Lebbe/boesse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

onlyme

FrkT skriver:

Jeg bliver altså lige nødt til at kommentere på dit indlæg.

Bed meget mærke i at du brugte ordet "vælger" flere gange. At de vælger at være bøsse/lesbisk, at de vælger at gå den vej....

At være homoseksuel er absolut ikke et valg. Det er noget man bare ER, allerede når man bliver født - hvornår man opdager det er jo så forskelligt, men det er absolut ikke et valg man kan træffe. Du vælger jo heller ikke om du bliver født som mand eller kvinde, sort eller hvid, det er forudbestemte ting, som du ingen indflydelse har på. Og det er det også at være homoseksuel..

Jeg brugte ordet vælger,. Fordi det for mig at se er et valg man tager,.! Om man vil springe ud eller ikke,.! Der findes også ''folk'' som vælger at være sammen med det modsatte køn selvom de er tiltrukket at samme køn eller ''folk'' som er til begge dele,.!
Og jeg mener bestemt ikke det er noget man bliver født med, men en vej man tager,.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

modesty

onlyme skriver:

Jeg brugte ordet vælger,. Fordi det for mig at se er et valg man tager,.! Om man vil springe ud eller ikke,.! Der findes også ''folk'' som vælger at være sammen med det modsatte køn selvom de er tiltrukket at samme køn eller ''folk'' som er til begge dele,.!
Og jeg mener bestemt ikke det er noget man bliver født med, men en vej man tager,.!

Så det vil sige at i en modsat verden, hvor normen var at være homoseksuel, så ville du også kunne vælge at tilbringe dit liv sammen med en kvinde og aldrig have sex med mænd?

Anmeld

21. april 2012

modesty

Jeg har selv haft en pigekæreste i 5 år, og været sammen med flere, så nej, jeg ville ikke have noget problem med at min søn blev bøsse. 

Jeg ville være ked af ikke at få børnebørn (vi får muligvis ikke flere børn end vores dreng). Selvfølgelig kan man som bøsse finde en lesbisk eller et lesbisk par at få børn med hvis man virkelig gerne vil være far, men det er en kompliceret situation. Jeg kender både solstrålehistorier og tragedier.

Anmeld

21. april 2012

onlyme

modesty skriver:

Så det vil sige at i en modsat verden, hvor normen var at være homoseksuel, så ville du også kunne vælge at tilbringe dit liv sammen med en kvinde og aldrig have sex med mænd?

Det er ikke det jeg siger,. Men jeg kender nogle der er sammen med det andet køn hvor han hun er obs på det, og de derfor har fælles aftale om det er ok han hun får afsat sine fristelser ved samme køn,.-!
Og jeg tror bare ikke på det er medfødt, og der findes ingen konkrete beviser om dette, derfor er det hver sin mening,.! Og derfor gider jeg ikke skulle bruge tid på at diskuterer det,.!

Anmeld

21. april 2012

modesty

Det er ikke det jeg siger,. Men jeg kender nogle der er sammen med det andet køn hvor han hun er obs på det, og de derfor har fælles aftale om det er ok han hun får afsat sine fristelser ved samme køn,.-!
Og jeg tror bare ikke på det er medfødt, og der findes ingen konkrete beviser om dette, derfor er det hver sin mening,.! Og derfor gider jeg ikke skulle bruge tid på at diskuterer det,.!

Det eksempel du kommer med dér, beviser jo lige præcis at vedkommende har en trang som IKKE kan vælges fra.

Men fint nok hvis du ikke vil diskutere det.

Anmeld

21. april 2012

FrkT

onlyme skriver:

Lige det du siger er altså lodret løgn. Det ER bevist at det at være homoseksuel er medfødt. Så det er altså IKKE et valg man tager, og mener du det, jamen så tager du altså grueligt fejl!

Det eneste der endnu ikke er bevist er, hvorvidt det skyldes et bestemt gen, flere gener eller påvirkning under fosterudviklingen. Men det ER altså medfødt!

At nogle, som du her fortæller om, vælger at leve i et heteroseksuelt forhold på trods af at de reelt er homoseksuelle, det er jo så et valg de har taget, ja, men de har jo ikke valgt om de er homoseksuel eller ej, de har bare valgt at undertrykke sig selv og leve i et heteroseksuelt forhold i stedet for.

Anmeld

21. april 2012

emsaroto

Jeg har stemt blankt.

Aner ikke hvad jeg ville gøre elelr reagere. 

Anmeld

21. april 2012

Ansemusen

FrkT skriver:

Lige det du siger er altså lodret løgn. Det ER bevist at det at være homoseksuel er medfødt. Så det er altså IKKE et valg man tager, og mener du det, jamen så tager du altså grueligt fejl!

Det eneste der endnu ikke er bevist er, hvorvidt det skyldes et bestemt gen, flere gener eller påvirkning under fosterudviklingen. Men det ER altså medfødt!

At nogle, som du her fortæller om, vælger at leve i et heteroseksuelt forhold på trods af at de reelt er homoseksuelle, det er jo så et valg de har taget, ja, men de har jo ikke valgt om de er homoseksuel eller ej, de har bare valgt at undertrykke sig selv og leve i et heteroseksuelt forhold i stedet for.

Godt skrevet

Er helt enig, det er medfødt - det kan ofte ses allerede i de tidlige barneår (slet ikke hos alle selvfølgelig). Og børn vælger altså ikke selv, hvorvidt de vil være hetero- eller homoseksuelle!

Anmeld

21. april 2012

Ansemusen

Jeg synes også, at ordet "sagtens" var en smule for overstadigt, men valgte alligevel at sætte min stemme dér. Jeg ville som sådan ikke have et problem med, hvis vores søn blev homoseksuel, og det ville hans far heller ikke - det er noget vi flere gange har talt om herhjemme i forskellige anledninger. Men jeg ville være ked af det på den måde, at jeg ville frygte, at livet ville give ham mere modstand pga. fordomme, problemer med at blive forælder mm. Men jeg ville på intet tidspunkt lade ham se det, og jeg ville støtte ham i hans seksualitet og acceptere kommende svigersønner på lige fod med, hvis de havde været svigerdøtre! Måske ville det endda være lidt nemmere end at acceptere en svigerdatter - jeg ville jo stadig være kvinden i hans liv *griner*

Anmeld

21. april 2012

Aabye

Hvis min dreng kom hjem og præsenterede hans kæreste som var en anden fyr ville jeg spørge ham om han var glad.. Og svarede han "ja" ville jeg være lykkelig for at min dreng var glad.. Og det ville han få at vide.. Så længe han var glad i hans forhold ville jeg være glad på hans vejne.. 

Der er mange i min familie der ikke forstod min holdning indtil jeg spurgte om de ikke ville ønske det bedste for deres børn selv?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.