Hvornår skal din guldklump i DP/VG?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Hvem?

happymothertobe skriver:

Ja det vil jeg jo så også have mulighed for på denne måde. Det var også derfor jeg havde valgt det så tidligt, mht sygdom og at han kan få mange korte dage osv...

Så måske vi bare skal beholde den dato og så tage den derfra... Der kommer jo også lige 3 uger ferie, altså dagplejernes, så hvis jeg rykker datoen ender det med at Noah kommer i DP 2-3 uger, så har han ferie i 3 uger og så skal han i DP igen, tror det bliver aaaalt for forvirrende for ham

Vil jo bare det bedste for min lille skat, nogle gange er det bare svært at finde ud af hvad det er der er det bedste...

Præcis, jeg ville også vente med at starte ham op til DP er tilbage fra ferie også tage det stille og roligt

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

happymothertobe

BellaT skriver:

Kender ikke grunden til at han skal ud nu, men lige præcis 8 måneders alderen er lidt kritisk. Hvis han følger gennemsnittet ihvertfald. Det er lige der separationsfasen starter. Kommer han om på den anden side af den fase vil dp-start muligvis gå nemmere. Medmindre han slet ikke kommer i separationsfasen. Der er forskel på børn jo.

Bare lige lidt info.

Han er skrevet op til 14 maj, og grunden til at han er skrevet op så "tidlig" er at jeg søger praktikpladser som elev i butik og de tager elever ind i perioden juli-september. Og derfor ved jeg jo ikke om jeg er så heldig at der er nogen der vælger mig...

Ellers ville jeg hellere end gerne have ham hjemme indtil min barsel slutter 7 august... Jeg er pt på KH.

Ihh jeg synes det er svært. Vil jo så gerne være sammen med ham så længe som muligt. Og jeg ville være træt af at have sendt ham afsted så "tidligt" hvis jeg ikke finder noget at lave. Men tværtimod ville det også være surt at skulle sige nej til en elevplads fordi han ikke kan blive passet

What to do...?

Anmeld

22. marts 2012

Nessie

Daniel startede på sin 10 mdr.s dag, og han kunne godt være startet lidt før. Mor var blevet kedelig

Anmeld

22. marts 2012

Silas&Mille

Silas blev 10 måneder 5 dage efter han startede i DP.

Mille vil være knap 8 måneder når hun starter  

Lidt for tidligt efter min mening, men vi er desværre nødt til at få mig i arbejde ASAP (er på KH). Så vi gik på kompromis ved 8 måneder. 

Anmeld

22. marts 2012

happymothertobe

Bondefruen skriver:

Præcis, jeg ville også vente med at starte ham op til DP er tilbage fra ferie også tage det stille og roligt

Held og lykke

Det ville jeg også, hvis jeg kunne, men deres ferie slutter 1 aug og min barsel slutter 7 aug  

Tror jeg holder mig til 14 maj

Tak for hjælpen

Anmeld

22. marts 2012

BellaT

happymothertobe skriver:

Han er skrevet op til 14 maj, og grunden til at han er skrevet op så "tidlig" er at jeg søger praktikpladser som elev i butik og de tager elever ind i perioden juli-september. Og derfor ved jeg jo ikke om jeg er så heldig at der er nogen der vælger mig...

Ellers ville jeg hellere end gerne have ham hjemme indtil min barsel slutter 7 august... Jeg er pt på KH.

Ihh jeg synes det er svært. Vil jo så gerne være sammen med ham så længe som muligt. Og jeg ville være træt af at have sendt ham afsted så "tidligt" hvis jeg ikke finder noget at lave. Men tværtimod ville det også være surt at skulle sige nej til en elevplads fordi han ikke kan blive passet

What to do...?

Nåeh ok. Jamen så tag da pladsen, aflever ham sent og hent ham efter frokost hver dag til du får din praktikplads. Og godt med fridage spredt rundt omkring. Så har du stadig tid med din dreng og du har stadig en plads, så du kan springe til, når praktikpladsen kommer. Det ville jeg have gjort.

Anmeld

22. marts 2012

Fanny Holbech

Min søn startede i vuggestue, da han var 6 mdr.

Jeg valgte bevidst kun at holde 6 mdr fuld barsel, da jeg i stedet prioriterede at bruge den resterende barsel på at få nedsat tid over en længere periode i stedet for.

Det betød at jeg kun startede op på deltid ca 70 % (da jeg så fik barselsdagpenge for resten). Det betød at vi alle kunne få en rolig start og jeg både følte at jeg havde overskud til at gøre mit bedste både på mit arbejde og hjemme. Jeg havde fire forholdvis korte dage og en ugentlig fridag, så jeg kunne hente ham tidligt og jeg ammede ham stadig indtil han var omkring 14 mdr.

Denne gang vil jeg helt klart vælge at gøre det på samme måde.

Anmeld

22. marts 2012

L&V

happymothertobe skriver:

Noah vil være 8 mdr når han skal afsted, hvis det bliver som det er nu, men jeg er sådan i tvivl om det er for tidligt...  

Ihh jeg synes det er svært. Vil jo så gerne være sammen med ham så længe som muligt. Og jeg ville være træt af at have sendt ham afsted så "tidligt" hvis jeg ikke finder noget at lave. Men tværtimod ville det også være surt at skulle sige nej til en elevplads fordi han ikke kan blive passet

What to do...? 

Syntes ikke det er fortidligt overhovedet men rigtig fint, mange børn omkring 1års alderen får den vildeste seprations angst og det gør det bare heller ik fedt, du kan tro jeg har tænkt meget over det da min datter ska starte som 1årige

Anmeld

22. marts 2012

happymothertobe

BellaT skriver:

Nåeh ok. Jamen så tag da pladsen, aflever ham sent og hent ham efter frokost hver dag til du får din praktikplads. Og godt med fridage spredt rundt omkring. Så har du stadig tid med din dreng og du har stadig en plads, så du kan springe til, når praktikpladsen kommer. Det ville jeg have gjort.

Tusind tak for svaret

Det er lige sådan jeg vil have det til at forløbe  Dejligt at der lige er en udefra der kan sætte ord på det

Anmeld

22. marts 2012

raca

2 år og 4 mdr

og 2 år og 8 mdr dvs lige i BH.

som udgangpukt mener jeg det kun er morens eller samfundets behov at børn skal passes ude før de 18mdr-2 år.

og jeg mener deres forældre kan give dem noget midst ligså værdifuldt som en dp mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.