hvad ser i når i ser en trøje med glimmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad ser du, hvis du i børnehaven ser et barn med glimmer på trøjen (læs teksten først)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.023 visninger
79 svar
0 synes godt om
25. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg har lige et spørgsmål om hvordan i ser på børns tøj, beskidt/ikke beskidt.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv. 

Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.

Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?

En beskidt trøje (= dårlige forældre) eller en

legetrøje som må blive beskidt (fornuftige forældre)

Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.

Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål om hvordan i ser på børns tøj, beskidt/ikke beskidt.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv. 

Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.

Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?

En beskidt trøje (= dårlige forældre) eller en

legetrøje som må blive beskidt (fornuftige forældre)

Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.

Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?

Jeg syntes man ska gi sine børn tøj på som de må lege og svine i..

Anmeld

25. marts 2012

Månelys

Månsson skriver:

Helt enig! Børn skal være børn, og det der med hele tiden at pakke dem ind, det går jeg ikke ind for. Hvis det ikke er okay tøjet potentielt svines og ødelægges, skal børnene ikke have det på i institution.

Anmeld

25. marts 2012

4kløver

et barn der har haft en dejlig dag i BH.

Anmeld

25. marts 2012

L&V

Månelys skriver:

Helt enig! Børn skal være børn, og det der med hele tiden at pakke dem ind, det går jeg ikke ind for. Hvis det ikke er okay tøjet potentielt svines og ødelægges, skal børnene ikke have det på i institution.

Lige præcis det går da os ud over udviklingen hvis man ikke kan udfolde sig ordentligt

Anmeld

25. marts 2012

chael

Månsson skriver:

Enig!

Det tøj de har på i børnehaven, det må kunne tåle lidt "knubs".

Men derudover vil jeg tilføje, at laver de kreative ting i mine ugers børnehave, såsom det der beskrives eller maling og sen dur, så får de forklæder på eller sådan nogen forklæde bluser

Men ellers, så må man købe de billige basis t-shirts i Føtex til 10-20 kr og så kan de behandles som de vil

*Camilla

Anmeld

25. marts 2012

Silas&Mille

Min umiddelbare tanke, udfra din beskrivelse, er: Legetrøje.

Derefter tænker jeg: giv kun ungerne tøj på i DP/VS/BH som må blive 'ødelagt' af tusch, glimmer og lignende.

Det gør jeg med Silas

Anmeld

25. marts 2012

trunte89

Min datter fik maling på en bluse forleden ( ikke i bh ) men jeg har da tænkt mmig stadig at bruge den. JEG ved, at den er ren når hun får den på. Så er jeg da ligeglad hvad andre måtte tænke.
Og i øvrigt er det nok heller ikke maling pletten man ligger mest mærke til sidst på dagen når blusen er godt smurt ind i madrester, snot osv.

Anmeld

25. marts 2012

Lusi

Kan godt forstå du bliver irriteret, ville jeg også selv blive, men altså tror nu ik folk tænker du er en dårlig mor, fordi de har glimmer eller tusch på tøjet.. Så er folk sgu da for lave og er dem SELV der vidst har et problem.. Min datter har en periode nu, hvor hun elsker tilværelsen med en kuglepen i hånden og hun har tegnet på flere stykker tøj og oven i købet på den ene væg på hendes værelse!!!! Og jeg har altså ik tænkt mig at rive huset ned og bygge nyt værelse til hende, af den grund ELLER at smide hendes tøj ud.. Det er børn og de kan sgu ik ligne små engler altid.. Må de så heller ik ha mudder på tøjet?!
Glem hvad andre tænker og lad dine børn være børn!

Anmeld

25. marts 2012

DitteFisk

Jeg tror aldrig jeg ville forbinde en beskidt trøje med dårlige forældre, med mindre jeg vidste at barnet konsekvent havde beskidt tøj på hjemmefra. 

Selvfølgelig er det lidt øv at de ikke altid giver dem forklæderne på, men jeg tror bare det er sådan når man har børn i den alder .. tøjet bliver så nemt beskidt og ødelagt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.