En forbudt tanke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

dpb

MinNoah skriver:

Skriver pt. bachelor omhandlende hvad det gør ved moren ikke at kunne amme sit barn selvom man ønsker det.....

Jeg opgav selv at amme fordi jeg virkelig IKKE havde mælken.. Jeg mistede rigtig meget blod under fødslen og min krop kunne altså ikke holde til ingen søvn, ingen blod og så samtidig danne mælk.......

Jeg synes dit indlæg virker lidt underligt, som om du er "jaloux" på at dine veninder droppede amningen før dig fordi du også selv oplevede problemer.... og HVORFOR, helt ærligt, hvorfor ødelægge en tid der ellers burde nydes med at spædbarn "bare" fordi barnet absolut SKAL have modermælk.. Jeg ved udemærket godt at modermælk er det bedste for barnet - men INGEN tager skade af at få erstatning. De anbefalinger SST arbejder udfra er fra WHO som laver en generel ammeanbeafling, dvs. disse anbefalinger gælder også i de fattige lande hvor det UDEN tvivl er bedst at amme sit barn - netop pga at i u-landene er der slet ikke fokus på hygiejne som der er i DK, og der findes rig´tig gode alternativer til modermælk i DK. det er så absolut ingen skam at opgive amningen hvis det volder for store problemer - det er ikke bare den "nemme" løsning, at give flaske kan være et større arbejde til tider......

Jeg ville ALDRIG kæmpe med min amning i 5-6 mdr og dermed få ødelagt en tid der ellers skulle være god... SÅ meget er modermælk heller ikke værd.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

Krussedulle

dpb skriver:

læste lige dit indlæg og tænkte "Gud hvor er jeg enig" !

Anmeld

19. april 2012

Mettefpigen

Gigl skriver:

Det er heller ikke fordi der som sådan sker noget - jeg forestiller mig bare hvad det gør for en lille baby at få mad fra så mange forskellige mennesker - noget helt basalt som mad. Det er enooormt som tilknytningen mellem mellem mor og baby sker under amning/flaske-givning. Fordi her ligger baby helt stille og er enormt sansepåvirkelig og det er her den grundlæggende kommunikation sker (vi ser på hinanden og "svarer" hinanden med blik, lyde og smil). Ikke at der ikke også er andre varme stunder med baby end måltiderne, men disse er bare så essentielle for baby i de første måneder

Jeg har af gode grunde ikk kunne give ham flaske selv altid.... Men vi har fået kontakten på mange andre måder.. Han har det super godt, også selvom han har fået flaske af andre og er blevet passet af andre flere gange....

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Nu ved jeg godt jeg går lidt i mod strømmen her...

MEN jeg bliver en lille smule provokeret af dig indlæg Ikke så meget selve indlægget, men mere at du vælger at skrive det som anonym, faktisk. Som om du ikke vil vedstå dig dit indlæg, da du ved at det er farlig grund du betræder...

I forhold til selve indlæggets indhold, jamen der syntes jeg det er et spinkelt grundlag du kommer med... at de ikke orker som du siger, er det deres ord? for helt ærligt kan jeg godt sætte mig ind i at de ikke orker, hvis de har haft samme oplevelse som jeg selv... den har været oppe og vende før hvor jeg har fortalt min historie, og hvis du vil kan du se det her da jeg ikke har lyst til at genfortælle det mere end højst nødvendigt.... Jeg er en af dem der ikke har ammet særlig længe, og om årsagen så er "god nok" i din verden ved jeg ikke... jeg føler bare du sidder og leger "hellig" fordi du har kæmpet mere for det end dine veninder, og det kan jeg ikke rigtig have når det kommer til amning... jeg mener ikke man skal sidde og gøre sig til dommer over andres beslutninger på det område...

Og nogen gange kan det være lettere at sige at man ikke orker, end at komme med en lang forklaring på hvorfor man har valgt/været nødt til at gøre som man gør... hvorfor skal de i det hele taget også sidde og retfærdiggøre deres valg overfor dig?...for det er sådan jeg høre det...

og nu vil slutte inden jeg for sagt noget jeg fortryder...Beklager, hvis jeg har fået trådt nogen over tæerne.

Qnuz

Jeg er anonym af personlige årsager, og det handler ikke om, at jeg ikke står ved min holdning.

Jeg understregede flere steder i mit indlæg, at der self. kan være årsager til at holde op med at amme, og at de årsager er fair nok. Det har jeg skrevet flere gange! Jeg har ikke siddet og sagt at folk der stopper tidligt bare er nogle topfesne mennesker, for der er forskellige årsager til at stoppe.

Jeg har ikke bedt dem retfærdiggøre noget overfor mig - de har selv taget emnet op. Og da de er meget nære veninder, så ved jeg den er god nok, når de siger de ikke orker. Den ene af dem er stadig en festabe trods hun er blevet mor, og selvom jeg elsker hende højt, så er hun ikke helt ansvaret voksen og overlader typisk pasningen af hendes lille datter til sin mor for selv at gå ud og have det sjovt. Hun vil ikke amme, fordi hun synes det tager for lang tid og det gider hun ikke bruge tiden på. For med flasken kan andre jo bare tage over. Og ligesom du må have en holding, har jeg vel ret til at mene, at det er under al kritik at man vælger at få et barn, men så bare ikke GIDER give det en chance, fordi man har så meget andet man hellere vil lave.

Igen: jeg understreger adskillige steder, hvad du tydeligvis har overset, at jeg har fuld forståelse for, at der kan være årsager til at stoppe amningen tidligt. Men det er lidt typisk med dette emne. Det er brandfarligt og folk tager det nært, så derfor har de STRAKS paraderne oppe og går i forsvar i stedet for at læse det der faktisk står..

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Hatten af for at du har kæmpet i 5 mdr! .. Det ville jeg nok ikke kunne holde til! .. Men, ja jeg syntes måske bare at "flaskemødre" blive dunket oveni hovedet lidt for ofte! Det må være op til den enkelte om de ønsker at amme! ... Om de "undskylder" det med at de ikke kan, fordi de måske bare ikke ønsker det?! Jamen so what?! .. Glad mor = glad baby! Alle mine børn er flaskebørn! Og det er jeg ikke flov over! Ønsket om at amme har været der, men det har ikke lykkedes mig! Her 3 gang, ønskede jeg det ikke (pga en operation) så min den mindste har fået flaske fra dag 1, med GOD samvittighed!

Jeg er selv flaskemor nu, og har ikke noget i mod flaskemødre. Det ville jo være direkte dumt, for så ville jeg have et problem med mig selv

Anmeld

19. april 2012

DitteFisk

Mettefpigen skriver:

Jeg har af gode grunde ikk kunne give ham flaske selv altid.... Men vi har fået kontakten på mange andre måder.. Han har det super godt, også selvom han har fået flaske af andre og er blevet passet af andre flere gange....

Jeg anklager dig heller ikke for andet ^^ naturligvis har du givet dit barn det bedste. 

Jeg tror bare godt nogen kan have godt af at vide hvor vigtigt det i virkeligheden er at være mor/barn når der gives flaske/ammes  

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Skriver pt. bachelor omhandlende hvad det gør ved moren ikke at kunne amme sit barn selvom man ønsker det.....

Jeg opgav selv at amme fordi jeg virkelig IKKE havde mælken.. Jeg mistede rigtig meget blod under fødslen og min krop kunne altså ikke holde til ingen søvn, ingen blod og så samtidig danne mælk.......

Jeg synes dit indlæg virker lidt underligt, som om du er "jaloux" på at dine veninder droppede amningen før dig fordi du også selv oplevede problemer.... og HVORFOR, helt ærligt, hvorfor ødelægge en tid der ellers burde nydes med at spædbarn "bare" fordi barnet absolut SKAL have modermælk.. Jeg ved udemærket godt at modermælk er det bedste for barnet - men INGEN tager skade af at få erstatning. De anbefalinger SST arbejder udfra er fra WHO som laver en generel ammeanbeafling, dvs. disse anbefalinger gælder også i de fattige lande hvor det UDEN tvivl er bedst at amme sit barn - netop pga at i u-landene er der slet ikke fokus på hygiejne som der er i DK, og der findes rig´tig gode alternativer til modermælk i DK. det er så absolut ingen skam at opgive amningen hvis det volder for store problemer - det er ikke bare den "nemme" løsning, at give flaske kan være et større arbejde til tider......

Jeg ville ALDRIG kæmpe med min amning i 5-6 mdr og dermed få ødelagt en tid der ellers skulle være god... SÅ meget er modermælk heller ikke værd.......

Nu synes jeg til gengæld du selv er dømmende og forudindtaget. Hvem siger jeg ikke har haft en fantastisk, vidunderlig og skøn tid med min søn trods jeg har kæmpet med amningen? Jeg har virkelig nydt den første tid vi havde trods kampen, og nu ammer man jo ikke 24/7, så det er jo ikke fordi den første tid er fuldstændig fucked, hvis man kæmper for det.

Anmeld

19. april 2012

Mettefpigen

Gigl skriver:

Jeg anklager dig heller ikke for andet ^^ naturligvis har du givet dit barn det bedste. 

Jeg tror bare godt nogen kan have godt af at vide hvor vigtigt det i virkeligheden er at være mor/barn når der gives flaske/ammes  

Jo jo helt sikkert at der er sådan nogle.... Tror bare at man stadig vil gøre sit bedste for sit barn, for det har jeg gjort... Selvom der sikkert er mange der vil dunke mig i hovedet for det jeg har gjort.....

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Er helt enig, kan ikke se, hvorfor andres beslutninger skal betyde så meget?

Jeg er overbevist om, at alle flaske-mødre har deres helt egen gode grund til det. Og den behøver de på ingen måde forsvare. Kan simpelthen ikke forstå, hvorfor det er så meget en "skam" at man ikke ammer. Og hvorfor andre interesserer sig så meget for det.

Hilsen Kristina, der ammede sin datter den første måned - med det resultat, at hun vejede 3 kilo da hun var 4-5 uger. 3250g ved fødslen. Og er STOLT af at jeg endelig tog den beslutning, der var bedst for mig og min datter, nemlig at give hende flasken!

Ærligt, så er den eneste grund til at jeg ammede så længe, var pga meninger som denne. Diverse sygeplejersker på sygehuset, og generelt alle folk omkring mig, mente at jeg så absolut skulle amme. Men det skulle jeg jo tydeligvis ikke.

(Undskyld, men jeg bliver bare så harm over det her, da jeg har skullet forsvare mit valg altid. Derfor ligger det mig nært)

Men så har du jo TYDELIGVIS (ikke ment som råbe, men kan ikke skrive med fed da jeg er på fra mobil) ikke læst indlægget. For jeg skriver flere steder, at der kan være mange årsager til at opgive amningen, som er fair nok. Psykisk svært, fysiske årsager, etc. Jeg synes det er lidt noget fis at der nu efterhånden er en hel del her i debatten som går ud fra, at jeg synes alle der opgiver amningen tidligt er nogle dårlige mødre eller sådan noget, for det er jo IKKE det jeg skriver, og som sagt skriver jeg flere steder at der NATURLIGVIS er grunde til at opgive amningen som nu er fair nok. Men ligesom du har en holdning omkring at der er mange der har en mening om det, så har jeg vel også ret til at mene, det er synd at folk vælger at give op fordi de ikke GIDER. Når det handler om ret dovenskab. Det forstår jeg ikke.

Jeg kunne aldrig finde på at mene, at nogen var total dårlige mødre, fordi de opgav amningen grundet deres børn ikke tog på. Jeg er jo ikke idiot

Anmeld

19. april 2012

DitteFisk

Mettefpigen skriver:

Jo jo helt sikkert at der er sådan nogle.... Tror bare at man stadig vil gøre sit bedste for sit barn, for det har jeg gjort... Selvom der sikkert er mange der vil dunke mig i hovedet for det jeg har gjort.....

Man kan da altid blive dunket i hovedet for et eller andet, kan man ikke? tror ikke nogen af os går fri..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.