Hvornår skal din guldklump i DP/VG?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

signe.

happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Du må meget gerne begrunde valget, hvis du har lyst  

Herhjemme kommer de afsted samme tid, den ældste er så 23 måneder, og den yngste 8 måneder Har gået hjemme med den store så længe, på grund af ekstrem for tidlig fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

TbCp

Liva var ca. 11 mdr. Det var der min barsel sluttede.

Mikkel bliver nok over 1 år da der er lidt forskellige ting at kæmpe med.

Anmeld

23. marts 2012

Den lykkelige

Jeg har stemt andet for min var 11 mdr..

Anmeld

23. marts 2012

DitteMarie

Felix var 1 år, før tager de ikke børnene ind i hans vuggestue ( steiner), det gik så fint. Det var far der stod for indkøring da han havde de sidste 3 måneder af barslen

Anmeld

23. marts 2012

Jonatansmor

happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Du må meget gerne begrunde valget, hvis du har lyst  

Drengen blev skrevet ind da han var 6 måneder og fik en dagplejeplads 14 dage efter. Vi mødte hende og forelskede os, dybt inderligt og det er en følelse der gengældes til vores dreng hver eneste dag. Vi traf det valg fordi vi har en meget udadgående dreng der havde brug for en anden kontakt end det mor og far kan give ham. Han kedede sig simpelthen herhjemme, det endte i mange konflikter. De er der stadigt, konflikterne, nu handler de bare om noget andet end "Nej, du må heller ikke pille ved..."

Simpelthen det absolut bedste valg vi har truffet for ham indtil videre, han har fået sig nogen rigtigt gode venner, gode oplevelser. Og vi får en træt, tilfreds dreng hjem  

Anmeld

23. marts 2012

linefun

Præcis 11 mdr. den dag han starter

Anmeld

23. marts 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
min søn er 10 mdr ved dagplejestart, da det er der min barsel slutter.

Hvis vi havde råd ville jeg godt have blevet hjemme med ham, men der er hus, bil og alle de almindelige udgifter der skal betales, så han skal i dagpleje.

Anmeld

23. marts 2012

Annette A

lhn89 skriver:

Har også hørt fra flere, at barnet har godt af at komme ud, sammen med andre børn i en alder at 8,9,10 mdr. og de synes det er synd at jeg vælger at have hende hjemme.

Jeg mener dog ikke at vores datter har det behov, men mere behov for den tryghed og alene tid som jeg kan give hende. 

Men det kan sikkert også være forskelligt fra barn til barn 

Du har helt ret i at det afhænger også af det enkelte barn, men jeg er enig med dig i at man nok er det vigtigste i barnets liv i forhold til at være tryg i den alder. Man ka jo gå i legestue, så ens barn møder andre børn, hvis man vælger at passe sit barn hjemme længere.

Det er jo et helt individuelt valg hvad man føler for og der er ikke noget rigtigt/forkert. Kun at man selv og barnet skal være trygge ved det man vælger og jeg må indrømme jeg ikke er tryg ved at sende mit barn afsted tidligere end halvandet år og synes også det er dejligt at nyde sine børn i den alder. Det er jo en skøn tid man aldrig får tilbage igen

Anmeld

23. marts 2012

Annette A

raca skriver:

2 år og 4 mdr

og 2 år og 8 mdr dvs lige i BH.

som udgangpukt mener jeg det kun er morens eller samfundets behov at børn skal passes ude før de 18mdr-2 år.

og jeg mener deres forældre kan give dem noget midst ligså værdifuldt som en dp mor.

Er helt enig. Hvis vi ser på de andre nordiske lande er vi det land der tidligst starter vores børn op institution. Hvis jeg kunne vile jeg også undgå vuggestue helt og vente til børnehave, men det er svært økonomisk. Jeg har så valgt at vente til halvanden års alderen med at sende dem i vuggestue, da det er en rimelig alder når det nu skal være, har jeg hørt. Er selv pædagog, så ved jo hvor hektisk institionslivet kan være selvom man gør sit bedste for at skabe rolige og trygge rammer for de små.

Man må sige det er et forældrebehov at sende dem tidligt afsted og selvfølgelig en nødvendighed økonomisk for de fleste. Dermed ikke sagt at et barn ikke kan få det fint nok i en instititution i en tidlig alder, men er selv glad for at kunne trække tiden lidt.

Anmeld

23. marts 2012

happymothertobe

Kellie skriver:

Du har helt ret i at det afhænger også af det enkelte barn, men jeg er enig med dig i at man nok er det vigtigste i barnets liv i forhold til at være tryg i den alder. Man ka jo gå i legestue, så ens barn møder andre børn, hvis man vælger at passe sit barn hjemme længere.

Det er jo et helt individuelt valg hvad man føler for og der er ikke noget rigtigt/forkert. Kun at man selv og barnet skal være trygge ved det man vælger og jeg må indrømme jeg ikke er tryg ved at sende mit barn afsted tidligere end halvandet år og synes også det er dejligt at nyde sine børn i den alder. Det er jo en skøn tid man aldrig får tilbage igen

Hvis jeg kunne, ville jeg med glæde og fornøjelse gå hjemme med ham indtil han er halvandet, ja indtil han skulle i BH hvis det er.

Men hvordan hulan skulle det lade sig gør i dagens Danmark.  Man har barsel i ca 11-12 mdr og derefter er det på arbejdsmarkedet igen. Medmindre man har en mand der tjener vildt mange penge eller en arbejdsplads der vil betale for at man går hjemme så lang tid.

Det er nok mig der er uvidende, men hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg er studerende og det er min kæreste også, så kan ikke se andre muligheder end at han skal afsted i DP inden han bliver 1 år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.