening at vores datter ikke  skulle rpoppes md søde sager og at vi selv ville introducerer hende for de søde sager når vi mente det var tid.

mine svigerforældre havde ret svært ved at respekterer dette og fra det øjeblik vi stod i døren fik hun stukket en is i hånden. det var bogstavelig talt før vi havde sagt hej, at isen var nævnt. Det fik vi sat en stopper for (det vaar da hun var noget mindre end nu, hvohun er knap 3)

sidenhen har vi løbendde introduceret is, kge, chokolade osv. men ikke soddavand, slik og is. det har vi villet vente med. dog har hun den seneste måned til fredagsslik fået et snørebånd, da vi gerne vil lære hend hvad slik er inden hun skal i børnehave.

det har altså været het klart at vi ingenslik har ville have.

i weekenden blev hun så passet af svigerne og jeg har så fået en mistankde om at de har givet hende slik. for da jeg var oppe og handle, ville min datter lige pldselig have en pose haaribo, ligesom den hun fik af farfar

jeg sade det til min mand, men sagde også at det jo kunne være en fejl g at hun måske barre havde set den eller noget

men nej, min mand kommer hjem i dag og fortæller atsvigerne har givet hende en lille pose haribo.

Fuck hvor er jeg skuffet! hvis de har behov for at skulle købe hende, hvorfor fanden så ikke holde sig til kage og is ller legetøj, som de ved hun må få. 

øv jeg synes det er ringe og har meget lyst til at sige det til dem med store bogstaver.

Jeg forstår godt at du er skuffet!!

Man skal respektere forældrenes måde at gøre tingene på!

Det kan jo næsten være ligemeget HVAD de gav hende, problemet er at de GAV hende noget, IMOD jeres ønske!

Jeg ville også blive skuffet hvis mine svigere eller egne forældre ikke respektere min holdning og måden at opdrage MIT barn på!

(Håber jeg har forstået din tråd rigtigt? Det var ikke en debat om slik, men det at de gik imod jeres vilje/ønske?!)

Anmeld

28. april 2012

Louisiana

Om TS så havde sagt, at hendes datter kun må få de brune M&M's, og ingen af de farvede, så skal bedsteforældrer og alle andre bare respekterer det. Det handler i og for sig ikke så meget om slikket, som det handler om, at respekterer forældrenes ønsker, det er trods alt deres barn. Det er princippet i det. 

Havde det været jeres barn, og bedsteforældrene havde lavet noget med jeres barn, som i har bedt om, at de lader være med, og de ALLIGEVEL gør det, så ville I vel også blive vrede og skuffede. 

Anmeld

28. april 2012

Kofoed.

Hvor jeg dog forstår dig. Hader også de forældre som siger "vi drikker jo sodavand, så kan vi ikke nægte vores børn det". Jo det kan man, de skal have grænser og ALLE der passer dem, skal altid respektere de græder forældrene har lagt. For fanen, barnet er kun tre år, hvad for bedsteforældrene ud af det? Det var da noget andet, hvis hun var 5 år ældre.

Håber i finder ud af noget med dem, ellers når man jo desværre lasse andre passe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.