Hvornår skal din guldklump i DP/VG?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Annette A

Som 1 1/2 år og håber på at gøre det samme med min yngste. Man siger at barnet er modent til at håndtere institutionslivet derfra og at immunforsvaret håndterer det bedst i den alder. Min erfaring med det første gang var også at han faktisk aldrig blev syg og havde ingen problemer med indkøringen.

Nogen siger vuggestuer er til for forældrene og ikke børnene, men igen så er der mange ting der spiller ind og som mor/far skal man trives med det man vælger, så får barnet det også bedst. Jeg synes de er for små når de er et år, men kender andre kvinder der synes de er store nok til at komme afsted ved 7-8 mdr alderen og det er jo en smagssans.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

JeNoVa

Min den ældste startede i vuggestue, da hun var 18 måneder gammel. Mine små skal starte til maj, og da er de 14 måneder gamle. Vi har hjælp i huset og dermed mulighed for at holde børnene hjemme så længe.

Anmeld

22. marts 2012

132319

Min søn var 8 mdr. og det var grundet studiestart. Det gik SÅ godt og han havde det som blommen i et æg, i vuggestuen

Min datter var 10 mdr. og det gik af h. til.

Jeg ville til hver en tid sende et barn afsted omkring de 8-9 måneder, hvis jeg skulle have flere. De er alt for bevidste om at mor går når de når over de 10 måneder.

Anmeld

22. marts 2012

kirsten.helene

Janus bliver næsten 8 mdr når han starter  

Anmeld

22. marts 2012

MelikkazMoar

Melikka starter på mandag.. der er hun 10 mdr.. og jeg ville geren ha haft hende afsted lidt før, da hun er meget meget mor syg/dårlig..  så jeg er helt ødelagt hver aften..

Anmeld

22. marts 2012

Mira0911

Lina starter når hun er 11 måneder...  Julie startede da hun har 10½ mdr gammel.... 

Anmeld

22. marts 2012

lhn89

Min datter kommer afsted når hun er 15 mdr. hvis jeg havde mulighed for det ville jeg gerne vente længere tid! 

Jeg skulle have startet på mit studie i jan. men valgte at gå min barsel helt ud (til maj) og så har jeg orlov til aug. (da mit studie starter der igen) 

Jeg kan slet ikke holde ud at hun skal være størstedelen af hendes dag, hos andre end mig. Jeg har det selvfølgelig helt fint med at hun leger med andre børn eller bliver passet af noget familie, men jeg er af den overbevisning at det er bedst hun er ved mig, i hvert fald lidt endnu  Hvis jeg havde mulighed for det skulle hun først afsted i børnehaven  

Anmeld

22. marts 2012

lhn89

Kellie skriver:

Som 1 1/2 år og håber på at gøre det samme med min yngste. Man siger at barnet er modent til at håndtere institutionslivet derfra og at immunforsvaret håndterer det bedst i den alder. Min erfaring med det første gang var også at han faktisk aldrig blev syg og havde ingen problemer med indkøringen.

Nogen siger vuggestuer er til for forældrene og ikke børnene, men igen så er der mange ting der spiller ind og som mor/far skal man trives med det man vælger, så får barnet det også bedst. Jeg synes de er for små når de er et år, men kender andre kvinder der synes de er store nok til at komme afsted ved 7-8 mdr alderen og det er jo en smagssans.

Har også hørt fra flere, at barnet har godt af at komme ud, sammen med andre børn i en alder at 8,9,10 mdr. og de synes det er synd at jeg vælger at have hende hjemme.

Jeg mener dog ikke at vores datter har det behov, men mere behov for den tryghed og alene tid som jeg kan give hende. 

Men det kan sikkert også være forskelligt fra barn til barn 

Anmeld

22. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har stemt blankt, da min datter var 2 år, da hun startede i dp

Anmeld

23. marts 2012

MorDk

Vores Basse startede i VS da han va 10mdr.

Jeg synes det er synd før!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.