hvad ser i når i ser en trøje med glimmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Okay, tak for jeres søde svar, det er nok mig der er lidt over nervøs så... Men jo mine børn må gerne blive beskidte det gør mig ikke noget, synes bare ikke det er sjovt at tøjet bliver ødelagt af tusch og glimmer...

Jeg mener og ku huske man kan få noget til at tage det meste tuch prøv evt at google det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

crille

Hvor ER du heldig at have en børnehave der glemmer tid og sted og  derfor kan glemme at give børnene forklæder på.

Jeg er ikke forældre endnu- mit perspektiv er lidt anderledes, for jeg er pædagog (dog i SFO)  

Men som sagt håber jeg ikke at der er NOGEN forældre der kunne komme på den tanke, at du er en dårlig forældre, fordi dit barn har glimmer på tøjet. Det er da i mine øjne KUN et billede af, at du har et barn der har hygget sig og har fordybet sig i en skøn æstetisk aktivitet. Samtidig må jeg så lige skrive at jeg også er af den holdning at børn generelt ikke bør have "fint" tøj på i institution. De skal have tøj på, hvor de kan lege frit og som de kan bevæge sig godt i, uden at skulle bekymre sig om tid, sted eller om de sviner tøjet til  

Men som sagt, jeg har jo kun mit ståsted at se det ud fra  

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Nu er mine drenge jo 9år og ja de går i mærketøj og jeg er total ligeglad med om de får en glimmerklat eller maling på deres tøj eller en stor grøn græsafmærkning på deres splinter nye bukser.... Børn er børn og de skal have lov til at se at de er børn...

Jeg ville aldrig putte forklæder på dem hvis de skulle male tegne lime eller andet...

I en børnehave ville jeg ikke putte børn i forklæde bare fordi de kun skulle lege med glimmer er farve... Men skulle de lege med maling så forventede jeg også de fik forklæder på...

Majbritt

Det glimmer her er sådan noget glimmerlim halløj et eller andet som ikke kan vaskes af tøj ej heller slides af...

Anmeld

25. marts 2012

twinboys

Anonym skriver:

Det glimmer her er sådan noget glimmerlim halløj et eller andet som ikke kan vaskes af tøj ej heller slides af...

Det kan tusch jo heller ikke... Men synes når man går i Dagpleje, Vuggestue eller Børnehave, må man regne med at barnet er kreativ og man må give barnet tøj på som må blive beskidt og evt. ødelagt...

Majbritt

Anmeld

25. marts 2012

Lusi

Anonym skriver:

Jo de må gerne få mudder på tøjet 

Lige præcis.. Hvorfor skulle folk så tænke, at du er en dårlig mor, fordi de har glimmer på tøjet? Man skal jo selvfølgelig bare ik give dem, det fineste tøj på, hvis ik man vil risikere det bliver ødelagt.. Jeg gør det så dog alligevel.. I starten sagde de det også i vuggestuen, men jeg sagde bare at nu havde hun de fine kjoler, som hun jo kunne passe nu og så kunne hun ligeså godt bruge dem det var jo så mit eget valg

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

lassemor07 skriver:

Jeg synes af det er fornuftige forældre og vil aldrig sætte fingere på af et barn kommer i børnehave med tus osv på tøjet så længe det ser ny vasket ud
Jeg har da heller ikke råd til af gå ud og købe nyt tøj hver og hver anden uge og vis der er sket noget med noget så er det jo bare et tegn på de har hygget sig
De får altid forklæde på oppe i Lasse børnehave og hvordan han gør lykkes det altid og få maling på hans tøj når de maler det ville jeg da give ham på igen selvfølig vis det ikke lige frem er over malet
Det eneste jeg ikke kunne finde på af give lasse på udover det er beskidt er vis der er huller i eller det lige frem er over malet
Jeg synes ikke du er sippet selvfølig kan der ske uheld men man kan i det minste prøve af undgå det mest muligt

Ja der kan ske uheld, men de forsøger ikke det mindste at undgå det. først var det galt med dattens trøje hvor jeg pænt spurgte om ikke godt de ville passe bare lidt på tøjet, 4 dage senere var sønnens tøj fyldt med glimmer og som sagt 1 måned senere var datterens tøj overmalet med tusch... (hun sidder og maler på sin mave, ikke uheld)...

Anmeld

25. marts 2012

twinboys

Lykke86 skriver:

Lige præcis.. Hvorfor skulle folk så tænke, at du er en dårlig mor, fordi de har glimmer på tøjet? Man skal jo selvfølgelig bare ik give dem, det fineste tøj på, hvis ik man vil risikere det bliver ødelagt.. Jeg gør det så dog alligevel.. I starten sagde de det også i vuggestuen, men jeg sagde bare at nu havde hun de fine kjoler, som hun jo kunne passe nu og så kunne hun ligeså godt bruge dem det var jo så mit eget valg

Anmeld

25. marts 2012

Tvillingemor80

Ser en trøje med glimmer .. tænker ikke så meget længere end det - tror ikke tøjet siger så frygtelig meget om hvordan forældrene er

Anmeld

25. marts 2012

Eliza

jeg arbejder i børnehave og jeg går altså personligt mere op i at "mine" børn har en go, tryg og sjov dag end jeg går op i at sende dem rene og pæne hjem  

når min søn kommer i børnehave alderen kommer han altså kun afsted i tøj jeg ikke behøver græde øjnene ud over går i stykker.. Jeg er nok indrettet sådan at jeg bliver lykkelig/slotl hvis mit barn er beskidt   (sådan var min mor mht. mig) for mig betyder det at barnet har haft en go dag og været aktiv.

der er faktisk ikke noget værre end de børn der er for fine til at lege for "min mor siger den her trøje ikke må blive beskidt"  

kan selvfølgelig godt følge dig i at det er træls, men sådan er det bare når børn har det godt og sjovt i børnehaven

Anmeld

25. marts 2012

L&V

Eliza skriver:

jeg arbejder i børnehave og jeg går altså personligt mere op i at "mine" børn har en go, tryg og sjov dag end jeg går op i at sende dem rene og pæne hjem  

når min søn kommer i børnehave alderen kommer han altså kun afsted i tøj jeg ikke behøver græde øjnene ud over går i stykker.. Jeg er nok indrettet sådan at jeg bliver lykkelig/slotl hvis mit barn er beskidt   (sådan var min mor mht. mig) for mig betyder det at barnet har haft en go dag og været aktiv.

der er faktisk ikke noget værre end de børn der er for fine til at lege for "min mor siger den her trøje ikke må blive beskidt"  

kan selvfølgelig godt følge dig i at det er træls, men sådan er det bare når børn har det godt og sjovt i børnehaven

well spoken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.