hvad ser i når i ser en trøje med glimmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

B&J

jamen glimmer i høvede håret tøjet jamen så har barnet da haft det super sjovt.... eller andre ing jeg kan slet ikke se noget forkert i det her den anden dag så jeg et barn med maling i håret og lidt på kinden smilede kun og tænkte hvad min de havde lavet af sjov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

Karo

Jeg har ikke stemt.

Det har jeg ikke da jeg ikke kunne finde et passende svar. Man ved jo når man sender børn i instituion at de risikere at blive snavset (nogle mere end andre). Min søn på 3 har aldrig kommet hjem med tusch eller glimmer på tøjet. Han er en stille og rolig dreng og leger også stille og roligt og på en eller anden måde bliver han aldrig rigtig snavset.

Min datter derimod er en helt anden historie. Hun kommer ofte hjem med tusch på tøjet fra vuggestuen. Ida elsker at tegne og så sker det altså uheld. Jeg har dog aldrig fået noget tøj hjem hvor jeg ikke kunne vaske tuchen af endnu.

Så når jeg sender mine børn afsted om morgenen, så ved jeg der er en risiko for at de snavser sig, og så er der ikke noget at gøre ved det. Sådan er det at være barn og kan jeg ikke leve med pletterne så må jeg kassere det.

Anmeld

26. marts 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål om hvordan i ser på børns tøj, beskidt/ikke beskidt.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv. 

Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.

Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?

En beskidt trøje (= dårlige forældre) eller en

legetrøje som må blive beskidt (fornuftige forældre)

Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.

Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?

Personligt ville jeg aldrig give mit barn en trøje på , med maling eller glimmer eller noget .. Det ville jeg ikke kunne holde ud at se på ..
Men hvis barnet alligevel skulle male igen , eller ud og lege i skoven eller lign. ville den få den på igen , da den(efter min mening) allerede er ødelagt ...  

Anmeld

26. marts 2012

Ditte-3

jeg bliver kun glad når mine børn kommer hjem og e snavsed til for så ved jeg de har haft det sjov,men må ærlig inrømme jeg syntes det var møg ireterene at i børnehaven at de ik brugte de forklæder der er til når børn maller eller ligenene hqr smidt meget tøj væk på grund a malling og det e da trals vil ik kunne fåmig selv til at give mine børn tøj på som er malled på , de må gerne svine sig til for det kan sku vaskes men det behøver da ik blive ødelagt når nu de har forklæder der hinger der til det

Anmeld

26. marts 2012

Maise86

Hvis jeg ser et barn med glimmer på trøjen tænker jeg hverkendårlige forældre eller at det må være en legetRøje. 

Jeg giver mine børn pænt tøj på i bh og vs hver dag og bliver da ærgelig hvis der kommer maling eller andet på så det bliver ødelagt. Men så er den heller ikke længere, for det er risikoen ved at de har det tøj på. Men jeg vil ikke have seperat tøj til bh/vs og så alt andet...

Mine børn har pænt tøj på uanset hvor de er henne, men set der kommer i første række er bestemt at ungerne skal have lovtil at være børn, og hvis de bliver beskidte - so be it  

Anmeld

26. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker hverken dårlige eller fornuftige forældre, da jeg er ligeglad med om børn tøj er beskidt, har glimmer, maling eller noget helt andet på.

Men jeg ville også blive irriteret. Når der leges med glimmer, maling osv. mener jeg godt man kan bruge forklæde. Jeg mener ikke det begrænser børn. De kan jo lege og blive så beskidte som de vil med forklæde på, så kan ikke se begræsningen.

Nu skal folk ikke misforstå mig. Børn må godt blive beskidte, men lige i dette tilfælde som beskrevet synes jeg, at der skal bruges forklæde.

Anmeld

26. marts 2012

lio

Min mor sagde til mig en gang da jeg var lille og var ked af jeg måtte fortælle at jeg var blevet beskidt, "Et beskidt barn, er et aktivt/glad barn".

Anmeld

26. marts 2012

Mother-love

Jeg har stemt blankt da jeg ærligt må indrømme at disse ting tænker jeg ikke over da de jo er i børnehave eller vuggestue. For da børns tøj netop bliver beskidt af at have dem afsted. Jeg tænker først over den slags hvis man ser folk på gaden hvor børnene ser beskidte ud.

Anmeld

26. marts 2012

Caracatita

Tusch kan gå af tøjet, hvis det bliver lagt i blød i MÆLK! Nogle tuscher kan i hvert fald - og mon ikke det er vandbaserede tuscher, der benyttes i bh?

Anmeld

26. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg tænker at det er en legetrøje!  Det ville være en trøje jeg ville give mit barn på, når dem i DP/BH kom og sagde "i morgen skal vi lege med maling" osv osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.