Anonym skriver:
Jeg har lige et spørgsmål om hvordan i ser på børns tøj, beskidt/ikke beskidt.
Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et par diskutioner med mine børns børnehave, ang. beskyttelse af tøj, bla. ved leg med tusser, glimmer (det snask med lim og glimmer blandet) osv.
Jeg bliver af og til lidt arrig på børnehaven da de ikke mener at det er nødvendigt at give børn beskyttelses forklæder på når de arbejder med bla. tusch og glimmer (tiltrods for at tutten til glimmerdutten er i stykker så der står glimmer ud over det hele). hvor jeg mener det er absolut nødvendigt da tøjet jo bliver ødelagt af at få det glimmer halløj på sig, eller for den sig skyld hvis der kommer tusch på det er jo ikke lige frem fordi det går af i vask.
Men hvis i ser et barn i sådan en trøje, der uanset hvor vasket den så er jo ikke ligefrem ser ren ud, hvad ser i så?
En beskidt trøje (= dårlige forældre) eller en
legetrøje som må blive beskidt (fornuftige forældre)
Det hele kommer sig af at jeg er bange for hvad andre forældre tænker om mig og mine børn, og ja har ikke super mange penge til tøj, men det fungerer, men bliver lidt træls når tøjet bliver ødelagt i børnehaven, hvor børnehaven mener jeg er lidt sippet.
Det skal lige siges at børnene fik ødelagt 2 trøjer op til jul af glimmer, hvor jeg pænt bad dem om at sørge for at når de legede med glimmer tusch osv skal de have beskyttelses forklæder på (hvilket de selv siger de har til dem, med de "glemmer" at give dem på), ikke engang en måned efter var der en der var ødelagt af tusch. Men jeres snak angående tøjmærker hvor i kom ind på bl.a. beskidt tøj fik mig til at tænke på det igen?
Jeg tænker at det er en fornuftig mor, som har givet sit barn en legetrøje på som måtte bliver beskidt 
Men når det er sagt, så syntes jeg simpelthen at det er SÅ ringe af BH at de ikke sørger for at give dem et forklæde på som kan beskytte tøjet lidt! Virkelig dårligt. Jeg har selv arbejdet som pædagogmedhjælper i BH og vil mene at det må kunne lade sig gøre!