Kører på reserverne :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

132319

Frøken J. skriver:

Nej, men har tænkt på jeg skulle få det gjort. Men hvis jeg kan få hende til at sove med mig, kan det så være det?

Det kan sagtens være det alligevel.

Min datter var på samme måde, hun var dog lidt ældre end din.

Hun skreg sig i søvn hver aften, både hvis jeg sad derinde og hvis jeg ikke gjorde (de dage hvor jeg simpelthen var for træt og magtesløs) og hvis hun lå hos mig, faldt hun i søvn med det samme, dog vågnede hun hele tiden så det var ikke holdbart.

Hun havde kæmpemæssigt tryk på ørerene og det gjorde at det var ubehageligt for hende at ligge ned og derfor havde hun svært ved at falde i søvn.

Nu (hun er 19 måneder) har hun tabt det ene dræn og det er det samme, hun har så svært ved at falde i søvn fordi trykket fra øret generer hende. Heldigvis skal hun have lagt nyt dræn + fjernet polypper den 16.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Nattøs

Sender en MASSE søvn afsted til jer alle sammen. Puha og nu er der snart 89 dage til min termin, håber min lille Isabella er sød ved mor og far :-) 

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

132319 skriver:

Det kan sagtens være det alligevel.

Min datter var på samme måde, hun var dog lidt ældre end din.

Hun skreg sig i søvn hver aften, både hvis jeg sad derinde og hvis jeg ikke gjorde (de dage hvor jeg simpelthen var for træt og magtesløs) og hvis hun lå hos mig, faldt hun i søvn med det samme, dog vågnede hun hele tiden så det var ikke holdbart.

Hun havde kæmpemæssigt tryk på ørerene og det gjorde at det var ubehageligt for hende at ligge ned og derfor havde hun svært ved at falde i søvn.

Nu (hun er 19 måneder) har hun tabt det ene dræn og det er det samme, hun har så svært ved at falde i søvn fordi trykket fra øret generer hende. Heldigvis skal hun have lagt nyt dræn + fjernet polypper den 16.

Puha, det lyder hårdt! Må prøve at ringe til ørelæge. Men da jeg skulle have en akuttid til mig selv for et par uger siden ringede jeg til ALLE ørelæger i Århus, og det bedste jeg kunne få var en uge senere, alle de andre var tidligst i slutningen af maj. Og vil ikke have hende ind hvor jeg var, for den ørelæge jeg har været hos har været i Ekstrabladet som skandalelæge pga. nogle fejlbehandlinger, bl.a. på et barn..

Anmeld

20. april 2012

132319

Frøken J. skriver:

Puha, det lyder hårdt! Må prøve at ringe til ørelæge. Men da jeg skulle have en akuttid til mig selv for et par uger siden ringede jeg til ALLE ørelæger i Århus, og det bedste jeg kunne få var en uge senere, alle de andre var tidligst i slutningen af maj. Og vil ikke have hende ind hvor jeg var, for den ørelæge jeg har været hos har været i Ekstrabladet som skandalelæge pga. nogle fejlbehandlinger, bl.a. på et barn..

Prøv evt. at spørge hos din læge om de har en trykmåler.

Det er ikke alle steder de har og mange praktiserende læger er (undskyld mit franske) røvdårlige til at se på børns ører men det kan være at du er heldig

Anmeld

20. april 2012

MortilElias2010

Frøken J. skriver:

Så hold du dig endelig fra ham og se om der ikke er nogen, der har akuttider når det gælder til børn..

Anmeld

21. april 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Det er svært at sige om det er den vej rundt, det er nok en ond cirkel. Vi havde gode vaner, så begyndte hun at sove dårligt og få svær at få til at falde i søvn, så røg overskuddet etc. etc.

Hun sover ikke inde hos os fra start af - For så kræver det vi bliver derinde fra hun sover, da jeg ikke ville risikere hun vågner og falder ned af sengen. Men de sidste par dage er hun faldet i søvn ved at blive vugget i vores arme, og derefter blevet lagt i sin egen seng. Så sover hun lidt men sover stadig uroligt, vågner og skal have sutten osv. I forgårs vågnede hun kl. 2 og var "frisk" og ville først sove efter hun kom ind til os, natten til i dag kl. 4. Ved ikke hvad der vil ske denne nat.

Jeg kan godt få hende til at sove i barnevognen, men hun vågner konskvent efter 20-30 minutter og er umulig at få til at sove videre, selvom jeg godt ved hun ikke er udhvilet..

Indtil min søn var omkring 8-9 mdr'er havde han en meget stærk kobling mellem søvn og at ligge hos mig og die. Det endte højst sandsynligt sådan fordi vi havde så helt utroligt svært ved at få ham til at sove - den onde cirkel du også snakker om. Det resulterede i at han vågnede ca. en gang hver/hver anden time hele natten igennem, og jeg var en zombie (så jeg ved hvordan du har det). Da sundhedsplejersken sagde god for at han nu med garanti ikke længere havde brug for mad om natten, måtte vi bide i det sure æble og tage patten fra ham. Han græd og græd, men hans far sad ved siden af ham og nussede ham og sang og gjorde alt hvad han kunne gøre, udover at tage ham op og vugge ham i søvn. Når han vågnede om natten var det ligeledes faderen der var på banen, mens jeg sov i stuen. Det tog 2-3 dage, så kunne han falde i søvn uden mig. At det så tog ret lang tid efterfølgende at vænne ham fra at man skulle sidde og synge indtil han sov, var et eller andet sted ligegyldigt, for mønstret var brudt, og han vågnede nu istedet kun omkring 3 gange pr nat...

Hvad tænker du om et forløb som det?

Sidebemærkning: Har du haft ringet til den nye ørelæge der ligger på Store Torv. Jeg kan ikke lige huske hvad hun hedder, men det er som sagt der jeg fik en forholdsvis hurtig tid til min søn. Jeg har, da hun har overtaget praksis'en efter vi var ved ørelæge sidst, ikke mødt hende endnu, men hun har overtaget et kundekartotek fyldt med børn (da den tidligere ørelæge var fantastisk med børn), så jeg går ud fra hun er venligtsindet...

Anmeld

21. april 2012

tarkoflen

Frøken J. skriver:

Jeg kunne nok i virkeligheden godt bruge en hel dags fri, selvom det lyder helt ondt overfor min datter. ELSKER hende, men når hun også vrøvler lidt om dagen får man brug for migtid. Min mor har tilbudt at passe hende en dag næste uge, men hun skal lige have bilen tilbage fra værksted.

Men tak

Det tror jeg alle mødre har, og det betyder ikke, at de elsker deres børn mindre af den grund, bare at de trænger til at lade op, så overskuddet kommer igen

Alle mine veninder med børn, har i hvert fald sagt, at de en gang imellem! Så bare rolig du er ikke en dårlig mor af den grund

Håber det kan lade sig gøre, at din mor kan komme og få lidt kvalitetstid med din datter, og du kan få lidt kvalitetstid med dig selv

Anmeld

21. april 2012

HeidiØ

Frøken J. skriver:

Ja, kan godt huske du har fortalt det, og nu kan du tro jeg føler med dig nu jeg mærker på egen krop hvordan det føles! Man vænner sig jo ellers til, at de sover igennem! Men hvis du har tid og lyst skal du være velkommen til at se ind en dag i næste uge, hvis du har det bedre! God bedring

Jeg snotter lidt, men regner med at være ovre det efter weekenden ..  for jeg ik har smittet William!!! puha!

Ja lad os finde en dag i næste uge. Jeg skriver når jeg er 100% fresh!

Anmeld

21. april 2012

Frøken J.

132319 skriver:

Prøv evt. at spørge hos din læge om de har en trykmåler.

Det er ikke alle steder de har og mange praktiserende læger er (undskyld mit franske) røvdårlige til at se på børns ører men det kan være at du er heldig

Tak for tippet, jeg ringer til lægen mandag!

Anmeld

21. april 2012

Frøken J.

MortilElias2010 skriver:

Så hold du dig endelig fra ham og se om der ikke er nogen, der har akuttider når det gælder til børn..

Jeg vil prøve! Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.