Kører på reserverne :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Indtil min søn var omkring 8-9 mdr'er havde han en meget stærk kobling mellem søvn og at ligge hos mig og die. Det endte højst sandsynligt sådan fordi vi havde så helt utroligt svært ved at få ham til at sove - den onde cirkel du også snakker om. Det resulterede i at han vågnede ca. en gang hver/hver anden time hele natten igennem, og jeg var en zombie (så jeg ved hvordan du har det). Da sundhedsplejersken sagde god for at han nu med garanti ikke længere havde brug for mad om natten, måtte vi bide i det sure æble og tage patten fra ham. Han græd og græd, men hans far sad ved siden af ham og nussede ham og sang og gjorde alt hvad han kunne gøre, udover at tage ham op og vugge ham i søvn. Når han vågnede om natten var det ligeledes faderen der var på banen, mens jeg sov i stuen. Det tog 2-3 dage, så kunne han falde i søvn uden mig. At det så tog ret lang tid efterfølgende at vænne ham fra at man skulle sidde og synge indtil han sov, var et eller andet sted ligegyldigt, for mønstret var brudt, og han vågnede nu istedet kun omkring 3 gange pr nat...

Hvad tænker du om et forløb som det?

Sidebemærkning: Har du haft ringet til den nye ørelæge der ligger på Store Torv. Jeg kan ikke lige huske hvad hun hedder, men det er som sagt der jeg fik en forholdsvis hurtig tid til min søn. Jeg har, da hun har overtaget praksis'en efter vi var ved ørelæge sidst, ikke mødt hende endnu, men hun har overtaget et kundekartotek fyldt med børn (da den tidligere ørelæge var fantastisk med børn), så jeg går ud fra hun er venligtsindet...

Tusind tak fordi du hjælper og deler dine erfaringer, det er virkelig pænt af dig og en stor hjælp! Jeg synes det er en god måde, i har gjort det på. Er mega stor modstander af at lade dem skrige sig i søvn, du ved, hvor man bare går og lader dem græde i længere og længere tid for at lære dem det, og det er jeg ellers blevet anbefalet. Jeg synes din måde lyder fair! Men jeg er i tvivl om ikke det kommer til at tage tusinde år. Altså self. hvis det virker, så må jeg sidde der i flere timer, for hvis hun har brug for mor, har hun jo det. Det forvirrer mig bare, når det for 1½ uge siden bare var at putte hende, synge og gå, så faldt hun selv i søvn.

Men jeg tror virkelig jeg er på vej ind i et skidt mønster, også om dagen. Jeg ved hun kan sove 1½-2 timer, hvis hende og jeg sover sammen i vores seng, kun 20 min hvis hun putter alene. Og fordi jeg selv er træt, synes jeg jo det er rart at sove med hende. Men er nok ved at komme til at lære hende at man sover med mor, og det går jo ikke. Så må hellere bide i det sure æble og lade være fremover!

Dem ringede jeg til da jeg selv skulle have tid, og kunne ikke få en. Men måske de er venligere stemt når det drejer sig om en baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Ansemusen

Kæreste dig - du får lige TONSVIS af medlidenhed din vej  Jeg er selv rigtig dårlig til ikke at få min søvn, så jeg forstår så udemærket din frustration!!!

Vi vendte Thias af med mælk om natten, da han var 7-8 måneder, så vidt jeg husker. Far tilbød vand og gav ham sutten hver gang han vågnede og det tog ikke mange dage før han var vænnet fra. Sundhedsplejersken sagde, at jeg ikke kunne amme i sengen, når han var vænnet fra natbryst. Men det kunne jeg altså godt. Han fik fortsat bryst i sengen om morgenen, og så sov vi videre. Reglen blev bare, at han ikke fik morgenbryst før kl. ca. 6. Hans krop vænnede sig til ikke at spise om natten, og derfor¨blev det intet problem. Hvis ikke det fungerer for jer, kan du evt. stå op og amme/give flaske i sofaen og gå i seng igen, hvis I plejer at sove videre.
Jeg forstår godt at du frygter, at det vil tage lang tid at vænne hende fra natamning, men hvis I er konsekvente og står ved jeres beslutning og gør det samme hver gang hun vågner, burde det ikke tage mere end 2-3 dage.

Hvis jeg skal give dig et godt råd med på vejen, så er det at være konsekvent og sikker i sin sag (om ikke andet så udadtil over for baby) med alt hvad man gør, der har med baby at gøre. Samme putteritual, samme fremgangsmåde, når barnet vågner om natten osv. Og så ville jeg hellere tage en "kold tyrker" og ikke give barnet en ny dårlig vane med eksempelvis at skulle vugges, hver gang det vågner, når man eksempelvis vænner barnet fra brystet. Det kan trække det hele i langdrag at skabe en ny vane, som så derefter skal brydes.

Husk at sige til dig selv igen og igen "Det bliver bedre!"

Anmeld

21. april 2012

Mille82

Frøken J. skriver:

Aaaarh shit, stakkels dig! Har specielt hørt at kindtænderne trækker tænder ud (høhø). Og så med en lille størrelse mere - Ja, så skal jeg ikke klage. Håber det snart bliver bedre hos dig også!

Ho! Faren kom hjem igår, så i nat havde jeg tandhelvede, men sov hele 2½ time længere i morges! Luksus...mener faren altså.

Men det må have en ende det der tandsjov, men vi kan samle en klub om natten - you are not alone!!

Anmeld

21. april 2012

TrineMine86

Frøken J. skriver:

Stakkels stakkels dig også! Hold kææææft hvor er det opslidende! Måske kan vi forære vores unger væk til højestbydende og få et hvil! Man føler sig bare som sådan en rådden mor når lunten ikke eksisterer, men det er jo helt utroligt hvad søvnunderskud kan gøre ved et menneske!!

Jeg har tænkt på alderen, men jeg synes ikke det passer sammen. Rose har lige været gennem 26 ugers springet for nylig. Og i søndags var hun 28 uger korrigeret og næste spring er 37 uger, så synes ikke det passer sammen aldersmæssigt!

nej så kan det jo ikke lige passe med et tigerspring, håber dælme ikke det er noget der fortsætter

men nu er det heldigvis weekend, så måske det kan lykkes at få sovet lidt

Anmeld

21. april 2012

Frøken J.

TrineMine86 skriver:

nej så kan det jo ikke lige passe med et tigerspring, håber dælme ikke det er noget der fortsætter

men nu er det heldigvis weekend, så måske det kan lykkes at få sovet lidt

Vi har haft en rådden aften/nat igen og træls baby her til formiddag, men lige nu har hun sovet næsten 1 time og 45 minutter :O Hun plejer kun sove 20 min lur af gangen

Anmeld

21. april 2012

TrineMine86

Frøken J. skriver:

Vi har haft en rådden aften/nat igen og træls baby her til formiddag, men lige nu har hun sovet næsten 1 time og 45 minutter :O Hun plejer kun sove 20 min lur af gangen

natten her har været god, men han stod så op kl 4.15 og VILLE IKKE sove mere, så det var lidt tidligt..

åhh hvor træls for jer søde

krydser virkelig fingre for at det snart vender, håber hun er frisk og glad når hun engang vågner så

Anmeld

21. april 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Tusind tak fordi du hjælper og deler dine erfaringer, det er virkelig pænt af dig og en stor hjælp! Jeg synes det er en god måde, i har gjort det på. Er mega stor modstander af at lade dem skrige sig i søvn, du ved, hvor man bare går og lader dem græde i længere og længere tid for at lære dem det, og det er jeg ellers blevet anbefalet. Jeg synes din måde lyder fair! Men jeg er i tvivl om ikke det kommer til at tage tusinde år. Altså self. hvis det virker, så må jeg sidde der i flere timer, for hvis hun har brug for mor, har hun jo det. Det forvirrer mig bare, når det for 1½ uge siden bare var at putte hende, synge og gå, så faldt hun selv i søvn.

Men jeg tror virkelig jeg er på vej ind i et skidt mønster, også om dagen. Jeg ved hun kan sove 1½-2 timer, hvis hende og jeg sover sammen i vores seng, kun 20 min hvis hun putter alene. Og fordi jeg selv er træt, synes jeg jo det er rart at sove med hende. Men er nok ved at komme til at lære hende at man sover med mor, og det går jo ikke. Så må hellere bide i det sure æble og lade være fremover!

Dem ringede jeg til da jeg selv skulle have tid, og kunne ikke få en. Men måske de er venligere stemt når det drejer sig om en baby

Jeg er også meget imod filosofien om bare at lade baby ligge og græde i længere og længere intervaller. Min svigerfamilie sværgede til metoden indtil vi nægtede, men nu går min svigermor faktisk og hvisker om at hun bruger vores metoder når hun passer sit yngste barnebarn Fordi det virker at give tryghed!

Jeg må nok også indrømme at jeg havde troet at det ville tage vildt lang tid at vænne ham til en ny måde at falde i søvn på, så jeg blev meget overrasket over at det kun tog et par dage. Men det kan godt være at det bliver lidt sværere når man ikke på samme måde kan fjerne fristelsen, som jo hos os var et par patter fyldt med tryghed...

Jeg kan anbefale dig at læse "Fald i søvn uden gråd". Metoden er måske lidt overpædagogisk, men den giver et rigtig godt indblik i hvorfor ens barn har det søvnmønster det nu har, så man kan gribe det hele an på en konstruktiv måde. Hvis det har interesse, må du gerne låne vores kopi, hvis jeg kan finde den i flytterod...

Anmeld

22. april 2012

Koen.

Frøken J. skriver:

Hold da kæft det var lang tid! Stakkels dig Og så som højgravid!! Rose har sovet igennem nok en måneds tid eller mere, hvor hun har sovet fra 19-20 til 6, og det har jo været REN luksus. Så det her er et rent mareridt. Har lige læst en artikel fra Chris McDonald i dag om at vi bilder os selv ind, at vi vænner os til den mindre søvn og godt kan klare det, men det faktisk er fronttallappen der narrer os til at tro sådan, for i virkeligheden er vi enormt påvirkede af den manglende eller dårlige søvn, også i de perioder hvor vi ikke føler os deciderede trætte. Det er tankevækkende :/

Ja det er ret længe og vi har prøvet alt, men bare affundet os med at hun ikke sover igennem

Det er faktisk uhyggeligt at hjerne er i stand til det, og ja det er nok næppe sundt i det lange løb vi plejer at skiftes til lørdag/ søndag at sove lidt længere og det er rart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.