Hvad mener du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

lycly

Umiddelbart synes jeg det er en rigtig god idé. For der er mange som bare er for dovne til at lave noget som helst og derfor ikke bidrager til samfundet.

Men samtidig er det jo også bare mega svært at få et arbejde/praktikplads i øjeblikket, det er man jo nødt til at se på også så. Uanset hvad, så skal det ikke kunne betale sig IKKE at få en uddannelse eller et job. Så er der jo noget helt galt

Tror bare ikke det nødvendigvis gør, at flere unge kommer i uddannelse. Der er mange der efter gymnasiet bare vælger at arbejde. Kender flere som ikke er komme igang med noget efter gymnasiet, de har bare valgt at arbejde og tjene penge. Og når man først begynder på det, så er det svært at skulle gå over og leve for SU.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Mom2012

Lunae skriver:

Der er netop kommet et forslag op om at sænke kontanthjælpen til unge under 30, så pengene bliver svarende til SU niveau.

Hvad tænker i om det?

Jeg synes det er en super god ide, for jeg synes det er ærgeligt at unge mennesker overvejer om de har råd til at tage en uddannelse eller ej. Endvidere skal det ALDRIG kunne betale sig ikke at ville yde noget for samfundet!

Jeg er fuldstændig enig med dig! Jeg synes det er en genial idé, især fordi nogle unge ser det som en nem løsning at være på kontanthjælp, når de ikke lige ved hvad de vil. 

Da jeg var i praktik i kontanhjælpsafd., blev jeg virkelig overrasket over hvor mange unge der var på k hjælp!Overhørte en samtale mellen to unge mænd, som snakkede om hvordan de ville overbevise deres sagsbehandler om, at de skulle sygemeldes på k hjælp, indtil de skulle starte udd. det var jo SÅ nemt, mente de. Så istedet for at finde et arbejde, ville de hellere være på k hjælp. 

Anmeld

18. april 2012

MomInTheMaking

Lunae skriver:

Der er ingen tvivl om, at det ville være en god ide at bytte regler, men tænker på den anden side også at det er et fornuftigt sted at indhente besparelse.

Min kæreste og jeg er begge på SU og jeg kan love dig for at vi lever stramt, men stadigvæk er det jo bare vildt priviligeret, at vi overhovedet får penge under uddannelse

Ingen tvivl om det.

Ja, man kan da kun være glad for at man overhovedet lever i et land hvor det er muligt at få SU og kontanthjælp.

Anmeld

18. april 2012

Silas&Mille

SaNiNa skriver:

Som jeg forstår det er det unge uden børn og så syntes jeg det er meget rimeligt. jeg selv får knap 10.000 efter skat nu på 30 timer er dog på barsel og det er ski hårdt heldigvis har manden en rimelig indtægt.

Jamen så er jeg klart for forslaget

Anmeld

18. april 2012

Valle81

Lunae skriver:

forslaget er jo allerede sådan for unge under 25. Kontanthjælpen er ikke højere end SU, når man er under 25

Ahh,

Der kan man se:0)

Jeg er ikke helt inde i reglerne, men så er jeg helt klart for:0)

Anmeld

18. april 2012

Maja_4000

Jeg synes hellere de skulle hæve su'en til kontanthjælp-niveau

Anmeld

18. april 2012

Mutti2

Det var da på tide  

Sjovt nok så havde jeg faktisk denne samtale med min (ex)mand for knap 7 år siden. Synes det er vildt at det først er nu politikkene før øjnene op for problematikken.

Det kan da ikke være rigtigt at det skal kunne betale sig at gå hjemme.

Dog vil jeg mene, at der skal laves andre regler når man har børn.... Men mon ikke det bliver som med SU'en.... at man får dobbelt takst 

Knus  

Anmeld

18. april 2012

Phoenix

LR85 skriver:

Ja i de tilfælde hvor det drejer sig om unge, der bare ikke liiiiiige kan finde ud af hvad de vil og bare sidder derhjemme og driver den af.

sys virkelig det er at sylte på samfundets økonomi

Enig. 

Og hvor den unge ikke har børn. 

Anmeld

18. april 2012

Røverdatter

Maja_4000 skriver:

Jeg synes hellere de skulle hæve su'en til kontanthjælp-niveau

haha, ja hvis det kunne lade sig gøre, så ja helt sikkert enig med dig 

Anmeld

18. april 2012

DK

Silas&Mille skriver:

Nu har jeg kun lige kort hørt at forslaget er blevet fremlagt.

Men hvad med dem som er på barsel, går det også ud over dem?

Umiddelbart synes jeg det er en god ide. Jeg selv GLÆDER mig til jeg kan komme i arbejde igen. Pt er jeg på barsel, hvor jeg får kontanthjælp.

Altså.... dem der er på SU under barslen får jo heller ikke mere? Jeg fik et år af ca 5200 kr. pr. mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.