En forbudt tanke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

isabellasmor

LouiseVous skriver:

Wouw Tager virkelig hatten af for dig..

Ja det gør ondt, men det er virkelig også hele kampen værd. Jeg er lykkelig for at jeg kunne amme og jeg gjorde.. Det vil jeg virkelig ikke være foruden..
Jeg forstår virkelig slet ikke de mødre der ikk har lyst til at amme.
Det er da det nemmeste og billigste man nogensinde kommer til af mad vaner til sit barn ! Det er med over alt og altid klar..
Det skal så selvf også siges jeg ammede over alt, det jo ikk alle der kan og vil det, men det gjorde jeg og det var skide nemt. Aldrig har det været så nemt at ha barn...

Men ja det er nemt med en flaske og man kan komme i alt mulig smart tøj fra start da man ikke skal tænke på det med at der skal pakkes ud og ind.
Og ja jeg har også hørt om det med søvnen, men min datter er bryst barn og har altså sovet om natten og rigtig mange timer til formiddag og igen til eftermiddag, så jeg tror altså ikk helt på det der flaskebehov- mht søvn..

Men endnu engang. Tager så meget hatten af for din kamp, og er super ked af at høre dit barn afviste brystet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

sne190810

modesty skriver:

TS har en måske ikke 100% sympatisk, men helt menneskelig følelse af, tja, kald det misundelse hvis du vil, over at hendes veninder tager let på noget som hun selv ville ønske hun kunne have opnået. Hun er ked af at det ikke lykkedes for hende og så er det hårdt at se veninder der opgiver amningen fordi de bare ikke gider. Og JO. Der er NOGLE kvinder der dropper amningen fordi de bare ikke GIDER. Det handler ikke om deres børns behov, men om deres EGNE behov. Og det der DE kvinder TS snakker om. IKKE andre kvinder, der har prøvet at få det til at køre. Hvilket hun også understreger meget tydeligt.  

Hvorfor skal hun ikke have lov til at lufte de her følelser??? Og hvis ikke her, hvor så?

sidder m sovende baby i skødet, så har besvær med at skrive. men du har fat i den lange ende, syntes det er synd for ts hun bliver misforstået fordi folk ikke tager sig tid til at til at læse det hun rent faktisk skriver. sstraks går de i forsvarsposition og bekriver hele deres korte ammeforløb, for ligesom at retfærdiggøre hvad de har gjort ved at gå over til flask. jeg er personligt ret ligeglad med hvorfor man har valgt det ene og andet, bare man kan stå ved det uden at stå og komme med undskyldningerne.

Anmeld

20. april 2012

Hyacinth

Tror nu ikke, man kan postulere, at det er nemt at amme. Jeg har da også "great succes" historier omkring amning fra div. veninder, men jeg har også det knapt så succesfulde historier. For nogle er det nemt, barnet tager måske fat med det samme og det fungerer. Så fred være med det - ja så ER det nemt.

For mit vedkommende(også beskrevet ovenfor) var det var ikke en lykkelig stund ifb. med amning. Jeg prøvede endda at "starte forfra" flere gange, med at hun skulle søge brystet osv, hvilket heller ikke fungerede. 

Man skal altså passe på med, at skære alle over én kam ift. amning, da det er så følsomt et emne, især hvis man som læser og mor, virkelig føler, at man gjorde sig bedste.

Der er jo også kvinder, der fravælger amning af psykiske årsager som f.eks. tidligere overgreb osv. Er de så også egoistiske eller dovne?

Anmeld

20. april 2012

sne190810

Hyacinth skriver:

Tror nu ikke, man kan postulere, at det er nemt at amme. Jeg har da også "great succes" historier omkring amning fra div. veninder, men jeg har også det knapt så succesfulde historier. For nogle er det nemt, barnet tager måske fat med det samme og det fungerer. Så fred være med det - ja så ER det nemt.

For mit vedkommende(også beskrevet ovenfor) var det var ikke en lykkelig stund ifb. med amning. Jeg prøvede endda at "starte forfra" flere gange, med at hun skulle søge brystet osv, hvilket heller ikke fungerede. 

Man skal altså passe på med, at skære alle over én kam ift. amning, da det er så følsomt et emne, især hvis man som læser og mor, virkelig føler, at man gjorde sig bedste.

Der er jo også kvinder, der fravælger amning af psykiske årsager som f.eks. tidligere overgreb osv. Er de så også egoistiske eller dovne?

Læs nu hvad hun skriver. TS mener dem som af ren og skær dovenskab vælger amning fra fordi de mener flaske er nemmere i og med det giver frihed osv.

Hun mener IKKE folk der er fysiske eller psykiske årsager vælger at gå over til flaske...........

Så for at svare på dit spørsgmål på TS vejne, så NEJ

Fortsat god dag

Anmeld

20. april 2012

Hyacinth

sne190810 skriver:

Læs nu hvad hun skriver. TS mener dem som af ren og skær dovenskab vælger amning fra fordi de mener flaske er nemmere i og med det giver frihed osv.

Hun mener IKKE folk der er fysiske eller psykiske årsager vælger at gå over til flaske...........

Så for at svare på dit spørsgmål på TS vejne, så NEJ

Fortsat god dag

Det er meget muligt, men det er stadig svært at retfærdiggøre, hvornår man bør amme og hvem der bør amme og om man overhovedet skal amme. Som TS selv skriver, forstår hun ikke de kvinder, der lun kæmper 2-4 uger, selvom de ikke er ved at gå psykisk ned el. lign.

Men hvem er vi til at retfærdiggøre, om det er ok eller ikke. Måske var de bare ikke opsat på at kæmpe i 100 år, som nogle er.

Personligt ville jeg være stoppet før de 7 uger, nu hvor jeg har erfaringen. Måske ville jeg være stoppet efter 3-4 uger.

Når man opretter en tråd om amning, som er så følsomt et emne, som det reelt er, så kan man som TS kun forvente at nogle bliver stødt/provokeret, ligesom der også er nogle, der er enige. Sådan er debatter jo.

Måske er hun misforstået, men igen - det ER et følsomt emne.

Og god dag til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.