Pikku Myy skriver:
Indtil min søn var omkring 8-9 mdr'er havde han en meget stærk kobling mellem søvn og at ligge hos mig og die. Det endte højst sandsynligt sådan fordi vi havde så helt utroligt svært ved at få ham til at sove - den onde cirkel du også snakker om. Det resulterede i at han vågnede ca. en gang hver/hver anden time hele natten igennem, og jeg var en zombie (så jeg ved hvordan du har det). Da sundhedsplejersken sagde god for at han nu med garanti ikke længere havde brug for mad om natten, måtte vi bide i det sure æble og tage patten fra ham. Han græd og græd, men hans far sad ved siden af ham og nussede ham og sang og gjorde alt hvad han kunne gøre, udover at tage ham op og vugge ham i søvn. Når han vågnede om natten var det ligeledes faderen der var på banen, mens jeg sov i stuen. Det tog 2-3 dage, så kunne han falde i søvn uden mig. At det så tog ret lang tid efterfølgende at vænne ham fra at man skulle sidde og synge indtil han sov, var et eller andet sted ligegyldigt, for mønstret var brudt, og han vågnede nu istedet kun omkring 3 gange pr nat...
Hvad tænker du om et forløb som det?
Sidebemærkning: Har du haft ringet til den nye ørelæge der ligger på Store Torv. Jeg kan ikke lige huske hvad hun hedder, men det er som sagt der jeg fik en forholdsvis hurtig tid til min søn. Jeg har, da hun har overtaget praksis'en efter vi var ved ørelæge sidst, ikke mødt hende endnu, men hun har overtaget et kundekartotek fyldt med børn (da den tidligere ørelæge var fantastisk med børn), så jeg går ud fra hun er venligtsindet...
Tusind tak fordi du hjælper og deler dine erfaringer, det er virkelig pænt af dig og en stor hjælp! Jeg synes det er en god måde, i har gjort det på. Er mega stor modstander af at lade dem skrige sig i søvn, du ved, hvor man bare går og lader dem græde i længere og længere tid for at lære dem det, og det er jeg ellers blevet anbefalet. Jeg synes din måde lyder fair! Men jeg er i tvivl om ikke det kommer til at tage tusinde år. Altså self. hvis det virker, så må jeg sidde der i flere timer, for hvis hun har brug for mor, har hun jo det. Det forvirrer mig bare, når det for 1½ uge siden bare var at putte hende, synge og gå, så faldt hun selv i søvn.
Men jeg tror virkelig jeg er på vej ind i et skidt mønster, også om dagen. Jeg ved hun kan sove 1½-2 timer, hvis hende og jeg sover sammen i vores seng, kun 20 min hvis hun putter alene. Og fordi jeg selv er træt, synes jeg jo det er rart at sove med hende. Men er nok ved at komme til at lære hende at man sover med mor, og det går jo ikke. Så må hellere bide i det sure æble og lade være fremover!
Dem ringede jeg til da jeg selv skulle have tid, og kunne ikke få en. Men måske de er venligere stemt når det drejer sig om en baby