Flaske når man er 1½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Det synes jeg selv at i må styre. Jeg vil ikke være dommer over om det er okay eller ej!

Personligt stoppede min datter med flaske da hun blev 1 år og hun er nu halvandet og kunne slet ikke forestille mig at hun gad at have sutteflaske!

Må jeg spørge hvorfor i har forsat med at give hende flaske?

Hun har aldrig vist tegn på ikke at vil have den.. Hun er kun faldt i søvn uden flaske 1 gang i hendes liv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Gaia

Hcor er jeg glad for at høre at der er nogle herrinde som stadig giver deres barn natflaske. Vores pige er snart to og hun skal også have en natflaske med mælk. Enten lige før hun sover ( hvis ikke vi giver vand) eller også hvis hun vågner i løbet af natten. Enten eller. Vi snakkede om igår at tage mælkeflasken ( alm. Mælk fortyndet med vand) helt væk. Men må jo nok erkende at med vuggestueskift og en lillebror der kommer om en måned. Så er vi sku nok lidt sent ude. Synes ikke hun skal have for mange forandringer på en gang. Måske hun slipper den helt af sig selv, når hun er klar...det ville være det mest optimale. 

Anmeld

21. marts 2012

Gaia

MariaJ skriver:

Min datter på næsten to får stadig en flaske hver aften før hun skal sove, og hun elsker den. Vi har for nylig skiftet MME ud med helt almindelig mælk, og hun får den kold. For hende handler det vist mest om at det skal smage af mælk og være i en sutteflaske. Selvfølgelig er det ikke optimalt at drikke en kop mælk efter at man har børstet tænder, men samtidig tror jeg nu heller ikke det gør meget skade.

Rart at høre at vi ik er de eneste som giver flaske med mælk endnu, og ja du har ret i at det nok ligeså meget handler om smagen af mælk i flasken. 

Anmeld

21. marts 2012

Koen.

Gaia skriver:

ccocorHcor er jeg glad for at høre at der er nogle herrinde som stadig giver deres barn natflaske. Vores pige er snart to og hun skal også have en natflaske med mælk. Enten lige før hun sover ( hvis ikke vi giver vand) eller også hvis hun vågner i løbet af natten. Enten eller. Vi snakkede om igår at tage mælkeflasken ( alm. Mælk fortyndet med vand) helt væk. Men må jo nok erkende at med vuggestueskift og en lillebror der kommer om en måned. Så er vi sku nok lidt sent ude. Synes ikke hun skal have for mange forandringer på en gang. Måske hun slipper den helt af sig selv, når hun er klar...det ville være det mest optimale. 

Det er os vores plan her i huset, at hun selv stopper med at ville have den engang

Anmeld

21. marts 2012

Mette.

Anonym skriver:

Min datter på snart 1½ år får stadig flaske - er dette okay??

Når hun er i vuggestue: sover UDEN flaske

Når hun er hjemme/weekenden: får lille flaske ingen lur (ellers vil hun ikke sove) og så får hun stor flaske til natten..

Min datter fik flaske om aftenen/natten indtil hun blev 1 1/2 år. Hunstoppede selv fordi hun fik hånd/fod og mundsyge og derfor hverken kunne spise eller drikke flere dage.

Hun nægtede flasken efterfølgende, men ville ikke være stoppet, hvis hun ikke selv havde sagt fra - så nej, jeg synes i skal fortsætte som det passer bedst hos Jer.

Anmeld

21. marts 2012

SHERO

Det er jo helt op til jer at vurdere hvad der er bedst for datter.. Men hvis hun får flaske efter tandbørstning ville jeg nok personligt overveje at begyndte at fortynde mælken med vand for tilsidst at hun få vand i flasken, for at passe på bisserne.

Anmeld

21. marts 2012

TeamRocket

Jeg synes egentlig for børnenes egen skyld at et flaskestop vil være bedst. Jeg har set så mange børns tænder blive ødelagte pga den natflaske. De er for gamle til det når tænderne er der og ikke bliver børstet pga de falder i søvn. Prøv med vand istedet hvis flasken endelig skal være der. Tit aner forældrene ikke engang at deres børns tænder har taget skade fordi de jo ikke ser den forandring i tænderne som jeg ser natflaskebørn vs ikke natflaskebørn. Fornyligt var der en inde hvis barns tænder simpelthen var begyndt at smuldre, knap 2 år gammel- jeg kan jo ikke 100% sikkert sige det var pga natflaske/amning men ja det var eneste bud og forældrene var så kede af det.

Anmeld

21. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

raca skriver:

hvorfor ændre på noget der virker.

fordi det for nogle er nemmere at give flasken, end at tage kampen op...

det vil jo svare til at et 1½ årigt barn fik bryst til middags lur og til aften...

Så det kan være lige så meget en dårlig vane med den flaske, som at det er mangel på tryghed... Hun burde jo netop ikke behøve flasken hjemme, da det er der hun burde være tryg...

Muligt det er en skræk historie, men tror ikke vores fætter er den eneste... Han er stadig en robust dreng den dag idag.

At hun vælger at give flaske er hendes helt eget valg og hun spurgte til hvordan vi andre så på dét... Og heldigvis har vi ikke alle samme mening om det.

Anmeld

21. marts 2012

raca

Mor til Frederic skriver:

fordi det for nogle er nemmere at give flasken, end at tage kampen op...

det vil jo svare til at et 1½ årigt barn fik bryst til middags lur og til aften...

Så det kan være lige så meget en dårlig vane med den flaske, som at det er mangel på tryghed... Hun burde jo netop ikke behøve flasken hjemme, da det er der hun burde være tryg...

Muligt det er en skræk historie, men tror ikke vores fætter er den eneste... Han er stadig en robust dreng den dag idag.

At hun vælger at give flaske er hendes helt eget valg og hun spurgte til hvordan vi andre så på dét... Og heldigvis har vi ikke alle samme mening om det.

ja man skal vælge sine kampe med omhu.. og særligt hvis det er en af dem man skønner vil skande barnet mere end det gaver.. nå jeg kæmper nu ikke med mine børn jeg lytter til dem...

, hvad forkert er der i at en 1.5 årig ammens inden søvn til middagslur og aftens

Anmeld

21. marts 2012

morethanperfect

Jeg syns det er helt i orden ..

Oscar får også stadigvæk sin natflaske når han vågner og vil ha den .. Det er sommetider han bare gerne vil ha sutten , men hvis han vil ha mælk skal han nok få det .. Han er ikke til at få til at falde til ro hvis ikke han får den ...
Han er 16 mdr ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.