dpb skriver:
Nu ved jeg godt jeg går lidt i mod strømmen her...
MEN jeg bliver en lille smule provokeret af dig indlæg
Ikke så meget selve indlægget, men mere at du vælger at skrive det som anonym, faktisk. Som om du ikke vil vedstå dig dit indlæg, da du ved at det er farlig grund du betræder...
I forhold til selve indlæggets indhold, jamen der syntes jeg det er et spinkelt grundlag du kommer med... at de ikke orker som du siger, er det deres ord? for helt ærligt kan jeg godt sætte mig ind i at de ikke orker, hvis de har haft samme oplevelse som jeg selv... den har været oppe og vende før hvor jeg har fortalt min historie, og hvis du vil kan du se det her da jeg ikke har lyst til at genfortælle det mere end højst nødvendigt.... Jeg er en af dem der ikke har ammet særlig længe, og om årsagen så er "god nok" i din verden ved jeg ikke... jeg føler bare du sidder og leger "hellig" fordi du har kæmpet mere for det end dine veninder, og det kan jeg ikke rigtig have når det kommer til amning... jeg mener ikke man skal sidde og gøre sig til dommer over andres beslutninger på det område...
Og nogen gange kan det være lettere at sige at man ikke orker, end at komme med en lang forklaring på hvorfor man har valgt/været nødt til at gøre som man gør... hvorfor skal de i det hele taget også sidde og retfærdiggøre deres valg overfor dig?...for det er sådan jeg høre det...
og nu vil slutte inden jeg for sagt noget jeg fortryder...Beklager, hvis jeg har fået trådt nogen over tæerne.
Qnuz
Jeg er anonym af personlige årsager, og det handler ikke om, at jeg ikke står ved min holdning.
Jeg understregede flere steder i mit indlæg, at der self. kan være årsager til at holde op med at amme, og at de årsager er fair nok. Det har jeg skrevet flere gange! Jeg har ikke siddet og sagt at folk der stopper tidligt bare er nogle topfesne mennesker, for der er forskellige årsager til at stoppe.
Jeg har ikke bedt dem retfærdiggøre noget overfor mig - de har selv taget emnet op. Og da de er meget nære veninder, så ved jeg den er god nok, når de siger de ikke orker. Den ene af dem er stadig en festabe trods hun er blevet mor, og selvom jeg elsker hende højt, så er hun ikke helt ansvaret voksen og overlader typisk pasningen af hendes lille datter til sin mor for selv at gå ud og have det sjovt. Hun vil ikke amme, fordi hun synes det tager for lang tid og det gider hun ikke bruge tiden på. For med flasken kan andre jo bare tage over. Og ligesom du må have en holding, har jeg vel ret til at mene, at det er under al kritik at man vælger at få et barn, men så bare ikke GIDER give det en chance, fordi man har så meget andet man hellere vil lave.
Igen: jeg understreger adskillige steder, hvad du tydeligvis har overset, at jeg har fuld forståelse for, at der kan være årsager til at stoppe amningen tidligt. Men det er lidt typisk med dette emne. Det er brandfarligt og folk tager det nært, så derfor har de STRAKS paraderne oppe og går i forsvar i stedet for at læse det der faktisk står..