Hvornår skal din guldklump i DP/VG?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Dansker I Holland

Jeg har stemt blankt fordi der ikke er den svarmulighed jeg har her Min yngste datter Nikita skal i vuggestue/børnehave når hun fylder 2 år. Sådan er reglerne i Holland. Smiler....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

raca

happymothertobe skriver:

Hvis jeg kunne, ville jeg med glæde og fornøjelse gå hjemme med ham indtil han er halvandet, ja indtil han skulle i BH hvis det er.

Men hvordan hulan skulle det lade sig gør i dagens Danmark.  Man har barsel i ca 11-12 mdr og derefter er det på arbejdsmarkedet igen. Medmindre man har en mand der tjener vildt mange penge eller en arbejdsplads der vil betale for at man går hjemme så lang tid.

Det er nok mig der er uvidende, men hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg er studerende og det er min kæreste også, så kan ikke se andre muligheder end at han skal afsted i DP inden han bliver 1 år...

dt kan jo aldrig blive en arbejdsgiver opgave..

men det kan lade sig gøre, hvis man priotere..og lider visse afsavn..

men komunerne har noglesteder en ordning der hedder pasning af eget barn, det giver ca 3000 udbetalt.

og ellers kan manden jo få ens fradrag.

og man sparre jo pasnings udgifterne.

Anmeld

23. marts 2012

NinaNymannMadsen

den første var lidt over 6 måneder da jeg skulle ha været startet uddannelse men kom ikke ind.
den anden skal starte her den 1 maj og der er hun næsten 7 måneder. jeg går dog allerede i skole og har gjort siden januar, har en dejlig mand der går hjemme som har kunnet tage hende mens jeg passer skolen.

Anmeld

23. marts 2012

Lunae

happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Du må meget gerne begrunde valget, hvis du har lyst  

Der mangler en del valgmuligheder, synes jeg Min datter var knap 15 mdr, da hun startede i vuggestue

Anmeld

23. marts 2012

Malene76

happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Du må meget gerne begrunde valget, hvis du har lyst  

Nu er vores basse kun 2 måneder, men han er skrevet op til vuggestue til 1. januar 2013, så vil han være 11,5 måneder. Så har jeg taget alt det barsel jeg kunne få + 4 ugers ferie.

KH Malene

Anmeld

23. marts 2012

happymothertobe

Lunae skriver:

Der mangler en del valgmuligheder, synes jeg Min datter var knap 15 mdr, da hun startede i vuggestue

Jeg havde lavet flere muligheder, men den har ikke taget demdesværre... 

Anmeld

23. marts 2012

Tvillingemor80

mine piger var 14 mdr.

Anmeld

23. marts 2012

Frk-Lotusblomst

happymothertobe skriver:

Hmm, jeg havde altså lavet svar muligheder op til 1 år, ved ikke lige hvor de er blevet af... 

Noah skal som det er nu afsted når han er 8 mdr, men nu er jeg i tvivl om det er for tidlidt

Jeg synes ikke nødvendigvis det er for tidligt.
Jeg selv kunne godt finde på kun at tage 1 semester barsel fra skole så mit kommende barn (er ikke gravid endnu) kommer afsted omkring de 8 måneder, eller allerede 6 aafhængigt af hvordan det kommer til at passe.
Kender flere der har gjort dette med succes.

Anmeld

24. marts 2012

Annette A

Hvis jeg kunne, ville jeg med glæde og fornøjelse gå hjemme med ham indtil han er halvandet, ja indtil han skulle i BH hvis det er.

Men hvordan hulan skulle det lade sig gør i dagens Danmark.  Man har barsel i ca 11-12 mdr og derefter er det på arbejdsmarkedet igen. Medmindre man har en mand der tjener vildt mange penge eller en arbejdsplads der vil betale for at man går hjemme så lang tid.

Det er nok mig der er uvidende, men hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg er studerende og det er min kæreste også, så kan ikke se andre muligheder end at han skal afsted i DP inden han bliver 1 år...

Ja men det er også hårdt økonomisk og har man hus og bil går den ikke. Vi kan fordi vi bor i lejebolig, ik har bil og lever sparsommeligt. Det betyder jo også at vi ikke kommer til at købe hus foreløbig, jeg blev færdiguddannet i januar og min kæreste er studerende og jeg bliver også nødt til at supplere op med et lån og min kassekredit for udgifterne er jo stadig høje når det gælder husleje, varme og el.

Men grunden til at det overhovedet kan lade sig gøre er at man gennem sin kommune, dog ikke alle kommuner, kan søge et tilskud til at passe sit barn hjemme. Det er ikke højt og man betaler skat af det men det giver dog en mulighed for at vælge anderledes. Jeg har valgt at sige, at ja der skal spares og vi bliver nødt til at leve på minimusmgrænsen, men da vi begge har været studerende i mange år er vi vant til at leve for lidt og det er en investering i mit barn jeg godt vil foretage da penge altid vil kunne komme og gå, mens tiden med mit barn er nu og her.

Men ja det er ikke nemt, for det er et dyrt land at leve i og jeg forstår sagtens, at det ikke er mange der kan gøre det. Jeg har også overvejet det grundigt for jeg tog beslutningen.

Med mit første barn var det tilfældighedernes spil at han først blev halvandet år, da vi flyttede kommune da han var ca. et års tid, men mine erfaringer med det var så positive, at jeg gerne ville kunne give mit nuværende barn den samme mulighed. Havde hørt om tilskuddet og tænkte: Det er da et meget fint tilbud fra samfundets side, at man har en mulighed for at vælge en anden måde at gøre det på, hvis man ellers har det økonomiske råderum til det.

Anmeld

25. marts 2012

Mortiltodrenge

Jeg stemte blank, begge drengene var 12 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.