Pikku Myy skriver:
Har du ikke noget familie der kan tage hende lidt i weekenden? - bare så du kan få sovet et stræk sammenhængende søvn.
Hvis du kan bruge et godt råd fra en der har været der, så synes jeg du skal starte med at kigge på hvorfor hun ikke sover om dagen. Både fordi det vil være alt for uoverskueligt for dig at skulle arbejde med noget som helst om natten, når du er så smadret, men også fordi søvn avler søvn, og det kan faktisk give en stor gevinst om natten hvis hun begynder at sove om dagen.
Og til sidst: Er det en mulighed at du sover hos hende? Måske du kunne lægge en madras på gulvet ved siden af hendes seng, som du kan falde om på når du ikke længere kan overskue at vade frem og tilbage...
Muligheden er der, men det er også bare svært at give hende videre når man ved, at hun pt hverken vil det ene eller det andet. Men det kan godt ske vi skal snakke med svigerbobs om de har lyst til lige at tage over en dag for at få lidt luft!
Men du har helt sikkert ret i at søvn avler søvn, og at dårlig søvn om dagen også har konsekvenser for natten. Hun er normalt SÅ glad, grinende og smilende, men disse dage er hun bare super gnaven, pylret, hys og ked og kun lidt glad. Hvis hun endelig sover er det kun i 20 min., og kan kun få hende til at sove videre hvis jeg selv ligger med hende i sengen under luren og holder om hende, men det er bare ikke holdbart i længden. Aner ikke hvad det skyldes..
Vi har ikke en ekstra madras, men tager hende af og til med ind i vores seng når vaderiet bliver for meget..
Anmeld