Frøken J. skriver:
Åh ja det ved jeg godt - Det med dårlige vaner. Men det er kommet meget pludseligt, for inden de her dage kom, har jeg bare kunne ligge hende i hendes seng, og så er hun faldet i søvn alene på egen hånd. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan jo potentielt GIVE hende en dårlig vane, men hvad skal jeg gøre når det er eneste måde hun vil sove på? Suk
Så hun er tidligere faldet i søvn på en "god" måde, men det er blevet ødelagt EFTER jeres overskud er røget, fordi hun har fået problemer med søvn. Er det rigtig forstået?
Så er det min erfaring at det bedste du kan gøre er at skabe de rammer som hun kan sove under. Også selvom du bryder "reglerne". Og når hun så får den ro hun har brug for til at falde i søvn, trækker du dig lige så stille igen. Det kan tage lang tid at få det hele normaliseret igen, men overskudet bliver meget større undervejs, fordi det hele tiden bliver bedre.
Dog ved jeg ikke om det vil være en god idé at putte hende hos jer, da det godt kan være et mønster der er svært at trække sig nænsomt ud af igen. Det var derfor jeg foreslog at du kunne sove hos hende... Til gengæld har jeg fine erfaringer med at vænne et barn fra at komme ind og sove i forældrenes seng i løbet af natten...
Min søn har sovet rigtig dårligt de første 1 1/2 år af sit liv, og min erfaring er at søvnen i dagstimerne betyder RIGTIG meget for nattesøvnen, så hvis jeg var dig ville jeg bryde "reglerne" om natten, og så fokusere på at få skabt nogle gode mønstre om dagen. For os virkede det at få ham til at sove udenfor i barnevognen. Jeg ved ikke om det er en mulighed for jer?
Anmeld