hvad ser i når i ser en trøje med glimmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

Nessie

Jeg giver som udgangspunkt Daniel tøj på, som godt må blive malet, tegnet, limet og"glimmeret" på Det meste går heldigvis af i vask, og ellers er det bare ærgerligt.

I vores VS er de så også gode til at give dem forklæder på, og de voksne tager også selv på, så ingen bliver overvældende beskidte. Derudover bruger de kun tuscher som kan gå af i vask, det kunne du måske foreslå in BH?

Ellers vil jeg sige, at det faktisk er for dårligt at de ikke giver børnene forklæder på. Når de nu har dem, så skal de da også bruges.

Men børn bliver beskidte, og jeg har aldrig tænkt meget over om deres tøj var decideret beskidt, eller ome bare har haft en kreativ dag i VS/BH. Jeg tror ikke du skal tænke så meget over det, men bare nyde at de har haft en god dag, og så ellers holde det pæne tøj hjemme til specielle dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

sarahb

I vores BH tegner de med vandbaseret og det går af i vask

Men fordi der er tegne pletter på tøjet, betyder det ikke at forældrene er dårlige forældre.
Men her ryger det tøj med pletter der ikke kan gå af i skraldespanden.
Men nej ikke dårlige forældre, det kan jo godt være rent men pletter har bare efterladt et mærke.

Anmeld

26. marts 2012

sommerfuglen82

Anonym skriver:

Nu går mine børn ikke ligefrem i mærketøj, jeg har bare ikke super mange penge til at købe tøj for. Jeg frygter ikke at tøjet bliver beskidt, men jeg bliver lidt ærgerlig når der pletter af glimmer på tøjet som ikke kan gå af... Netop fordi jeg gerne vil have børnene pænt klædt på uden at det er super dyrt (det er bilkatøj...

Mine børn går heller ikke rundt i mærketøj, de har lidt, men netop fordi de er børn og deres mor her bliver ærgelig når der kommer pletter på gider jeg simpelthen ikke bruge penge på det mere..

Så vil jeg hellere som du gør, købe noget tøj i bilka,h&m,name it osv tøj til en ok pris, så bliver man nemlig ikke lige så ærgelig hvis pletterne kommer...syntes selvfølgelig det er ret nederen og hente mine børn og de så har haft maledag og er smurt ind i maling, har jeg desværre prøvet..var så rigtig glad for det var ganske alm tøj de havde på og ikke dyrt tøj..

Ville selvfølgelig ønske at de voksne i børnehaven gik lidt mere op i at de havde forklæde på når der males,for det havde de i hvert fald ikke den dag.

Anmeld

26. marts 2012

MariaJ

De bruger næsten heller aldrig forklæder/hagesmæk i vores datters vuggestue, og der er malingrester o.lign. på rigtig meget af hendes tøj. Jeg synes det er træls, at de ikke hjælper lidt til med at passe på tøjet, men når det er sagt bliver hun altså sendt afsted i det tøj hun har, når det er vasket. Jeg synes nok det er mest surt i forhold til at jeg gerne ville kunne genbruge noget af tøjet til lillebror/lillesøster, men det er bare ikke så attraktivt, når alt tøjet er småspættet af diverse pletter, der ikke går af i vask. 

Jeg tænker på ingen måde dårlig mor, bare lidt sjusket holdning til børnetøj i institutionen.

Anmeld

26. marts 2012

Røverdatter

Jeg synes faktisk at det nærmest hører børn sig til at blive beskidte! Så jeg forbinder det SLET IKKE med dårlige forældre

Anmeld

26. marts 2012

Lone Jakobsen

jeg synes netop det er vigtigt at det tøj som børnene har på i børnehave er noget som gerne må blive beskidt. jeg råder altid mine forældre til netop IKKE at give børnene nyt tøj på herned, da jeg ikke kan garantere at det er pletfrit når børnene bliver hentet.

det sagt, så vil jeg sige at da jeg op til jul, malede med tekstil farver, så blev forældrene "advaret" først, da jeg ikke kunne garantere at det kunne vaskes af igen.

Anmeld

26. marts 2012

lilledittemor

Jeg ville ærligt kigge skævt hvis forældre sender deres børn i institution med beskidt tøj.
Men bliver det beskidt i institutionen, så er det jo hvad der sker

Anmeld

26. marts 2012

Caracatita

Anonym skriver:

Det er i hvert fald ikke gået af noget af vores tøj 

Men har du haft det i blød i mælk? Det er lidt forudsætningen for at vandbaserede tusch går af....

Anmeld

26. marts 2012

wamse

Jeg ville ikke selv sende mit barn afsted med tøj, hvor der er maling/tush m.m. på, men 9 ud af 10 gange lykkedes det mig, at fjerne de forskellige pletter, der kommer når man er barn Det tøj, hvor det ikke lykkes at fjerne pletten, bliver så brugt i haven eller lignende fremover

Hvis der er kommet pletter på i børnehaven er det ikke noget der rører mig, for så har hun bare været igang med noget, som hun godt kunne lide Hun får heller ikke tøj på i børnehave, som jeg helst ikke vil have pletter på

Hun skal bare have lov til at tumle uden at skulle tænke på, om hun bliver beskidt.

Det aller bedste syn jeg kan se i børnehaven når jeg henter hende, er når hun kommer løbende mig i møde, og hun er smurt ind i mudder fra top til tå, for hendes smil er bare så stort, og hun er 100% glad og har hygget sig

Anmeld

26. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål om hvordan i ser på børns tøj, beskidt/ikke beskidt.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv. 

Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.

Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?

En beskidt trøje (= dårlige forældre) eller en

legetrøje som må blive beskidt (fornuftige forældre)

Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.

Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?

Her er en lang lang liste med forskellige pletter osv og hvordan de fjernes

http://www.plet-rens.dk/mobil/pletliste.php

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.