hvad ser i når i ser en trøje med glimmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

twinboys

Eliza skriver:

jeg arbejder i børnehave og jeg går altså personligt mere op i at "mine" børn har en go, tryg og sjov dag end jeg går op i at sende dem rene og pæne hjem  

når min søn kommer i børnehave alderen kommer han altså kun afsted i tøj jeg ikke behøver græde øjnene ud over går i stykker.. Jeg er nok indrettet sådan at jeg bliver lykkelig/slotl hvis mit barn er beskidt   (sådan var min mor mht. mig) for mig betyder det at barnet har haft en go dag og været aktiv.

der er faktisk ikke noget værre end de børn der er for fine til at lege for "min mor siger den her trøje ikke må blive beskidt"  

kan selvfølgelig godt følge dig i at det er træls, men sådan er det bare når børn har det godt og sjovt i børnehaven

Lige mine ord... Jo mere beskidt jo mere sjovt har det været... Hilsen Dagplejen-Naturbørn hvor vi er mere beskidte end rene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Eliza

twinboys skriver:

Lige mine ord... Jo mere beskidt jo mere sjovt har det været... Hilsen Dagplejen-Naturbørn hvor vi er mere beskidte end rene

måske hjælper det også lidt at jeg efter en kreativ aktivitet ( som er mit hjørne) som oftest er lige så grisset (hvis ikke mere) som ungerne er..

Anmeld

25. marts 2012

morbibi

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål om hvordan i ser på børns tøj, beskidt/ikke beskidt.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv. 

Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.

Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?

En beskidt trøje (= dårlige forældre) eller en

legetrøje som må blive beskidt (fornuftige forældre)

Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.

Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?

Hvordan kan du tillade dig at sammenligne det med at være en dårlig eller fornuftig forældre?
Jeg er da ingen dårlig forældre, fordi min dreng f.eks spiller bold og får skidt på bukserne. Det er da bare et sundt barn, der får lov at bevæge sig.

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Hvordan kan du tillade dig at sammenligne det med at være en dårlig eller fornuftig forældre?
Jeg er da ingen dårlig forældre, fordi min dreng f.eks spiller bold og får skidt på bukserne. Det er da bare et sundt barn, der får lov at bevæge sig.

Det skrev jeg heller ikke. Nu synes jeg lige du skal prøve at læse det hele efter. Det drejer sig ikke om tøj der er blevet beskidt af at få mudder eller andet snavs på sig. Men tøj der er "beskidt" af glimmer og tusch. Og kun pga min egen frygt for at andre skulle se på mig som en dårlig mor. Synes det er helt fint med græs og mudder som, somregel går af i vask. Jeg ville bare gerne vide hvad folk tænkte hvis de så et barn med glimmer på trøjen fordi det IKKE kan gå af i vask. Jeg siger ikke at man er dårlige forældre fordi ens børn spiller bold og bliver beskidt. 

Anmeld

25. marts 2012

morbibi

Anonym skriver:

Det skrev jeg heller ikke. Nu synes jeg lige du skal prøve at læse det hele efter. Det drejer sig ikke om tøj der er blevet beskidt af at få mudder eller andet snavs på sig. Men tøj der er "beskidt" af glimmer og tusch. Og kun pga min egen frygt for at andre skulle se på mig som en dårlig mor. Synes det er helt fint med græs og mudder som, somregel går af i vask. Jeg ville bare gerne vide hvad folk tænkte hvis de så et barn med glimmer på trøjen fordi det IKKE kan gå af i vask. Jeg siger ikke at man er dårlige forældre fordi ens børn spiller bold og bliver beskidt. 

Det er din tekst, der er kopieret, så jo, det skrev du

Anmeld

25. marts 2012

morbibi

Men vil give dig ret i, at man bruger forklæde, når man i bhv leger med glimmer, ler etc
Det samme vil jeg da have i skolen

Anmeld

25. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg giver min datter tøj på, som må leges i.

Selvfølgelig skal det ikke ødelægges med vilje,, men hun ville altså bruge og genbruge den selvom der kom glimmer eller tusch på den - sålænge den bliver vasket, ser jeg intet forkert i det. )

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Det er din tekst, der er kopieret, så jo, det skrev du

Ja og spørgsmålet lyder hvad ser i når i ser en trøje med glimmer på. Hvor efter der står læs teksten først. I den efterfølgende tekst står der INTET om trøjer der er blevet beskidt ved alm. leg og boldspil

Anmeld

26. marts 2012

Jonatansmor

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv. 

Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.

Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?

Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.

Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?

Her har drengen kun tøj på som han må ødelægge. Vores opfattelse af en god dag for ham, inkluderer alt muligt fysisk gøren og laden, det kan han simpelthen ikke med bekyttelsesdragt på.

Synes faktisk din børnehave har ret. Og du skal ikke tænke på hvad vi andre tænker om dig, os andre der også har beskidte, men lykkelige børn, har alt for meget at se til og de få der dømmer dig, er bare så fattige som mennesker, dem har du alligevel ikke behov for i din tilværelse.

Anmeld

26. marts 2012

eliasogmor

Anonym skriver:

herhjemme... har elias børnehave tøj og pænt tøj til besøg og lign, eller når han bare er hjemme... han har altid tøj på i børnehaven, som jeg ikke græder snot over hvis det kommer hjem ødelagt....men men men en dag da han blev hentede havde de malede udenfor i regntøj... og hans regntøj var fyldt med maling,, det var jeg tosset...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.