Lebbe/boesse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

FrkT

Nu har jeg ikke børn endnu. Men SELVFØLGELIG ville jeg da acceptere at en søn meldte ud at han var bøsse eller en datter meldte ud at hun var lesbisk. De er jo fuldstændig normale mennesker som alle os heteroseksuelle.

Dog ville jeg ønske for mine børn, at de må være heteroseksuelle, men det er udelukkende fordi jeg tror det bliver lettere for dem så, ikke så meget pga. fordomme, men mere rent praktisk (fx i forhold til at blive gift, få børn osv.)....

Men ville aldrig, ALDRIG se ned på hvis jeg fik et homoseksuelt barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Maja_4000

Selvfølgelig Dog tror jeg at jeg liiige skulle vende mig til det Kender ingen homoseksuelle (så vidt jeg ved :b) så det er en helt ny verden for mig , hvis man kan sige det

Anmeld

21. april 2012

onlyme

1234567890 skriver:

sidder lige og ser dr. phil... hvor der er nogen foraeldre der ikke vil acceptere at deres datter har meldt ud at hun er lebbe.

Hvordan ville i reagere hvis jeres soen fortalte jer at han er boesse eller jeres datter fortalte hun var lebbe? (altsaa naar de er vokset op)

Ville i kunne acceptere det ?

Syntes lidt der mangler en valgmulighed,.!
Jeg har stemt sagtens, Men syntes lidt der mangler en -- Ja det vil jeg kunnem, For jeg syntes sagtens er for glædeligt,. Hvis min søn eller datter vælger at gå den vej i livet vil jeg støtte op om hendes/hans valg,. Jeg vil ikke være fan af det, men ikke fordi jeg har noget imod dem der vælger at være det,. Men jeg vil altid uanset siturationen bakke mine børn op i den vej de vælger

Anmeld

21. april 2012

Krussedulle

Absolut! .. Man vælger jo ikke sin seksualitet!

Anmeld

21. april 2012

lycly

Ja sagtens! Hvis min datter kommer hjem med en kæreste af samme køn, så vil det for mig være ligeså naturligt som hvis hun kom hjem med en fyr Ville dog være ked af hvis jeg ingen børnebørn får

Anmeld

21. april 2012

FrkT

onlyme skriver:

Syntes lidt der mangler en valgmulighed,.!
Jeg har stemt sagtens, Men syntes lidt der mangler en -- Ja det vil jeg kunnem, For jeg syntes sagtens er for glædeligt,. Hvis min søn eller datter vælger at gå den vej i livet vil jeg støtte op om hendes/hans valg,. Jeg vil ikke være fan af det, men ikke fordi jeg har noget imod dem der vælger at være det,. Men jeg vil altid uanset siturationen bakke mine børn op i den vej de vælger

Jeg bliver altså lige nødt til at kommentere på dit indlæg.

Bed meget mærke i at du brugte ordet "vælger" flere gange. At de vælger at være bøsse/lesbisk, at de vælger at gå den vej....

At være homoseksuel er absolut ikke et valg. Det er noget man bare ER, allerede når man bliver født - hvornår man opdager det er jo så forskelligt, men det er absolut ikke et valg man kan træffe. Du vælger jo heller ikke om du bliver født som mand eller kvinde, sort eller hvid, det er forudbestemte ting, som du ingen indflydelse har på. Og det er det også at være homoseksuel..

Anmeld

21. april 2012

Muffinmus

jeg ville da helt sikkert synes det er er ærgeligt, mest med forbehold for andre meninger, børn i fremtiden osv...

Men hvem er jeg der skal bestemme over mine børns kærlighed i livet????? Det har intet mennesker ret til at bestemme andet end den det omhandler:-)

FFor mig handler livet om kærlighed, omsorg og medfølelse og kan man som forældre ikke give ens barn det BARE pga kærlighed til et andet menneske de ikke vil acceptere, ja så elsker man jo ikke sine børn inderligt nok...sørgelig grund til at frastøde sine børn.

Anmeld

21. april 2012

B&J

jeg ønsker blodt min søn skal være lykkelig og hvis han er det som bøsse jamen så er det hans valg, jeg vil altid være der for ham

Anmeld

21. april 2012

-Sigrid-

1234567890 skriver:

sidder lige og ser dr. phil... hvor der er nogen foraeldre der ikke vil acceptere at deres datter har meldt ud at hun er lebbe.

Hvordan ville i reagere hvis jeres soen fortalte jer at han er boesse eller jeres datter fortalte hun var lebbe? (altsaa naar de er vokset op)

Ville i kunne acceptere det ?

Jeg kender ikke selv nogle homoseksuelle særligt godt, men det ville slet ikke være et problem, har selv været forelsket i en pige .. da jeg var 13? 

Anmeld

21. april 2012

Maise86

KittyGirl skriver:

Jeg har intet imod lebber eller bøsser...

men jeg kunne alligevel ikke sætte kryds i "Ja sagtens!" ... for jeg tror alligevel der vil være noget i mig der tænker, at det er da lidt underligt...

Ikke forkert, bare underligt....

Men jeg vil acceptere det, respektere det og gøre alt jeg kan for at støtte mit barn i det...

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.