Kører på reserverne :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.510 visninger
77 svar
0 synes godt om
20. april 2012

Frøken J.

Ved ikke lige hvad jeg vil med dette emne ud over evt. at høste lidt medlidenhed

Kører nu på 3-4. aften/nat med dårlig søvn hos Rose. Tager timevis at få hende til at sove, hun vågner konstant, og er frisk midt om natten. I går kl. 2 om natten i nat ved 3-4 tiden. Min kæreste arbejder hårdt og skal røvtidligt op, så jeg tager self. tjansen. Desuden vågner jeg alligevel med det samme hun brokker inde på værelset, så jeg kan lige så godt være den der tager tjansen, når jeg alligevel er vågnet.

Men jeg er bare kørt HELT ned i dag! Sidder her under et tæppe med sorte rander under øjnene. Det er ikke for sjov man bruger frarøvning af søvn som torturmiddel. Og har lige læst en interessant artikel om vigtigheden af at få mindst 7 timers kvalitetssøvn (altså ikke vågn-sov-vågn-sov) for ellers begynder det at gå voldsomt ud over psyken og faktisk også immunforsvaret osv.

I nat har jeg sovet 4 timer. I ALT. Ikke sammenhængende. Og folk siger jeg bare skal sove når hun tager en lur så, og det er da meget fint, bortset fra hun kun sover 20-30 minutter af gangen om dagen, så jeg kan jo knap nok nå at falde i søvn!

Og jeg skal ting i dag. Jeg skal ud og købe en fødselsdagsgave, orker det ikke.. Skal egentlig vaske tøj i vaskekælderen, orker det ikke.. Orker egentlig mest at gemme mig under dynen med en pose chips og en film på DVD'en, men den er Rose ikke med på....

ØV er bare total nede! Og min lunte eksisterer bare slet ikke. Det føles lidt som i starten da hun skreg konstant hvor man bare ikke MAGTEDE det og man kunne mærke vreden og frustrationen. Sådan har jeg det lige nu, imens jeg forsøger at smile kærligt til hende når hun larmer helt vildt..

Nå måtte bare ud med det. Er total nede lige nu, der er mange timer til min kæreste kommer hjem fra job ved 16-17 tiden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Musen5

Medlidenhed gives, hvor medlidenhed fortjenes....

og du fortjener en MASSE.

Jeg kender det godt fra Leah. Hun har oxo haft dage hvor man allermest har haft lyst til at sælge hende. og hendes far står op 04.30 og tager på job og er selvfølgelig pissetræt når han kommer hjem.

Så der er der ddesværre ikke altid hjælp at hente..

Så jeg sys du fortjener en masse

/Mette

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Musen5 skriver:

Medlidenhed gives, hvor medlidenhed fortjenes....

og du fortjener en MASSE.

Jeg kender det godt fra Leah. Hun har oxo haft dage hvor man allermest har haft lyst til at sælge hende. og hendes far står op 04.30 og tager på job og er selvfølgelig pissetræt når han kommer hjem.

Så der er der ddesværre ikke altid hjælp at hente..

Så jeg sys du fortjener en masse

/Mette

Tak for det! Det er rart med noget medlidenhed og forståelse

Anmeld

20. april 2012

Musen5

Frøken J. skriver:

Tak for det! Det er rart med noget medlidenhed og forståelse

Det er pissehårdt når man er nået til det punkt hvor du er nu.

Har været der flere gange og haft følelsen af at man er klar til den lukkede fordi man lidet under et kæmpe søvnunderskud.

Det er en forfærdelig fornemmelse.

/Mette

Anmeld

20. april 2012

modesty

Vi har lige haft 2 mdr. (fra 4-6 mdr.) hvor min dreng vågnede hver 1,5-2 timer hver nat. Og ja, det føles ligesom dengang i starten, hvilket man troede at man lyksagligt havde overstået. Pyha. Er SÅ glad for at det ser ud til at det er ved at vende herhjemme med kun 1-2 opvågninger nu (7-9-13). Min dreng sover også ret lidt i løbet af dagen (dog 45 min. ad gangen). Kender godt den dér med at tælle timerne til manden kommer hjem og man kan få lidt pause.

Hvis det kan være en trøst for dig, kan jeg fortælle at det er ret normalt. 4 ud af 6 mødre i min mødregruppe har haft nogenlunde samme forløb med mange opvågninger og vågne timer om natten omkring de 4-6 mdr. Man bliver selvfølgelig ikke mindre træt af at andre også er trætte, men nogle gange kan det være meget rart at høre at man ikke er den eneste.

Min teori er at det er fordi der sker så meget rent udviklingsmæssigt på det tidspunkt, med de to tigerspring omkring uge 19 og 26.

Anmeld

20. april 2012

Zeus

Medlidenhed hermed afsendt

Anmeld

20. april 2012

Mille82

Jeg har sympati med dig.

Min mindste på 1 år og 6 dage har fået 2 kindtænder søndag og mandag, selvfølgelig er faren på kursus i en anden landsdel og sover der, nat 1 fik jeg 3 timers søvn, nat 2, 4 timer, og de sidste nætter har hun sovet, men utroligt uroligt. Suk.

Udover den 1 årige har jeg også en 2½ årig, så jeg er bare på bigtime, for det lød da så tiltalende i sidste uge at meddele dagplejen at den store holdt ferie i hele denne uge!  Den lille går ikke i dagpleje endnu fordi jeg holder rest barsel, så det er bare 2 krudtugler og en meeeeeget træt mor der henter far i eftermiddag!!

Anmeld

20. april 2012

Silas&Mille

Hvor jeg dog føler med dig.

Du for lige et stort 

Jeg kan (desværre) ikke sætte mig ind i hvordan du har det. Men jeg kan forestille mig det er RIGTIG RIGTIG hårdt.

Du får lige et mere og så håber jeg lille Rose snart finder ro om natten, så mor også kan få noget søvn.

Anmeld

20. april 2012

bobbles

Frøken J. skriver:

Ved ikke lige hvad jeg vil med dette emne ud over evt. at høste lidt medlidenhed

Kører nu på 3-4. aften/nat med dårlig søvn hos Rose. Tager timevis at få hende til at sove, hun vågner konstant, og er frisk midt om natten. I går kl. 2 om natten i nat ved 3-4 tiden. Min kæreste arbejder hårdt og skal røvtidligt op, så jeg tager self. tjansen. Desuden vågner jeg alligevel med det samme hun brokker inde på værelset, så jeg kan lige så godt være den der tager tjansen, når jeg alligevel er vågnet.

Men jeg er bare kørt HELT ned i dag! Sidder her under et tæppe med sorte rander under øjnene. Det er ikke for sjov man bruger frarøvning af søvn som torturmiddel. Og har lige læst en interessant artikel om vigtigheden af at få mindst 7 timers kvalitetssøvn (altså ikke vågn-sov-vågn-sov) for ellers begynder det at gå voldsomt ud over psyken og faktisk også immunforsvaret osv.

I nat har jeg sovet 4 timer. I ALT. Ikke sammenhængende. Og folk siger jeg bare skal sove når hun tager en lur så, og det er da meget fint, bortset fra hun kun sover 20-30 minutter af gangen om dagen, så jeg kan jo knap nok nå at falde i søvn!

Og jeg skal ting i dag. Jeg skal ud og købe en fødselsdagsgave, orker det ikke.. Skal egentlig vaske tøj i vaskekælderen, orker det ikke.. Orker egentlig mest at gemme mig under dynen med en pose chips og en film på DVD'en, men den er Rose ikke med på....

ØV er bare total nede! Og min lunte eksisterer bare slet ikke. Det føles lidt som i starten da hun skreg konstant hvor man bare ikke MAGTEDE det og man kunne mærke vreden og frustrationen. Sådan har jeg det lige nu, imens jeg forsøger at smile kærligt til hende når hun larmer helt vildt..

Nå måtte bare ud med det. Er total nede lige nu, der er mange timer til min kæreste kommer hjem fra job ved 16-17 tiden..

puha! det lyder ikke rart søde

men skal hilse og sige vi har også lige været i gennem den tur hun ville simpelthen ikke sove om natten, og er du sindsyg jeg var helt kvæstet om morgenen og hele dagen! hun gjorde det ca i 5 dage og jeg var helt færdig! min kæreste arbejder 3. holds skift så han har os brug for søvn så er også meget alene med begge børn..

og hun har os været meget sur for tiden, men det var vi udemærket godt klar over for kunne se spidsen af en tand imorges der brød frem

Anmeld

20. april 2012

Koen.

Åh kære Janne føler vitterlig ned dig, men som du os ved kan jeg ikke komme med råd da det er sådan vores nætter har været siden Lærke var 6 mdr og stadig er det (med enkle undtagelser) men et stort kram skal du have og så skal du vide at det faktisk kan blive en vane så det ikke føles SÅ hårdt Jeg har på mystisk.vis vænnet mig til at blive vækket 3-4-5 ovs gange om natten så det føles ikkw såå slemt selvom det da ville være lækkert at sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.