Kører på reserverne :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Frøken J.

Maja84 skriver:

Kæmpe kramforstår dig desværre, vores søn sover også dårligt og har selv stået i flere uger hvor jeg maks fik 4 timers usammenhængende søvn hver nat. Det er mega hårdt.
Håber snart det bliver bedre for jer

Tak i lige måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Åhh sødeste!

Kan din mor ikke komme og aflaste lidt? Jeg kan desværre ikke for jeg har Maria hjemme i dag

Håber da I er klar på at komme i morgen og hvis ikke, forstår jeg!

Vi skrives lige på mobil

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

HeidiØ skriver:

Janne! Hvor ville jeg bare ønske jeg kunne gøre noget! William har haft a la det samme (det ved du), men det er ved at vende (7-9-13), så har mere overskud. Er desværre selv syg med snot og hele molevitten, ville ellers gerne komme ud til dig med lidt lækkert, så vi var to idag til at klare ærterne!! Ih hvor jeg forstår dig. For 2 dage siden sad jeg bare og tudet, fordi jeg var så syg selv og stadig sku passe lillemanden!

Det er altså rart at man kan skrive lidt herinde, så man kan komme ud med lidt!!

Ja, kan godt huske du har fortalt det, og nu kan du tro jeg føler med dig nu jeg mærker på egen krop hvordan det føles! Man vænner sig jo ellers til, at de sover igennem! Men hvis du har tid og lyst skal du være velkommen til at se ind en dag i næste uge, hvis du har det bedre! God bedring

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Loa skriver:

Medlidenhed hermed afsendt....

Kan sagtens følge dig. Isabella er snart 2 og hun har måske sovet igennem 1-3 gange i hendes liv... På de gode nætter vågner hun 1-2 gange og skal bare have sutten. På de dårlige er hun vågen 5-7 gange og gerne halve timer af gangen....

Det bliver stille og roligt bedre med alderen... Selvom Isabella langt fra sover perfekt endnu kan vi da mærke det går væsentlig bedre....

Og på en eller anden mærkelig måde lærer man bare at klare sig med så lidt søvn.... Jeg kan i hvert fald ikke huske hvornår jeg sidst har sovet igennem.... 

Men har du en veninde/forældre/søskende, der kunne komme og gå en lang tur med hende i barnevognen, så du kunne få sovet imens?

Det er rigtig lang tid med træls søvn, jeg føler med dig! Jeg havde lige vænnet mig til at hun sov igennem hver nat og var SÅ nem at få til at sove, så det er en kæmpe omvæltning, at hun vender op og ned på det hele! Pyha!

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

MortilElias2010 skriver:

Hvor i Østjylland bor du? 

Forstår så udemærket du er kørt ned til reserverne  

Bor i Århus! Og ja, det er sku hårdt!

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Har du ikke noget familie der kan tage hende lidt i weekenden? - bare så du kan få sovet et stræk sammenhængende søvn.

Hvis du kan bruge et godt råd fra en der har været der, så synes jeg du skal starte med at kigge på hvorfor hun ikke sover om dagen. Både fordi det vil være alt for uoverskueligt for dig at skulle arbejde med noget som helst om natten, når du er så smadret, men også fordi søvn avler søvn, og det kan faktisk give en stor gevinst om natten hvis hun begynder at sove om dagen.

Og til sidst: Er det en mulighed at du sover hos hende? Måske du kunne lægge en madras på gulvet ved siden af hendes seng, som du kan falde om på når du ikke længere kan overskue at vade frem og tilbage...

Muligheden er der, men det er også bare svært at give hende videre når man ved, at hun pt hverken vil det ene eller det andet. Men det kan godt ske vi skal snakke med svigerbobs om de har lyst til lige at tage over en dag for at få lidt luft!

Men du har helt sikkert ret i at søvn avler søvn, og at dårlig søvn om dagen også har konsekvenser for natten. Hun er normalt SÅ glad, grinende og smilende, men disse dage er hun bare super gnaven, pylret, hys og ked og kun lidt glad. Hvis hun endelig sover er det kun i 20 min., og kan kun få hende til at sove videre hvis jeg selv ligger med hende i sengen under luren og holder om hende, men det er bare ikke holdbart i længden. Aner ikke hvad det skyldes..

Vi har ikke en ekstra madras, men tager hende af og til med ind i vores seng når vaderiet bliver for meget..

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

TrineMine86 skriver:

åhh jeg VED præcis hvordan du har det - det kunne have været mig der skrev det indlæg..

jeg aner slet slet ikke hvad der er gået af Magnus de sidste 4 dage, han falder godt nok i søvn ved 19-20 tiden, men sover kun til kl 22 og så skriger han, og det har så stået på indtil ca kl 01,00 hvor han så sover, men han sover så dårligt og vågner X mange om natten og skriger

Det har stået på i 4 nætter og de sidste 3 morgener er han stået op igen mellem 4 og halv 5 (imorges sov han heldigvis til 5.20)  

jeg er SÅ TRÆT ligesom dig og min lunte er også KORT

åhh aner ikke mine levende råd - min kæreste kommer også først sent hjem, ved en 19 tiden og skal til en god venindes 25 års fødselsdag i aften, men ANER IKKE hvor jeg skal finde energien til det..

jeg aner ikke noget om de der tigerspring og hvor mange uger vores børn er nu - men tror du det kan være sådan et tigerspring?

Stakkels stakkels dig også! Hold kææææft hvor er det opslidende! Måske kan vi forære vores unger væk til højestbydende og få et hvil! Man føler sig bare som sådan en rådden mor når lunten ikke eksisterer, men det er jo helt utroligt hvad søvnunderskud kan gøre ved et menneske!!

Jeg har tænkt på alderen, men jeg synes ikke det passer sammen. Rose har lige været gennem 26 ugers springet for nylig. Og i søndags var hun 28 uger korrigeret og næste spring er 37 uger, så synes ikke det passer sammen aldersmæssigt!

Anmeld

20. april 2012

ønskebørn74

Frøken J. skriver:

Ved ikke lige hvad jeg vil med dette emne ud over evt. at høste lidt medlidenhed

Kører nu på 3-4. aften/nat med dårlig søvn hos Rose. Tager timevis at få hende til at sove, hun vågner konstant, og er frisk midt om natten. I går kl. 2 om natten i nat ved 3-4 tiden. Min kæreste arbejder hårdt og skal røvtidligt op, så jeg tager self. tjansen. Desuden vågner jeg alligevel med det samme hun brokker inde på værelset, så jeg kan lige så godt være den der tager tjansen, når jeg alligevel er vågnet.

Men jeg er bare kørt HELT ned i dag! Sidder her under et tæppe med sorte rander under øjnene. Det er ikke for sjov man bruger frarøvning af søvn som torturmiddel. Og har lige læst en interessant artikel om vigtigheden af at få mindst 7 timers kvalitetssøvn (altså ikke vågn-sov-vågn-sov) for ellers begynder det at gå voldsomt ud over psyken og faktisk også immunforsvaret osv.

I nat har jeg sovet 4 timer. I ALT. Ikke sammenhængende. Og folk siger jeg bare skal sove når hun tager en lur så, og det er da meget fint, bortset fra hun kun sover 20-30 minutter af gangen om dagen, så jeg kan jo knap nok nå at falde i søvn!

Og jeg skal ting i dag. Jeg skal ud og købe en fødselsdagsgave, orker det ikke.. Skal egentlig vaske tøj i vaskekælderen, orker det ikke.. Orker egentlig mest at gemme mig under dynen med en pose chips og en film på DVD'en, men den er Rose ikke med på....

ØV er bare total nede! Og min lunte eksisterer bare slet ikke. Det føles lidt som i starten da hun skreg konstant hvor man bare ikke MAGTEDE det og man kunne mærke vreden og frustrationen. Sådan har jeg det lige nu, imens jeg forsøger at smile kærligt til hende når hun larmer helt vildt..

Nå måtte bare ud med det. Er total nede lige nu, der er mange timer til min kæreste kommer hjem fra job ved 16-17 tiden..

Kæmpe krammer søde!!!!

Håber hun snart bryder mønsteret, så du kan få noget velfortjent søvn!!!!

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

lotchen skriver:

Håber du har 'overlevet' dagen Er der ikke en chance for lidt aflastning en formiddag/eftermiddag af en bedste/moster/faster/veninde?? Det kan være guld værd. Bare at lægge sig under dynen, knalde brikkerne i og vide at en anden har barnet - skøøøøøønt.... Bedre end sex

Jeg har tænkt det, men når hun er i så dårligt humør og sover dårligt i løbet af dagen også, så har jeg det også svært ve dat give hende videre, fordi jeg er bange for hun bliver helt hysterisk!

Jo tak, dagen har faktisk været rimelig rædsom, men hun sover da for nu efter jeg vuggede hende i søvn efter 1,5 timers kamp!

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

rikkeregnbue skriver:

KÆMPE kram!

Sidder nærmest og får dårlig samvittighed over at Ida sover så godt om natten

Håber det vender sig for jer snart, så du får din nattesøvn tilbage.

Tak

Det skal du ikke have! Har også lige haft en længere periode hvor hun nemt faldt i søvn og sov igennem, så det har bare ændret sig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.