hvad ser i når i ser en trøje med glimmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

twinboys

Eliza skriver:

måske hjælper det også lidt at jeg efter en kreativ aktivitet ( som er mit hjørne) som oftest er lige så grisset (hvis ikke mere) som ungerne er..

Smiler det samme her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål om hvordan i ser på børns tøj, beskidt/ikke beskidt.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv. 

Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.

Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?

En beskidt trøje (= dårlige forældre) eller en

legetrøje som må blive beskidt (fornuftige forældre)

Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.

Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?

Jeg tænker at det er en fornuftig mor, som har givet sit barn en legetrøje på som måtte bliver beskidt

Men  når det er sagt, så syntes jeg simpelthen at det er SÅ ringe af BH at de ikke sørger for at give dem et forklæde på som kan beskytte tøjet lidt! Virkelig dårligt. Jeg har selv arbejdet som pædagogmedhjælper i BH og vil mene at det må kunne lade sig gøre!

Anmeld

26. marts 2012

Tona

trunte89 skriver:

Min datter fik maling på en bluse forleden ( ikke i bh ) men jeg har da tænkt mmig stadig at bruge den. JEG ved, at den er ren når hun får den på. Så er jeg da ligeglad hvad andre måtte tænke.
Og i øvrigt er det nok heller ikke maling pletten man ligger mest mærke til sidst på dagen når blusen er godt smurt ind i madrester, snot osv.

Ha ha...ja de gennemgår ligesom en proces efterhånden som dagen skrider frem. Det går for alvor ned ad bakke efter at de har fået frokost syntes jeg  Ææææælsker bare de dage jeg henter min datter i dp og de har fået makrel i tomat til frokost...laaaangt op ad begge ærmer og så gylpet op igen hele vejen ned ad maven  

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Jeg ville ærligt kigge skævt hvis forældre sender deres børn i institution med beskidt tøj.
Men bliver det beskidt i institutionen, så er det jo hvad der sker

hvad så hvis det er pletter som glimmer der ikke kan gå af, men hvis tøjet er vasket...

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

Caracatita skriver:

Men har du haft det i blød i mælk? Det er lidt forudsætningen for at vandbaserede tusch går af....

Så langt nåede de vist aldrig efter 2 trøjer strøg det direkte i skrældespanden

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

hvorfor i al verden gå så højt op i hvad andre tænker og mener? hvis du VED dine børn har haft en sjov dag, så er det vel det vigtigste?

Måske fordi der er ingen af de andre børn der "må" lege med mine børn uden for børnehaven, i hvert fald er mine forespørgsler på leg blevet ignoreret... Derfor bekymrer jeg mig for mine børn, og tænker på om det kan være pga tøjet var plettet, selv om det var rent...

Anmeld

26. marts 2012

JacobsMoar

Jeg tænker at det tøj som børn har på i børnehave, det må der gerne komme glimmer og tusch på..

Er det fordi du tænker gode/dårlige forældre, kunne jeg aldrig finde på at dømme forældrene ud fra om der er tuschpletter på barnets tøj..

Min søn har hygget sig allermest når han er møg beskidt  

Anmeld

26. marts 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Måske fordi der er ingen af de andre børn der "må" lege med mine børn uden for børnehaven, i hvert fald er mine forespørgsler på leg blevet ignoreret... Derfor bekymrer jeg mig for mine børn, og tænker på om det kan være pga tøjet var plettet, selv om det var rent...

at forældrene ikke vil have at deres børn leger med dine børn, siger vel mere om de forældre end om det tøj dine børn har på ?

Anmeld

26. marts 2012

trunte89

Amandas-mor skriver:

Ha ha...ja de gennemgår ligesom en proces efterhånden som dagen skrider frem. Det går for alvor ned ad bakke efter at de har fået frokost syntes jeg  Ææææælsker bare de dage jeg henter min datter i dp og de har fået makrel i tomat til frokost...laaaangt op ad begge ærmer og så gylpet op igen hele vejen ned ad maven  

Hehe, åh hvor lyder det lækkert

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

at forældrene ikke vil have at deres børn leger med dine børn, siger vel mere om de forældre end om det tøj dine børn har på ?

Det kan der være noget om, jeg bekymrer mig som sagt bare på mine børns vegne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.