Hvornår skal din guldklump i DP/VG?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Du må meget gerne begrunde valget, hvis du har lyst  

Han er 10 mdr. når han skal starte i vuggestue. Jeg skal nemlig fortsætte uddannelse. Vi har valgt at han skal have en lang indkøringsperiode og starter en måned før min barsel slutter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Eliza

føj for den lede!  ville ønske jeg kunne svare ALDRIG! men øv det tillader økonomien desværre ikke  har ikke rigtig lyst til at tænke på det, men det bliver nok når han er 10-11 mdr..

Anmeld

26. marts 2012

morbibi

happymothertobe skriver:

Jeg er blevet i tvivl om, hvornår min søn skal starte i DP, og vil gerne hører hvornår jeres dejlige guldklump er kommet afsted/skal afsted...

Mine har været lige fra 5 mdr til 12 mdr, før de kom i dagpleje/vuggestue

Anmeld

26. marts 2012

Plysbjørnen

happymothertobe skriver:

begge mine startede ved 10 mdr, ca 14. dage før min barsel sluttede...

Anmeld

29. marts 2012

Angelspot

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg synes ikke nødvendigvis det er for tidligt.
Jeg selv kunne godt finde på kun at tage 1 semester barsel fra skole så mit kommende barn (er ikke gravid endnu) kommer afsted omkring de 8 måneder, eller allerede 6 aafhængigt af hvordan det kommer til at passe.
Kender flere der har gjort dette med succes.

Det sagde jeg også, men det viste sig at Oliver var for lille til at starte, her i kommunen skal de være fyldt 26 uger før de må blive passet. 

Og efterfølgende kan jeg slet ikke forstå hvordan jeg på nogen måde kunne få den tanke at starte igen efter kun 6 mdrs barsel, det var hverken han eller jeg klar til! På trods af at jeg havde samme indstillling som du Og heldigvis kan man få SU klip til 12 mdr, så det benyttede jeg mig af

Anmeld

29. marts 2012

FrkLarsen

happymothertobe skriver:

Min datter var 13 måneder da hun startede. Der var ingen ledige pladser før, det passede os fint nok at hun blev hjemme indtil da 

Anmeld

29. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Angelspot skriver:

Det sagde jeg også, men det viste sig at Oliver var for lille til at starte, her i kommunen skal de være fyldt 26 uger før de må blive passet. 

Og efterfølgende kan jeg slet ikke forstå hvordan jeg på nogen måde kunne få den tanke at starte igen efter kun 6 mdrs barsel, det var hverken han eller jeg klar til! På trods af at jeg havde samme indstillling som du Og heldigvis kan man få SU klip til 12 mdr, så det benyttede jeg mig af

Det kommer helt klart også an på hvordan det passer. og hvordan vores barn bliver. Er det ikke klart er der jo heldigivs den mulighed at tage et semester mere. Eller at manden min holder noget barsel.

Derfor jeg ikke synes det NØDVENDIGVIS er for tidligt.. Men der er jo rigtig meget der spiller ind.
Der er man meget priveligeret som studerende.

Anmeld

29. marts 2012

Angelspot

Frk-Lotusblomst skriver:

Det kommer helt klart også an på hvordan det passer. og hvordan vores barn bliver. Er det ikke klart er der jo heldigivs den mulighed at tage et semester mere. Eller at manden min holder noget barsel.

Derfor jeg ikke synes det NØDVENDIGVIS er for tidligt.. Men der er jo rigtig meget der spiller ind.
Der er man meget priveligeret som studerende.

Det er dejligt at vi ikke skal stå til ansvar for nogen men at jeg selv havde mulighed for at bestemme at jeg ville have 6 mdr mere.

Ja du har ret, der er rigtig meget der spiller ind Er så glad for jeg fik sommeren og julen hjemme sammen med min baby 

Anmeld

29. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Angelspot skriver:

Det er dejligt at vi ikke skal stå til ansvar for nogen men at jeg selv havde mulighed for at bestemme at jeg ville have 6 mdr mere.

Ja du har ret, der er rigtig meget der spiller ind Er så glad for jeg fik sommeren og julen hjemme sammen med min baby 

Ja det er nemlig rigtig rart at man stort set selv kan tilretteægge det.
Jeg havde termin første gang i maj så ville tage barsel indtil feb året efter. mistede så.
Og havde så termin sidst i september (2. graviditet) og der valgte jeg at tage 2 semestres barsel fordi mit barn ikke skal afsted som 4 ½ måned gammel. Men den har jeg så også mistet .. Så nu venter vi spændt igen og så tager jeg den barse jeg føler der skal tages udfra mit eget og barnets behov. Og kommer det til det hvor ejg har brug for at komme på skole igen så tager farmand noget af min barsel, så det har vi det rigtig godt med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.