Kører på reserverne :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

ano14316

Frøken J. skriver:

Åh puuuha.. Så kan man prøve at sige til sig selv det bare er en fase. Eller håbe!

Bare rolig, det ER en fase..

Jeg håber for dig at det snart er overstået..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Mira0911

Frøken J. skriver:

Føler med dig søde! Håber vi begge snart får mere søvn

I lige måde, det ville være super fantastisk med mere søvn... 

Anmeld

20. april 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Muligheden er der, men det er også bare svært at give hende videre når man ved, at hun pt hverken vil det ene eller det andet. Men det kan godt ske vi skal snakke med svigerbobs om de har lyst til lige at tage over en dag for at få lidt luft!

Men du har helt sikkert ret i at søvn avler søvn, og at dårlig søvn om dagen også har konsekvenser for natten. Hun er normalt SÅ glad, grinende og smilende, men disse dage er hun bare super gnaven, pylret, hys og ked og kun lidt glad. Hvis hun endelig sover er det kun i 20 min., og kan kun få hende til at sove videre hvis jeg selv ligger med hende i sengen under luren og holder om hende, men det er bare ikke holdbart i længden. Aner ikke hvad det skyldes..

Vi har ikke en ekstra madras, men tager hende af og til med ind i vores seng når vaderiet bliver for meget..

Hvis de bare kunne tage hende et par timer, vil det nok gøre dig rigtig godt...

Hvordan falder hun i søvn når hun skal sove om dagen? For hvis du er der når hun falder i søvn, kan det godt være derfor hun forventer du er der hele tiden... Men det ved du sikkert godt

Trøst dig med at hvis det er noget der lige er kommet, går det nok over igen. Måske er hun i gang med at processere et eller andet...

Og så lige til sidst: Du er fra Århus, ikk? Skumhuset har haft et tilbud på madrasser, og jeg tror de har det endnu...

Anmeld

20. april 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Det kan ske jeg skal få hende checket. men der er SÅ meget ventetid på ørelæger i Århus! Jeg ringede til allesammen her i forrige uge fordi jeg selv havde noget akut med ørerne, og alle pånær en havde først tid i slutmaj/juni/juli.

Måske er det nemmere at få en tid til børn, for jeg fik en tid til min søn på Store Torv ca. 3 uger efter jeg ringede. Og det var ikke akut...

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Hvis de bare kunne tage hende et par timer, vil det nok gøre dig rigtig godt...

Hvordan falder hun i søvn når hun skal sove om dagen? For hvis du er der når hun falder i søvn, kan det godt være derfor hun forventer du er der hele tiden... Men det ved du sikkert godt

Trøst dig med at hvis det er noget der lige er kommet, går det nok over igen. Måske er hun i gang med at processere et eller andet...

Og så lige til sidst: Du er fra Århus, ikk? Skumhuset har haft et tilbud på madrasser, og jeg tror de har det endnu...

Åh ja det ved jeg godt - Det med dårlige vaner. Men det er kommet meget pludseligt, for inden de her dage kom, har jeg bare kunne ligge hende i hendes seng, og så er hun faldet i søvn alene på egen hånd. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan jo potentielt GIVE hende en dårlig vane, men hvad skal jeg gøre når det er eneste måde hun vil sove på? Suk

Anmeld

20. april 2012

Loa

Det er rigtig lang tid med træls søvn, jeg føler med dig! Jeg havde lige vænnet mig til at hun sov igennem hver nat og var SÅ nem at få til at sove, så det er en kæmpe omvæltning, at hun vender op og ned på det hele! Pyha!

Ja det må sgu næsten værre endnu sværere. Her har vi i det mindste aldrig været vant til andet med hende  

Men når hun nu har sovet igennem før så kunne jeg da næsten kun forestille mig det er en fase... Hun har jo bevist hun godt kan

Anmeld

20. april 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Åh ja det ved jeg godt - Det med dårlige vaner. Men det er kommet meget pludseligt, for inden de her dage kom, har jeg bare kunne ligge hende i hendes seng, og så er hun faldet i søvn alene på egen hånd. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan jo potentielt GIVE hende en dårlig vane, men hvad skal jeg gøre når det er eneste måde hun vil sove på? Suk

Så hun er tidligere faldet i søvn på en "god" måde, men det er blevet ødelagt EFTER jeres overskud er røget, fordi hun har fået problemer med søvn. Er det rigtig forstået?

Så er det min erfaring at det bedste du kan gøre er at skabe de rammer som hun kan sove under. Også selvom du bryder "reglerne". Og når hun så får den ro hun har brug for til at falde i søvn, trækker du dig lige så stille igen. Det kan tage lang tid at få det hele normaliseret igen, men overskudet bliver meget større undervejs, fordi det hele tiden bliver bedre.

Dog ved jeg ikke om det vil være en god idé at putte hende hos jer, da det godt kan være et mønster der er svært at trække sig nænsomt ud af igen. Det var derfor jeg foreslog at du kunne sove hos hende... Til gengæld har jeg fine erfaringer med at vænne et barn fra at komme ind og sove i forældrenes seng i løbet af natten...

Min søn har sovet rigtig dårligt de første 1 1/2 år af sit liv, og min erfaring er at søvnen i dagstimerne betyder RIGTIG meget for nattesøvnen, så hvis jeg var dig ville jeg bryde "reglerne" om natten, og så fokusere på at få skabt nogle gode mønstre om dagen. For os virkede det at få ham til at sove udenfor i barnevognen. Jeg ved ikke om det er en mulighed for jer?

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Så hun er tidligere faldet i søvn på en "god" måde, men det er blevet ødelagt EFTER jeres overskud er røget, fordi hun har fået problemer med søvn. Er det rigtig forstået?

Så er det min erfaring at det bedste du kan gøre er at skabe de rammer som hun kan sove under. Også selvom du bryder "reglerne". Og når hun så får den ro hun har brug for til at falde i søvn, trækker du dig lige så stille igen. Det kan tage lang tid at få det hele normaliseret igen, men overskudet bliver meget større undervejs, fordi det hele tiden bliver bedre.

Dog ved jeg ikke om det vil være en god idé at putte hende hos jer, da det godt kan være et mønster der er svært at trække sig nænsomt ud af igen. Det var derfor jeg foreslog at du kunne sove hos hende... Til gengæld har jeg fine erfaringer med at vænne et barn fra at komme ind og sove i forældrenes seng i løbet af natten...

Min søn har sovet rigtig dårligt de første 1 1/2 år af sit liv, og min erfaring er at søvnen i dagstimerne betyder RIGTIG meget for nattesøvnen, så hvis jeg var dig ville jeg bryde "reglerne" om natten, og så fokusere på at få skabt nogle gode mønstre om dagen. For os virkede det at få ham til at sove udenfor i barnevognen. Jeg ved ikke om det er en mulighed for jer?

Det er svært at sige om det er den vej rundt, det er nok en ond cirkel. Vi havde gode vaner, så begyndte hun at sove dårligt og få svær at få til at falde i søvn, så røg overskuddet etc. etc.

Hun sover ikke inde hos os fra start af - For så kræver det vi bliver derinde fra hun sover, da jeg ikke ville risikere hun vågner og falder ned af sengen. Men de sidste par dage er hun faldet i søvn ved at blive vugget i vores arme, og derefter blevet lagt i sin egen seng. Så sover hun lidt men sover stadig uroligt, vågner og skal have sutten osv. I forgårs vågnede hun kl. 2 og var "frisk" og ville først sove efter hun kom ind til os, natten til i dag kl. 4. Ved ikke hvad der vil ske denne nat.

Jeg kan godt få hende til at sove i barnevognen, men hun vågner konskvent efter 20-30 minutter og er umulig at få til at sove videre, selvom jeg godt ved hun ikke er udhvilet..

Anmeld

20. april 2012

132319

Nu har jeg ikke læst hele tråden men har du fået tjekket hendes ører?

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

132319 skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden men har du fået tjekket hendes ører?

Nej, men har tænkt på jeg skulle få det gjort. Men hvis jeg kan få hende til at sove med mig, kan det så være det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.